Print

ΠΕΤΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΙΔΗΣ ΣΤΗ ΣΕΜΙΝΑ ΔΙΓΕΝΗ: "ΤΟΝ ΨΑΘΑ, ΤΟΝ ΒΑΖΩ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ"

Written by OnlyTheater. Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Σεμίνα Διγενή, Πέτρος Φιλιππίδης

 

-Αλήθεια, πώς γίνεται να είσαι οργιώδης, χωρίς να χάνεις το μέτρο, όπως είπε για σένα ο Β. Κατσικονούρης, παρακολουθώντας την πρεμιέρα του ''Φον Δημητράκη'';

Έχω κατηγορηθεί ότι έχανα το μέτρο. Γι αυτό από τότε που άρχισα να σκηνοθετώ και ωρίμασα σαν ηθοποιός, στόχος μου ήταν το μέτρο.

-Όταν σε πρωτοείδα, έγραψα ότι ''αυτός ο ηθοποιός είναι η συνέχεια των παλιών καλών κωμικών''...

Χαρά και τιμή μου, γιατί τους θεωρώ σπουδαίους. Εκείνο ήταν πιο εμπειρικοί, πιο αυθόρμητοι, λαϊκοί όπως κι εμείς, αλλά τότε η λαϊκότητα δεν είχε ενοχή.

-Ο Ηλίας Λογοθέτης σε χαρακτήρισε ''πλήρες θεατρικό εργαλείο''

Είναι αγαπημένος μου φίλος και σημαντικός ηθοποιός. Μην ξεχνάμε ότι ερμήνευσε με μνημειώδη τρόπο, το ρόλο του Ζαρλά, οπότε η άποψή του βαραίνει περισσότερο.

-Αν έβλεπε αυτή την ερμηνεία σου, ο δάσκαλός σου, ο Κουν τι πιστεύεις πως θα έλεγε;

Ο Κουν μου εμπιστεύθηκε πρωταγωνιστικό ρόλο στην Επίδαυρο, άρα μπορεί.. ίσως.. και να του άρεσε..

Μεγάλη προσέλευση του κόσμου για την παράσταση Φον Δημητράκης, στο θέατρο Μουσούρη

-Κατάλαβες ποτέ, γιατί ο Ξαρχάκος, παραιτήθηκε από το Εθνικό, λέγοντας πως δεν δέχεται  να βρίσκεστε εσύ και ο Λαζόπουλος εκεί;

 Άνθρωποι σαν τον Ξαρχάκο μπορούν να λένε ότι θέλουν, αλλά όχι ό,τι να’ναι. Δε μπορώ να μη σέβομαι τον Ξαρχάκο.

-Μα, να παραιτηθεί εξαιτίας σου;

Ε, δεν παραιτήθηκε γι αυτό. Απλώς βρήκε μια αφορμή. Τι σημαίνει "ο Φιλιππίδης δεν κάνει για το Εθνικό''; Πως το αιτιολογεί;

-Μήπως αποτελεί ''λεκέ'' για έναν ηθοποιό του βεληνεκούς σου να κάνει τηλεόραση;

Μα όλοι όσοι είναι τώρα στο Εθνικό, κάνουν τηλεόραση. Εγώ πάντως δεν αποποιούμαι την τηλεοπτική μου δραστηριότητα.

-Αν συναντούσες τον Ξαρχάκο, θα τον ρωτούσες γιατί τα είπε αυτά;

Όχι βέβαια. Θα τον χαιρετούσα όπως τον χαιρετούσα πάντα. Πέρυσι μάλιστα είχαμε κάνει κοινή συνέντευξη τύπου για το ΚΘΒΕ και ήταν ενθουσιασμένος που συναντηθήκαμε. Τον θεωρώ σπουδαίο καλλιτέχνη.

-Αρα, τι του συνέβη λες;

Ο κ. Ξαρχάκος έχει να με δει στο θέατρο γύρω στα 17 χρόνια. Πως μπορεί να έχει άποψη κάποιος που δεν σε έχει δει; Με είχε δει στο Βρετάνια. Τον είχε φέρει ο Ντίνος Καρύδης και πραγματικά ήταν ενθουσιασμένος. Δεν ξέρω τι έγινε μετά.

-Θέλω να μου πεις για το ξεκίνημά σου, όταν είπες «εγώ δεν θα γίνω γιατρός, θα γίνω κάτι άλλο»

Με κάποιο μαγικό τρόπο, κάποιος προστάτεψε τους μελλοντικούς ασθενείς μου και μένα φυσικά. Η μάνα μου ήταν φιλότεχνη και πολύ μικρό με πήγε στα καμαρίνια να γνωρίσω τον Βασίλη Διαμαντόπουλο. Το εντυπωσιακό είναι ότι το ’92, παίζοντας στο Παρκ, μου δίνουν το καμαρίνι του Διαμαντόπουλου.

-Επιστρέφουμε. ''Φον Δημητράκης'', Ψαθάς, ''Μουσούρη''.

Με τον Ψαθά «επικοινωνώ», παίζοντας ένα από τα κορυφαία έργα του, σε ένα ιστορικό θέατρο από όπου πέρασαν όλοι οι σπουδαίοι ηθοποιοί. Στην αρχή δεν ήθελα να παίξω έναν τόσο αρνητικό ρόλο, έναν φασίστα. Δεν πρόκειται για μια παραδοσιακή κωμωδία, αλλά κάτι παραπάνω. Θα το έβαζα δίπλα στα έργα του Τσέχωφ και του Στρίντμπεργκ.

Μεγάλη προσέλευση του κόσμου για την παράσταση Φον Δημητράκης, στο θέατρο Μουσούρη

-Η οικογένεια Ψαθά σε λατρεύει. Ήταν «απωθημένο» της κόρης του να το παίξεις εσύ.

Με τιμά πολύ αυτό, αλλά ντρέπομαι. Δεν ξεχνάω ότι το έχει παίξει ένας Θύμιος Καρακατσάνης.  

-Συναντήσεις που έχεις απωθημένο να κάνεις, θα γίνουν τελικά;

Με την Λυδία Κονιόρδου έχουμε σκεφτεί να κάνουμε τον Βυσινόκηπο του Τσέχωφ, αλλά και με την Ρένη Πιττακή θέλουμε να βρεθούμε.Οι ρόλοι είναι οι αφορμές για να συναντηθούμε, να επικοινωνήσουμε μέσω της Τέχνης.

-Το καλοκαίρι θα κάνεις ''Λυσιστράτη'';

Ναι αν και δεν είναι εύκολο οικονομικά. Θα το σκηνοθετήσει ο Κώστας Τσιάνος που είναι κορυφαίος στον Αριστοφάνη.

-«Κέικ» του Χατζηγιαννίδη, στο Εθνικό. Μετά από πόσα χρόνια επιστρέφεις;

Σαν σκηνοθέτης από το 1999.

-Ο έρωτας με τον Μπέζο, πόσα χρόνια κρατάει; Γιατί αγαπιέστε;

Από το ’91 και δεν ξέρω γιατί. Απλά έτσι νιώθω.

-Διακρίνω μια τάση πατρικότητας απέναντί σου.. 

Ναι, είναι προστατευτικός, αν και όταν είμαστε οι δυο μας, πάντα εγώ τον χαλαρώνω

-Όταν παίζετε μαζί και ο ένας παίρνει περισσότερο χειροκρότημα, ο άλλος τι κάνει;

Χαίρεται.

-Αν είχες κόρη, θα την έδινες στον εαυτό σου;

Με τίποτα.

-Οι συνεργάτες σου καταφέρνουν να ακολουθήσουν τους φρενήρεις ρυθμούς σου;

Φέτος, τα κατάφεραν.Εξεπλάγην με τον τρόπο που δούλεψαν. Όλο το παραμύθι είναι η ακρίβεια και η πειθαρχία και το μεγάλο εύρημα, ο κοινός κώδικας. Σιχαίνομαι όταν βλέπω παραστάσεις όπου ο καθένας παίζει το δικό του το ντορό.

-Ποιο είναι το πιο σημαντικό πρόσωπο της ζωής σου;

Ο Δημήτρης, δεν συγκρίνεται με καμιά παράσταση και κανένα θέατρο.

-Θα αντέξεις να τον αποχωριστείς για να σπουδάσει στο εξωτερικό;

Δεν θα το αντέξω, αλλά καλύτερα να χάσω εγώ το παιδί παρά το παιδί να χάσει την ζωή του εδώ.