Print

"ΠΛΟΥΤΟΣ" ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΚΑΣΟΛΑ

Written by OnlyTheater. Category: ΠΑΙΔΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

"ΠΛΟΥΤΟΣ" του ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ σε σκηνοθεσία Αγγελικής Κασόλα

 

Η ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΚΑΣΟΛΑ.

«ΠΛΟΥΤΟΣ» ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ [ΕΠΑΙΝΟΣ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ 2012]


Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης στο πλαίσιο των παραστάσεων Αρχαίου Δράματος για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση φιλοξενεί φέτος τη βραβευμένη παράσταση της ομάδας πείρα(γ)μα με τον Έπαινο Αρχαίου Δράματος 2012 της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής, «ΠΛΟΥΤΟΣ» του Αριστοφάνη.

Ο «Πλούτος» γράφτηκε γύρω στο 388 π.Χ., όταν πλέον η Αθηναϊκή Δημοκρατία έχει παρακμάσει, κι αποτελεί την τελευταία σωζόμενη κωμωδία του Αριστοφάνη.

Ο θεός Πλούτος είναι τυφλός, με αποτέλεσμα να πηγαίνει μόνο προς τους πονηρούς, τους άδικους και τους ανέντιμους, ενώ οι σοφοί, οι τίμιοι και οι εργατικοί υποφέρουν. Ο φτωχός πλην έντιμος αγρότης Χρεμύλος, μετά από χρησμό του Απόλλωνα, ακολουθεί τον τυφλό Πλούτο, τον βοηθάει να βρει και πάλι το φως του και τον πείθει από άδικος να καταστεί δίκαιος, αφού πρώτα εξορίσει μαζί με τον χορό την Πενία από τη σκηνή. Με την εκπλήρωση της ουτοπίας (θεραπείας) και την αποκατάσταση της δικαιοσύνης, ένα γαϊτανάκι από χαρακτηριστικούς τύπους παρελαύνει από τη σκηνή, είτε για να ευχαριστήσει τον θεό Πλούτο, είτε για να τον κατηγορήσει, με κομβική τη σκηνή του Συκοφάντη (το δεύτερο πρόσωπο που εξορίζει ο ποιητής από τη σκηνή) και το έργο καταλήγει εορταστικά από το προσωπικό όφελος στο συλλογικό, με την τοποθέτηση του Πλούτου στο θησαυροφυλάκιο της Πόλης για την ευημερία των πολιτών της...

Η παράσταση του «Πλούτου» επιζητεί την αμεσότητα της επικοινωνίας της σκηνικής πράξης με τους θεατές και βασίζεται σε τρεις άξονες: στο σεβασμό προς το ποιητικό κείμενο του Αριστοφάνη που ακούγεται χωρίς τις συνήθεις σύγχρονες «παρεμβολές», στη διαδραστικότητα μεταξύ σκηνής και πλατείας - αξιοποιώντας φόρμες του λαϊκού μας θεάτρου- και, τέλος, στην ιδιαίτερη μεταχείριση και παρουσία του χορού ως δρων κοινωνικό σώμα επί σκηνής, και που -μέσα από ζωντανούς αυτοσχεδιασμούς- δομείται από ξεχωριστές προσωπικότητες.  Η δράση εξελίσσεται μπροστά, γύρω κι ανάμεσα από τους θεατές σε ένα εικαστικό και μουσικό «καρναβάλι». Την παράσταση προλογίζει η σκηνοθέτις με μία σύντομη εισήγηση πάνω στο αρχαίο δράμα και τον Αριστοφάνη χρησιμοποιώντας παραδείγματα από την παράσταση.

Την καλλιτεχνική κι επιστημονική προσέγγιση της παράστασης φέρει η σκηνοθέτις – θεατρολόγος Αγγελική Κασόλα (Master of Arts Honors, Theater/Film and Television Studies – University of Glasgow).  Τη μετάφραση του κειμένου, η οποία έχει επαινεθεί ιδιαίτερα από φιλολόγους και κριτικούς θεάτρου ως πιστή στο αρχαίο κείμενο, ζωντανή κι εύηχη, έχει επιμεληθεί η ηθοποιός και συγγραφέας Ειρήνη Μελά. Τη μουσική επιμέλεια αλλά και την επιλογή των ποιητικών αποσπασμάτων που ακούγονται στην παράσταση εν είδη εμβόλιμων «παραβάσεων» (των Κώστα Βάρναλη, Τάσου Λειβαδίτη, Μήτσου Κασόλα και Μανόλη Πολέντα) έχει ο ηθοποιός και ραδιοφωνικός παραγωγός Γιάννης Καρούνης. Τη θεαματική κινησιολογία έχει επιμεληθεί η χορογράφος Μυρτώ Παπαδοπούλου και τα σκηνικά αντικείμενα και κοστούμια η Ασπασία Μπότα.

Παίζουν οι ηθοποιοί: Παναγιώτης Διαμαντόπουλος, Γιάννης Καρούνης, Ειρήνη Μελά, Σπύρος Ξένος, Μυρτώ Παπαδοπούλου, Κώστας Πέτρου, Αλέξανδρος Τρανουλίδης.

Η πρεμιέρα της παράστασης έχει ελεύθερη είσοδο και απευθύνεται κυρίως στους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

 Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2013