Print

ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΤΟ "ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ". ΤΗΣ ΣΕΒΗΣ ΜΑΤΣΑΚΙΔΟΥ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ONLYTHEATER

Λεωφορείο ο Πόθος

Το «Λεωφορείο ο Πόθος», το κλασικό και ίσως το πιο αυτοβιογραφικό έργο του Τέννεση Ουίλλιαμς σε σκηνοθεσία του σημαντικού Γεωργιανού σκηνοθέτη Λεβάν Τσουλάτζε, φιλοξενείται φέτος στη θεατρική σκηνή του θεάτρου Άνεσις.

Όταν η Μπλανς Ντυμπουά μια γοητευτική, φινετσάτη γυναίκα με καλή ανατροφή και λεπτούς τρόπους, σε άθλια οικονομική και ψυχολογική, όπως θα αποκαλυφθεί στη συνέχεια, κατάσταση, περνά το κατώφλι του σπιτιού της μικρής της αδερφής, της Στέλλας, όλα ανατρέπονται. Η Στέλλα που αποφάσισε πριν χρόνια να εγκαταλείψει την παλιά της ζωή και το πατρικό της σπίτι, μένει στη Νέα Ορλεάνη, σ’ ένα σπίτι λίγων τετραγωνικών, ερωτευμένη με τον Πολωνό –και όχι Πολωνέζο, σύζυγό της, τον Στάνλεϋ Κοβάλσκι που φημίζεται για τη γοητεία και το δυναμισμό του μα σίγουρα όχι για τους καλούς του τρόπους. Η αναγκαστική συμβίωση των τριών ηρώων θα διαρκέσει σχεδόν όλο το καλοκαίρι, και υπό το ζεστό ήλιο του Αμερικανικού Νότου, αλήθειες και ψέματα θα έρθουν στο φως και η ζωή όλων θα διαταραχθεί διά παντός.

Η σκηνοθεσία του έργου εστιάζει σε δύο πράγματα: στην περιγραφή της ψυχολογικής κατάστασης των χαρακτήρων και στη δημιουργία ατμόσφαιρας.

Όσο αφορά στο πρώτο, είναι η φανερή η προσπάθεια που έγινε προκειμένου αυτό να επιτευχθεί. Όλοι οι χαρακτήρες του έργου παρουσιάστηκαν σε βάθος και με συναισθηματική ακρίβεια.

Η ατμόσφαιρα επετεύχθη  σε μεγάλο βαθμό αφού όντως, μπαίνοντας στο θέατρο αφήνεις πίσω σου την πολύβουη οδό Κηφισίας και βρίσκεσαι σε ένα μέρος μακρινό και ξένο που θα μπορούσε να είναι η Νέα Ορλεάνη. Τα σκηνικά ανήκουν στον Σταύρο Λίτινα που εκμεταλλεύτηκε πλήρως τις δυνατότητες του χώρου και κατάφερε να χωρέσει στην ίδια σκηνή ένα λουτρό, έναν τοίχο με γκράφιτι και μια ολόκληρη κατοικία. Οι φωτισμοί, του Στάθη Αναστασίου, κέρδισαν τις εντυπώσεις, συνέλαβαν σημαντικά στη δημιουργία του απαραίτητου κλίματος ενώ σε ορισμένες στιγμές έπαιξαν το ρόλο μια ανώτερης υπογραμμίστικης δύναμης. Η πρωτότυπη μουσική του Θάνου Μικρούτσικου ήρθε και κούμπωσε όπως και η υπέροχη διασκευή του Creep των Radiohead.

Η υποκριτική της Κατερίνας Λέχου, κατάφερε να αποτυπώσει τον εύθραυστο χαρακτήρα της γοητευτικής Μπλανς και σε αρκετές στιγμές μας εντυπωσίασε με τις αποχρώσεις του λόγου και της συναισθηματικότητά της.

Ο Τάσος Ιορδανίδης στο ρόλο του πρωτόγονου αγροίκου με το μότο «Να είσαι χαλαρός», Στάνλεϋ, αποδείχθηκε ταιριαστός και πειστικός  και κατάφερε να αποδώσει στο ρόλο του διαφορετικές αποχρώσεις.

Αξιόλογη υποκριτικά και η Τζωρτζίνα Παλαιοθοδώρου που επί σχεδόν δύο ώρες ως Στέλλα, προσπαθούσε να ισορροπήσει μεταξύ της αδερφικής της αγάπης και του μεγάλου της έρωτα. 

Στο ρόλο του ντροπαλού Μιτς, ο Δημήτρης Καπετανάκος. Ερωτεύεται δειλά τη Μπλανς και αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, υποκριτικά,  λόγω της μεγάλης γκάμας των εκφραστικών μέσων που χρησιμοποιεί. 

Η σκηνική αναπαράσταση τέτοιων εμβληματικών κείμενων της παγκόσμιας δραματουργίας σπανίως μπορεί να ικανοποιήσει όλα τα γούστα. Όμως, αυτό το «Λεωφορείο» στο θέατρο Άνεσις, κατάφερε να θίξει τα κυριότερα σημεία του έργου επιτυχημένα. Σας συμβουλεύω να μην το χάσετε!

 

Δευτέρα 20 Απριλίου 2015