Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"Η ΑΓΝΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ" ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ "ΑΛΚΜΗΝΗ"

Written by OnlyTheater. Category: ΘΕΑΤΡΟ

Μπορεί μια ψυχίατρος να λύσει ένα μυστήριο γεμάτο με τις προκαταλήψεις ενός μοναστηριού; Ποιος είναι ένοχος και ποιος αθώος; Είναι αρκετή η λογική για να ανακαλύψεις την απόλυτη αλήθεια;

 

Μπορεί μια ψυχίατρος να λύσει ένα μυστήριο γεμάτο με τις προκαταλήψεις ενός μοναστηριού;
Ποιος είναι ένοχος και ποιος αθώος; Είναι αρκετή η λογική για να ανακαλύψεις την απόλυτη αλήθεια;


Το παγκοσμίως αναγνωρισμένο έργο «Η Αγνή  του Θεού», που βρίσκεται στο ρεπερτόριο της παγκόσμιας θεατρικής σκηνής κάθε χρόνο, παρουσιάζεται στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ  (Αλκμήνης 8,  Γκάζι), κάθε Τετάρτη & Πέμπτη (από 21 Ιανουαρίου 2015 έως 2 Απριλίου 2015) σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Κοντούλη. Ένα δυνατό ψυχολογικό θρίλερ με τον μοναδικό λόγο του John Pielmeier, όπου όλοι οι ύποπτοι είναι ντυμένοι με μαύρο και άσπρο αλλά τα γεγονότα είναι ντυμένα με τις αποχρώσεις του γκρι και οδηγούν σε αναπάντεχες αποκαλύψεις.

Ένα μοναστήρι. Η Αγνή. Ένα νεκρό μωρό πνιγμένο με τον ομφάλιο λώρο. Κι η ψυχίατρος Μάρθα Λίβινγκστοουν διορισμένη από το δικαστήριο, καλείται να εξιχνιάσει το μυστήριο που κρύβεται πίσω από την αποτρόπαια αυτή πράξη, έχοντας ν’ αντιμετωπίσει, όχι μόνο την ιδιαίτερη προσωπικότητα της Αγνής, η οποία πιστεύει πως όλα είναι μια σκευωρία της αστυνομίας αλλά και την επιβλητική Ηγουμένη Μύριαμ Ρουθ, η οποία προσπαθεί να εμποδίσει την ψυχίατρο να «παίξει» με το μυαλό της Αγνής, καθώς δεν εγκρίνει την επιστήμη της ψυχιατρικής.


Οι ερωτήσεις εξουσιάζουν: πώς η Αγνή έμεινε έγκυος δεδομένου ότι δεν συνάντησε κανέναν άντρα όσο καιρό βρίσκεται έγκλειστη στο μοναστήρι; Συνειδητοποιεί πώς μένει κανείς έγκυος; Σκότωσε όντως η ίδια το νεογέννητο; Την βοήθησε κάποιος να διαπράξει το έγκλημα; Η Ηγουμένη Μύριαμ θέτει την πιθανότητα μιας άμωμου σύλληψης – ένα θαύμα του Θεού. Είναι η Αγνή αγία ή απλά μια βασανισμένη ψυχή λόγω της κακοποίησης που δέχτηκε από τη μητέρα της;
Ερωτήματα που αναγκάζουν τρεις γυναίκες να εκτεθούν, να φανερώσουν πάθη, αδυναμίες, φοβίες για να καταλήξουν ακόμα και να αναιρέσουν ή να αμφισβητήσουν τα ίδια τους τα «πιστεύω», την απόλυτη αλήθεια τους. Την προσωπική αλήθεια που κρύβουμε όλοι μέσα μας και που υποσυνείδητα και ασυναίσθητα έχει δημιουργηθεί  με βάση το παρελθόν μας, τα ερεθίσματα και τις εμπειρίες μας.


