Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"ΜΑΚΒΕΘ" ΑΠΟ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

Written by OnlyTheater. Category: ΘΕΑΤΡΟ

Μάκβεθ του Σαίξπηρ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

 

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσιάζει την μαγνητοσκοπημένη μετάδοση της παράστασης Μάκβεθ του Σαίξπηρ, από το National Theatre της Αγγλίας, όπως παρουσιάστηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Μάντσεστερ στις 20 Ιουλίου 2013.
Πρόκειται για μια συγκλονιστική παράσταση με κινηματογραφικούς ρυθμούς, με τον Κένεθ Μπράνα σε έναν προσωπικό θρίαμβο.


Μετά από δέκα χρόνια, ο Κένεθ Μπράνα, ο μεγαλύτερος σεξπηρικός ηθοποιός της εποχής μας, επιστρέφει στον Σέξπηρ με τον Σκωτσέζο βασιλιά Μάκβεθ, σε μια ιλιγγιώδη νέα παραγωγή, που κόβει την ανάσα, καθηλώνει κοινό και κριτικούς και μας πείθει ότι ο Σέξπηρ μπορεί να είναι συναρπαστικός.


O Μάκβεθ είναι η δεύτερη της φετινής σειράς μεταδόσεων από το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, που το Μέγαρο Μουσικής για τέταρτη συνεχή χρονιά προσφέρει στο αθηναϊκό κοινό, σε συνεργασία με την Βρετανική Πρεσβεία και το Βρετανικό Συμβούλιο.


Ένας στρατηγός που ονειρεύτηκε να γίνει βασιλιάς, που σκοτώνει και μετά σκέφτεται, που βασανίζεται για να ησυχάσει τη συνείδησή του, μια ύπαρξη που τρέφεται από τον ακραίο κίνδυνο και το χάος του πολέμου, ο Κένεθ Μπράνα μας προσφέρει έναν καθαρό, μεσαιωνικό Μάκβεθ, με δράση, μηχανορραφίες, πάθη και λαγνεία μέσα σε ένα τοπίο λάσπης και αίματος, όπου όλοι αγωνιούν τρομαγμένοι, ακόμα και το κοινό.

 

Το έργο σε σκηνοθεσία του βραβευμένου με Ολίβιε και Τόνι, Ρομπ Άσφορντ και του ίδιου του Μπράνα, παρουσιάστηκε στις 4 Ιουλίου στο Διεθνές Φεστιβάλ του Μάντσεστερ και για 18 παραστάσεις με τα εισιτήρια να έχουν εξαντληθεί μήνες πριν από την πρεμιέρα . Η Βικτωριανή εκκλησία του Αγίου Πέτρου του Μάντσεστερ, απομεινάρι της Βιομηχανικής Επανάστασης του 19ου αιώνα, είναι το ιδανικό σκηνικό για αυτή την παραγωγή που βυθίζεται στην καρδιά του μυστηρίου του έργου και βυθίζει και τους θεατές στη βαριά βροχή και την παχιά λάσπη των μαχών, αλλά και στο άρρωστο, σκοτεινό μυαλό του πρωταγωνιστή της.


«Μια ερμηνεία που μας θυμίζει πόσο μεθυστικά συγκλονιστικός σεξπηρικός ηθοποιός είναι ο Κένεθ Μπράνα», έγραψε στον Γκάρντιαν, ο κριτικός Μάικλ Μπίλιγκτον. «Είναι εντυπωσιακό να ακούς πως ο Μπράνα τραυλίζει στις λέξεις:  μόνος και δολοφονία, σαν να τον παγώνει το νόημα των λέξεων…. Ακόμα και το στέμμα δεν μπορεί να ησυχάσει τη συνείδησή του και σε μια καταπληκτική σκηνή ζαρώνει πάνω στο θρόνο και τυλίγεται με τον μανδύα του, σαν να θέλει να κρυφτεί από τον βασανισμένο εαυτό του… Αυτό που θαυμάζω στον Μπράνα είναι ότι δεν φοβάται να παίξει παραδοσιακά και ο μεγαλύτερος έπαινός μου γι αυτόν είναι ότι πολλές φορές ανακαλεί τις καλύτερες αναμνήσεις από τον Ολίβιε». Στις αδιάκοπες δυο ώρες της παράστασης παρακολουθούμε σε κινηματογραφικούς, ακατάπαυστους ρυθμούς, έναν άνδρα μόνο, απελπισμένο, που πούλησε την ψυχή του για να βρεθεί αντιμέτωπος με το κενό μια τυραννικής εξουσίας και τους «σκορπιούς που κατατρώνε το μυαλό του… έναν άνδρα που δεν γνώρισε ποτέ τις χαρές της γαλήνης και της ασφάλειας. Έναν πραγματικό ηθοποιό!», καταλήγει ο Μπίλιγκτον.


