Print

15 ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ (;) ΤΗ ΣΑΡΑ

Written by OnlyTheater. Category: REWIND

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

 

20 Φεβρουαρίου του 1999 και η αιρετική θεατρική συγγραφέας αποφασίζει να ρίξει  την αυλαία της ζωής της. Κρεμιέται με τα κορδόνια των παπουτσιών της στο μπάνιο του νοσοκομείου όπου νοσηλεύεται. Στο «4.48-Ψύχωση», το κύκνειο άσμα της που τον καιρό αυτό ευτυχεί στο ανέβασμά του στο Bios απ’την Άντζελα Μπρούσκου, έχει  κάνει πρόβα θανάτου,έχει αποφασίσει να αποχωρήσει.  Για την ακρίβεια γράφει:

«Είμαι Λυπημένη.Νιώθω πως μέλλον δεν υπάρχει.Τίποτα δεν μπορεί να γίνει καλύτερο.

Βαρέθηκα τα πάντα. Είμαι απογοητευμένη με όλα.Είμαι μια πλήρης αποτυχία.Είμαι ένοχη.

Τιμωρούμαι.Πόσο θα ήθελα να με σκοτώσω.

Κάποτε έκλαιγα αλλά ούτε αυτό δεν μπορώ πια  να κάνω.Δεν με ενδιαφέρουν οι άνθρωποι. Δεν αποφασίζω.Δεν τρώω.Δεν κοιμάμαι.Δεν σκέφτομαι.   Δεν μπορώ να ξεπεράσω την μοναξιά μου.Τον φόβο μου.Την αηδία μου 

Είμαι χοντρή.Δεν μπορώ να γράψω.Δεν μπορώ  να αγαπήσω.Ο αδερφός μου πεθαίνει,ο εραστής μου πεθαίνει.Εγώ τους σκοτώνω.Γοργά προχωρώ προς τον Θάνατο.Τα φάρμακα με τρομοκρατούν

Δε μπορώ να κάνω έρωτα.Δεν μπορώ να γαμήσω

Δεν μπορώ να είμαι μόνη. Δεν μπορώ να είμαι με άλλους.Οι γοφοί μου είναι πολύ μεγάλοι.

Αντιπαθώ τα γεννητικά μου όργανα.Στις 4:48

Όταν θα με επισκεφτεί η κατάθλιψη θα κρεμαστώ στον ήχο της ανάσας του ερωμένου μου.Δεν θέλω να πεθάνω.Είμαι τόσο θλιμμένη με την συνειδητοποίηση της θνησιμότητάς μου 

που αποφάσισα ν’ αυτοκτονήσω. Δεν θέλω να ζήσω…». Λίγο μετά κρεμιέται απ’τα κορδόνια των παπουτσιών της. Ο Χάρολντ Πίντερ γράφει για το τέλος της.«Η Σάρα Κέιν πέθανε τραγικά. Ήταν  τόσο  μεγάλος  και  τόσο βαθύς ο τρόμος του κόσμου.        Δεν τον άντεξε. Ήταν γυμνή. Απροστάτευτη. Γυμνά είναι και τα έργα της. Τρομαγμένα. Τρομερά».  Η «καταραμένη ποιήτρια» μπορεί να έχει «φύγει»δεκαπέντε χρόνια τώρα,όμως είναι τόσο «παρούσα» με  τα «ακριβά» έργα της-με τον σπουδαίο λόγο της,με τα «γυμνά-τρομαγμένα-τρομερά»έργα της.Και η θεατρική Αθήνα που πολύ την έχει αγαπήσει-κανείς δεν ξεχνά το «Καθαροί πια»  που ανέβασε ο Λευτέρης Βογιατζής στις Ροές σε μια παράσταση διαμάντι που άφησε εποχή- αγκαλιάζει αρκετά αριστουργήματά της μέσα   στη σεζόν.  Το «4.48-Ψύχωση»  παίζεται στο «Bios»με την Παρθενόπη Μπουζούρη,ενώ το «Cleansed» θα ανέβει σε λίγες μέρες με την σκηνοθετική υπογραφή της Έφης Γούση με τους Μιχάλη Οικονόμου,Νικόλα Αγγελή. Ο  Δημήτρης   Τάρλοου «μαγειρεύει» για  τον  Μάρτιο το «Blasted-Ερείπια» με τους Μηνά Χατζησάββα, Λένα Παπαληγούρα και Μιχάλη Αφολάνιο,ενώ στο «μενού» υπάρχουν ακόμα το «Λαχταράω» της ομάδας «Θέρος»,το «Crave»  σε σκηνοθεσία Διονύση Καραθανάση στο Studio Κοιτώνες της Θεσσαλονίκης,η «Ψύχωση» απ’το «4.48»σε σκηνοθεσία Τάσου Σαγρή,αλλά και το «4.48-Ένα τραγούδι»σε σκηνοθεσία Κουτσολέλου.