Σχετικά με το έργο:

Το έργο «Η Αγνή του Θεού» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με τη μορφή θεατρικού αναλογίου στις 26 Ιουλίου 1979 στο Eugene O’ Neill Playwrights Conference σε σκηνοθεσία του Allan Ackerman. Στη Νέα Υόρκη, έκανε πρεμιέρα στο Music Box Theatre στις 30 Μαρτίου 1982 και κατέβηκε στις 4 Σεπτεμβρίου 1983, μετά από 599 παραστάσεις. Επίσης, μεγάλη επιτυχία σημείωσε η παράσταση στο Παρίσι το 1984 σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά.
Το 1985 έγινε η κινηματογραφική μεταφορά του έργου σε σκηνοθεσία Norman Jewison, με την Jane Fonda (Μάρθα Λίβινγκστόουν), την  Anne Bancroft (Ηγουμένη Μύριαμ Ρουθ) και τη  Meg Tilly (Αγνή).
Στην Ελλάδα παίχτηκε για πρώτη φορά το 1984 για δύο χρόνια στο θέατρο  Όρβο, και το 2006 από το Θέατρο Τέχνης – Κάρολος Κουν.

Σημείωμα της σκηνοθέτιδας: 

Ο John Pielmeier έχει χτίσει τρεις αντικρουόμενες, ολοκληρωμένες προσωπικότητες που θα μπορούσαν κάλλιστα να συνθέτουν μία και μόνο και είναι οι εξής: η ικανότητα του παιδιού να πιστεύει τη φαντασία του και να τη ζωντανεύει σε πείσμα της ενηλικίωσης• η δύναμη του συναισθήματος που αδιαφορεί απέναντι σε κάθε λογική απόφαση και το ένστικτο της αυτοσυντήρησης που επιστρατεύει τη λογική. Αυτοί είναι οι λόγοι που αυτό το έργο είναι κάτι πολύ παραπάνω από μία ακόμα πάλη μεταξύ θρησκείας και επιστήμης. Είναι τα βιώματα, το παρελθόν και οι αποφάσεις μας• είναι ο τρόπος που μυστικά και ήσυχα αλληλεπιδρούν αυτά μεταξύ τους, την ώρα που νομίζουμε πως εμείς κρατάμε τη μοναδική αλήθεια.

Ο άρτιος, μη δογματικός λόγος του John Pielmeier, οι καλοδομημένοι χαρακτήρες κι ο γρήγορος ρυθμός του έργου μου γέννησαν την ανάγκη να φέρω στη σκηνή την ατμόσφαιρα του μοναστηριού σε όλη τη λιτότητά της, για να περιβάλλει με το φως και τις σκιές της τη διαδικασία αυτής της δικαστικής, ψυχιατρικής ανάκρισης. Πρωταγωνιστικό ρόλο λοιπόν, σ’ αυτό το ψυχολογικό θρίλερ, έχει η αλήθεια των χαρακτήρων μέσα από το λόγο και όχι μέσα από σκηνοθετικές υπερβολές. 

Το τέλος του έργου μας αφήνει ακόμα με ερωτήσεις, αλλά μας επιτρέπει να συνεχίσουμε την αναζήτηση μόνοι μας! Κι αυτό το κάνει διαχρονικό, ειδικά στις μέρες μας!

Συντελεστές

Κείμενο: John Pielmeier
Μετάφραση: Άννα – Μαρία Στεφαδούρου
Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κοντούλη
Σκηνικά: Αιμιλία Κακουριώτη
Κοστούμια: Γιώτα Νικοδήμου
Φώτα: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Μουσική: Αχιλλέας Στέλιος
Special Effects: Προκόπης Βλασερός
Artwork: Παντελής  Ξηροχειμώνας
Φωτογραφίες: Θωμάς Αρσένης
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νίκη Καρνάτσου


Παίζουν:
Άννα – Μαρία Στεφαδούρου (Δόκτωρ Μάρθα Λιβινγκστόουν), Ασπασία Μίχου (Ηγουμένη Μύριαμ Ρουθ), Αλεξάνδρα Μαρθαλαμάκη (Αγνή) 

 

Εισιτήρια

Εισιτήρια: €12, €8 (μειωμένο)
Κρατήσεις: 210 3428650 (μετά τις 6:00 μ.μ.) & 6937425294


Πληροφορίες εκδήλωσης

Παραγωγή:  ART - IOI
Χώρος: Θέατρο Αλκμήνη
Αλκμήνης 8, Γκάζι
(μετρό Κεραμικός)

Πρεμιέρα: 21 Ιανουαρίου 2015
Παραστάσεις: Τετάρτη και Πέμπτη στις 21:15
Διάρκεια: 100’ (χωρίς διάλειμμα)


Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO