Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"HIMMELWEG - Ο ΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ" ΣΤΟ ALTERA PARS

Written by OnlyTheater. Category: ΘΕΑΤΡΟ

Το "Himmelweg" μιλά για μια μασκαράτα, προκειμένου να κρυφτεί η αλήθεια, σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης εβραίων”.

 

Το "Himmelweg" μιλά για μια μασκαράτα, προκειμένου να κρυφτεί η αλήθεια, σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης εβραίων”.

Αυτό υποστηρίζει ο Ισπανός δραματουργός Χουάν Μαγιόρκα, για το έργο του “Himmelweg”, που παρουσιάζεται στο θέατρο Altera Pars κάθε Κυριακή στις 21.15 μ.μ

Πρόκειται για ένα σύγχρονο έργο που με όχημα το Ολοκαύτωμα μιλάει για κάθε μορφή φασισμού, κατάχρησης εξουσίας, καμουφλαρισμένης γενοκτονίας, χειραγώγησης και φαλκίδευσης της πραγματικότητας. Ο Μαγιόργκα μιλάει για «τα μάτια του κόσμου», που δεν μπορούν πια να δουν πίσω από τα εκτυφλωτικά φώτα των τηλεοπτικών σόου.

Με αφορμή ένα ιστορικό γεγονός του 1944, την επίσκεψη του αντιπροσώπου του Ερυθρού Σταυρού Μωρίς Ροσέλ στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Τερεζίν, το επονομαζόμενο «γκέτο-μοντέλο», ο Ισπανός συγγραφέας γράφει ένα έργο για την σημερινή πραγματικότητα και για τον σύγχρονο θεατή που αρνείται να «σπρώξει την πόρτα» και να δει με τα μάτια του τη φρίκη. Τον θεατή που αρκείται σε αυτά που του δείχνουν και σε όσα καθησυχάζουν την συνείδησή του.

Η Υπόθεση

Στα μέσα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης Εβραίων στην Τσεχοσλοβακία, το Theresienstadt Concentration Camp, μεταμορφώθηκε σε θέατρο, με σκοπό να υποδεχτεί την πιο φιλόδοξη θεατρική παράσταση της σύγχρονης ιστορίας. Η σύλληψη της ιδέας ανήκε στην ναζιστική κυβέρνηση του Βερολίνου και στόχευε στην διασκέδαση των ανησυχιών της παγκόσμιας κοινής γνώμης σχετικά με τις φήμες που κυκλοφορούσαν για τις συνθήκες διαβίωσης και την τύχη των κρατουμένων στα στρατόπεδα συγκέντρωσης πολιτών. Το φιλόδοξο αυτό σχέδιο ονομάστηκε «Επιχείρηση Ωραιοποίηση – Operation Embellishment» και για την υλοποίησή του απαιτήθηκε περισσότερο από ένας χρόνος προετοιμασίας: έπρεπε να γραφτεί το «θεατρικό έργο», να γίνει η διανομή των ρόλων, να κατασκευαστούν τα σκηνικά, να ραφτούν τα κοστούμια και φυσικά να γίνουν οι απαραίτητες πρόβες. Η «πρεμιέρα» ορίστηκε για τις 23 Ιουνίου του 1944, οι «προβολείς άναψαν» και η παράσταση ξεκίνησε: στη σκηνή ανέβηκαν επιλεγμένοι Εβραίοι κρατούμενοι του στρατοπέδου και στις θέσεις των θεατών βρέθηκαν διακεκριμένα μέλη της παγκόσμιας κοινότητας: ένας εκπρόσωπος του Ερυθρού Σταυρού και δυο κυβερνητικά στελέχη, που πραγματοποιούσαν προγραμματισμένη επίσκεψη.

Για έξι ολόκληρες ώρες –τόσο κράτησε η «παράσταση»- «ηθοποιοί» και «θεατές» έδιναν ο καθένας την δική του μάχη: οι πρώτοι για να κρύψουν την απάνθρωπη πραγματικότητα που βίωναν και να εμφανίσουν μια ωραιοποιημένη αλλά ψεύτικη εικόνα ζωής, και οι δεύτεροι για να αρκεστούν σε ότι έβλεπαν, σε ότι ήθελαν να δουν, σε αυτό που δεν προσπάθησαν να αναζητήσουν. Την κτηνωδία που κρυβόταν πίσω από την καλοστημένη «ωραιοποίηση», αβασάνιστα χαμένοι μέσα στην αλήθεια και το ψέμα.

Ο συγγραφέας για το έργο

Μιλάει για έναν άνθρωπο που μοιάζει σχεδόν σε όλους τους ανθρώπους που γνωρίζω. Έχει την ειλικρινή πρόθεση να βοηθήσει τους άλλους. Θέλει να είναι αλληλέγγυος,τον τρομάζει ο ξένος πόνος. Ωστόσο, και πάλι όπως όλοι σχεδόν οι άνθρωποι που γνωρίζω, ο άνθρωπος αυτός δεν είναι αρκετά δυνατός ώστε να αμφισβητήσει ό,τι του λένε και ό,τι του δείχνουν. Δεν είναι αρκετά δυνατός για να δει με τα δικά του μάτια και να ονομάσει με τα δικά του λόγια. Συμβιβάζεται με τις εικόνες που του δίνουν άλλοι. Και με τα λόγια που του λένε άλλοι. Όπως, για παράδειγμα: «δρόμος για τον ουρανό». Δεν είναι αρκετά δυνατός ώστε να ανακαλύψει ότι «δρόμος για τον ουρανό» μπορεί να είναι το όνομα της κόλασης. Δεν είναι αρκετά δυνατός για να δει την κόλαση που απλώνεται κάτω από τα πόδια του.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Πέτρος Νάκος
ΣΚΗΝΙΚΑ: Σάββας Πασχαλίδης
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Δέσποινα Χειμώνα
ΜΟΥΣΙΚΗ /ΗΧΟΙ: Ορέστης Τάνης
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Πέτρος Νάκος Ρίζος Τσιγάρης
ΠΑΙΖΟΥΝ: Γιώργος Κροντήρης, Πέτρος Νάκος, Δημήτρης Αγοράς,
Ιωάννα Μυλωνά, Κυριακή Στούρου, Βλάσης Πασιούδης

Παραστάσεις : Κάθε Κυριακή στις 21:15

Έως Κυριακή των Βαΐων

Τιμή εισιτηρίου : 15 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (μειωμένο)

Πληροφορίες/κρατήσεις θέσεων: 210-3410011, fax 210-3410950
Δ/νση: Μεγ. Αλεξάνδρου 123 - Κεραμεικός
(Μετρό Κεραμεικός)

Email : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., www.alterapars.gr


Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO