«Δεν ξέρω. Δεν ξέρω γιατί είμαι ακόμα εδώ. Γιατί στέκομαι και λέω ότι έχω κάτι να κάνω. Γιατί δεν το έχω ήδη κάνει. Ο γενναίος, πρέπει να έχει μια θάλασσα λόγους για να κινηθεί, αλλά και να ρίχνεται στη μάχη προτού χυθεί έστω και μια σταγόνα από την τιμή του. Από ‘δω και πέρα, η σκέψη μου θα είναι αίμα. Αλλιώς δε θα ‘ναι τίποτα.»
William Shakespeare / Άμλετ
Η ιστορία είναι η αρχή. Ο Άμλετ, πρίγκηπας της Δανίας, αποφασίζει να εκδικηθεί το θείο του Κλαύδιο. Για το θάνατο του πατέρα του. Για το γάμο του, με τη μητέρα του. Σε μια χώρα αναστατωμένη. Ένας άνθρωπος επιλέγει να αλλάξει τον κόσμο που τον περιβάλλει. Έναν κόσμο που είναι πια «ένας κήπος παρατημένος, με αγριόφυτα, με σπέρματα χυδαία που τον πνίγουν βλασταίνοντας παντού ξεδιάντροπα». Μετά είναι η εποχή. Η πολιτική και κοινωνική συνείδηση έχει γίνει επιταγή. Η υπαρξιακή αγωνία, καθημερινή συζήτηση. Κάθε εποχή έχει τους δικούς της Άμλετ. Κάθε στιγμή κάποιος 'Αμλετ στέκεται σαστισμένος στη μέση του παρατημένου κήπου. Τέλος, είναι τα λόγια. Τα λόγια του Σαίξπηρ στέκονται μάρτυρες της ανθρώπινης ιστορίας. Η ατέρμονη αγάπη και ο αναπόφευκτος θάνατος, η ζωή που ψάχνεις και το τέλος που σε προλαβαίνει. «Μια ευτυχία χτικιασμένη από πόνο». Πόσο δύσκολο είναι να είσαι. Πόσο δύσκολο να μην είσαι.
Στην τέταρτη παραγωγή της η «Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων» στρέφεται στους κλασικούς. Μέσα από τον Άμλετ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ -ίσως το πιο αινιγματικό από τα έργα του- συνεχίζει την αναζήτησή της ποίησης που κρύβεται πίσω από τον λόγο. Πίσω από την κίνηση. Πίσω από τη μουσική. Μια νέα ελληνική μετάφραση του κειμένου, 20 έμπειροι αλλά και νέοι συντελεστές και μια ιστορία δίχως τέλος. Μέσα σε μια γενιά που ψάχνει να βρει την ανάσα της. Μια γενιά που πασχίζει να μιλήσει. Με δικά της λόγια.
Συντελεστές
Mετάφραση: Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου
Eπιμέλεια κειμένου - δραμ. επεξεργασία: Χρήστος Θεοδωρίδης, Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου
Σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια: Χρήστος Θεοδωρίδης
Χορογραφία: Ξένια Θεμελή
Σκηνογραφία: Τίνα Τζόκα
Κοστούμια; Βασίλης Μπαρμπαρίγος
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Βοηθοί σκηνοθέτη: Φωτεινή Γαλανοπούλου & Αγγελική Μητροπούλου
Εκτέλεση παραγωγής: Κατερίνα Μακρή
Φωτογραφίες: Δημήτρης Σωτηρόπουλος
Παίζουν: Μάνος Βαβαδάκης, Κλήμης Εμπέογλου, Παναγιώτης Εξαρχέας, Ξένια Θεμελή, Παναγιώτης Κλίνης, Ντένης Μακρής, Μαρία Μπαγανά, Κατερίνα Πατσιάνη, Σαμψών Φύτρος
Εισιτήρια
Κανονικό 15€, Φοιτητικό, Νεανικό (κάτω των 22), Ανέργων 10€
Πληροφορίες εκδήλωσης
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Βραδινές παραστάσεις, στις 20.00: 15/12, 16/12, 22/12, 29/12, 5/1
Μεσημβρινές παραστάσεις, στις 16.00: 23/12, 30/12 & Βραδυνή παράσταση, στις 21:00: 6/1
Διάρκεια: 170 λεπτά (με διάλειμμα)
Προπώληση: http://www.viva.gr/tickets/theatre/theatro-poreia/amlet
Θέατρο Πορεία
Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69, Πλ. Βικτωρίας, Αθήνα
Πρόσβαση στο θέατρο: Στάση ΗΣΑΠ Βικτώρια (τελευταίο δρομολόγιο 00.45 από Βικτώρια),
Λεωφορεία 054, 500, 605 (στ.Πλ.Βικτωρίας), Β5 (στ.Ιουλιανού)
'Ωρες ταμείου: Δευ, Τρ, Πεμ, Παρ, 11.00-2.00μμ και 5.00-9.00μμ,
Τετ, Κυρ, 11.00-2.00μμ και 5.00-8.00μμ
***
Ματίνα Καλτάκη / LIFO 9.5.2014
http://www.lifo.gr/guide/theater_reviews/86
Μια καινούργια γενιά σκηνοθετών διεκδικεί το ενδιαφέρον μας και προκαλεί αισιοδοξία για το μέλλον της σκηνικής τέχνης στον τόπο μας. Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, ιθύνων νους (μαζί με την Ξένια Θεμελή) της ομάδας «Ορχήστρα των μικρών πραγμάτων», ανήκει σ' αυτούς. Και με αυτόν τον Άμλετ επιβεβαιώνει αυτό που ήδη έχει φανεί: ότι υπάρχει λόγος που ασχολείται με το θέατρο, υπάρχει ταλέντο και σκέψη και εκείνη η αγωνία που καθιστά τη δημιουργία προϊόν αυθεντικής ανάγκης. Καιρό είχα να δωέναν Άμλετ που να δικαιολογεί τη μυθολογία του έργου, τη στοιχειωμένη σχέση του με τους δημιουργούς του θεάτρου επί αιώνες. Ο Θεοδωρίδης προτείνει μια πρωτότυπη, ανεπιτήδευτη και ειλικρινή ανάγνωση αυτού του «ατελούς αριστουργήματος», που μπορεί να απορροφά και να προβάλλει την εμπειρία κάθε εποχής, κάθε γενιάς. Οι εξαιρετικοί ηθοποιοί δίνουν μάθημα υποκριτικής συνέπειας και σκηνικής συλλογικότητας. Τα απλά αλλά με σκέψη συνδυασμένα ρούχα, η εξαιρετικά εύστοχη, δραματουργικά, επιλογή μουσικών θεμάτων και τραγουδιών από τον σκηνοθέτη και όλα τα στοιχεία της παράστασης εξυπηρετούσαν τη δεμένη, μελετημένη σκηνική προσέγγιση. Δείτε την.