«Η παράσταση αποδίδει με μοναδικό τρόπο την ουσία του Μάκβεθ, του στρατηγού –λόρδου, που έχει σφυρηλατηθεί στα πεδία των μαχών», γράφει στην Τέλεγκραφ, ο Ντόμινικ Κάβεντις. «Ο Μπράνα μας αποκαλύπτει τον υποτυπώδη πολιτισμό κάτω από το στρατιωτικό σχήμα… και καθώς του είναι αδύνατο να ξεχωρίσει που τελειώνει η εσωτερική του διαταραχή και που αρχίζει ο πραγματικός εφιάλτης, έτσι και για τον θεατή είναι διαβολικά δύσκολο να αντιληφθεί που τελειώνει η δύναμη της ερμηνείας του και που αρχίζει η γενναία δουλειά του υπόλοιπου θιάσου. Ο Μπράνα ζευγαρώνει εξαιρετικά με την προκλητική Λαίδη Μάκβεθ της Άλεξ Κίνγκστον, που η συγκρατημένη υστερία της καταλήγει σε ένα ντελίριο που συναντάει το δικό του».


Ο Κένεθ Μπράνα βρισκόταν στο χώρο της παράστασης τέσσερις ώρες πριν από την έναρξή της και θεωρεί τον Μάκβεθ έναν από τους δυσκολότερους ρόλους που έχει ερμηνεύσει. Αν και είναι κατά πολύ συντομότερος από εκείνους του Άμλετ , του Ριχάρδου ΙΙΙ ή του Ιάγου, είναι πυκνός και έντονος και εξαιρετικά απαιτητικός από τον ηθοποιό, όπως λέει ο ίδιος.


Από τότε που όρμησε στη σκηνή ως παράφορος Ερρίκος V στα μέσα της δεκαετίας του 80, ο Κένεθ Μπράνα, στα 52 του σήμερα, έχει κάνει σχεδόν τα πάντα: έχει σκηνοθετήσει, έχει γράψει και έχει παίξει σε χολιγουντιανές παραγωγές, έχει φτιάξει έναν δικό του περιφερόμενο θίασο, έχει συναγωνιστεί με τον Ολίβιε στον κινηματογραφικό Σέξπηρ, έχει παίξει στην τηλεόραση τον σκυθρωπό Σκανδιναβό ντεντέκτιβ Βαλάντερ και δεν έχει μετανιώσει για κανέναν από τους ρόλους που έχει ερμηνεύσει. «Προσπαθώ να μην ζω με τύψεις».     


Σκηνοθεσία: Ρομπ Άσφορντ – Κένεθ Μπράνα
Διάρκεια παράστασης: 2 ώρες χωρίς διάλειμμα

Με ελληνικούς υπότιτλους


Πληροφορίες

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξ. Τριάντη, Βασ. Σοφίας και Κόκαλη, Αθήνα
Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013, στις 21.00
Τρίτη 22 Οκτωβρίου, στις 21.00 (SOLD OUT)


Τιμές εισιτηρίων: 14 €, 7 € (φοιτητικά)


Πληροφορίες: 210 72.82.333
www.megaron.gr

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO