Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΟΙ "ΑΛΕΠΟΥΔΕΣ" ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΤΟ "ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ"

Written by OnlyTheater. Category: ΘΕΑΤΡΟ

Οι Αλεπούδες και πάλι στο Επί Κολωνώ

 

Μετά την πετυχημένη μεταφορά  της παράστασης Αλεπούδες στη Θεσσαλονίκη η παράσταση επιστρέφει στο Επί Κολωνώ για να ολοκληρώσει τον κύκλο των παραστάσεών της από 12 Μαρτίου έως 13 Απριλίου 2014.

Η Ομάδα Νάμα επιλέγει φέτος να παρουσιάσει ένα σύγχρονο βρετανικό κείμενο της συγγραφέας Dawn King με τίτλο Αλεπούδες (αγγλικός τίτλος: Foxfinder) στην Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ. Το έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Οι Αλεπούδες, είναι μια καθηλωτική και συνταρακτική παραβολή της Dawn King, μια σκοτεινά κωμική διερεύνηση της πίστης, της επιθυμίας και της ευθύνης που διαδραματίζεται σε ένα κόσμο τόσο ξένο όσο και οικείο.
Το έργο βραβεύτηκε το 2011 με το πρώτο βραβείο Papatango στο διαγωνισμό νέων συγγραφέων σε συνεργασία με το θέατρο Finborough στο οποίο πρωτοπαίχτηκε το 2011.
Παρακάτω (βλ. 4η σελίδα) μπορείτε να διαβάσετε αποσπάσματα από τις κριτικές που έχουν γραφτεί στον έντυπο τύπο για την παράσταση «Αλεπούδες» .

Λίγα λόγια για το έργο:
Ο Ουίλιαμ Μπλόρ, ένας ειδικά εκπαιδευμένος «ανιχνευτής», σταλμένος από την κεντρική εξουσία, φτάνει στο αγρόκτημα του Σαμουήλ και της Ιουδίθ για να διερευνήσει μία υπόνοια προσβολής… από αλεπούδες! Οδηγημένος από την εκπαίδευση του, αλλά και τα πιστεύω του, καλείται να αποκαλύψει και να εξοντώσει το θηρίο «…που απειλεί τον ανθρώπινο πολιτισμό», παραμένοντας ο ίδιος άθικτος και ελεύθερος από την επιρροή του. Όσο προχωράει η έρευνά του, θα συμβούν γεγονότα που θα αλλάξουν την ζωή τους. Για πάντα.
Σημείωμα σκηνοθέτη:
Πόσο πραγματικοί είναι οι φόβοι μας; Πόσο στέρεη η λογική μας, σε ποιο βαθμό ο κόσμος μας είναι πραγματικός ή στηρίζεται σε φαντασιώσεις και ιδεοληψίες;
Οι Αλεπούδες είναι μια εύστοχη παραβολή για τη σχέση φαντασίας και πραγματικότητας, λογικής και παράλογου, σ’ ένα αυταρχικό καθεστώς που χειρίζεται τις άλογες πλευρές της πραγματικότητας για να διαιωνίσει την κυριαρχία του. Βασίζεται στην υποταγή που φέρνει ο φόβος και στην αδυναμία της λογικής να κυριαρχήσει και να προσφέρει διεξόδους. Στο έργο της Dawn King ακόμη και ο έσχατος ανθρώπινος πόνος, η απώλεια ενός παιδιού, δεν οδηγεί στην χειραφέτηση αλλά στην επικράτηση του φόβου και του παράλογου.
Τελικά δεν είναι σαφές τι καθοδηγεί τους ήρωες του έργου: η αυταρχική εξουσία, το παράλογο, ο έρωτας ή το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Το ερώτημα που τίθεται στο θεατή αφορά πολύπλευρα τον κόσμο μας. Η απάντηση όμως παραμένει εναγώνια αμφίσημη.
Η συνάφεια του συγκεκριμένου έργου με το σήμερα έγκειται στην αλληγορική απεικόνιση μιας κοινωνίας όπου παράλογες υποθέσεις και αδόκιμες θεωρίες μπορούν τελικά να εξελιχθούν σε μια εφιαλτική πραγματικότητα, συνθλίβοντας τις βασικές ανθρώπινες αξίες.


Βιογραφικό συγγραφέα:
Η Dawn King (Ντων Κινγκ) είναι μια βραβευμένη συγγραφέας που γράφει για το θέατρο, το ραδιόφωνο  και τον κινηματογράφο, ενώ παράλληλα διδάσκει μαθήματα θεατρικής γραφής σε ενήλικες και παιδιά. Είναι μέλος του συγγραφικού φόρουμ του BBC, «BBC Writersroom 10», και μόνιμη συνεργάτης του Finborough Theatre. Έχει υπάρξει ακόμα μέλος των προγραμμάτων Theatre and Royal Court Theatre Young Writers.
Το έργο της Foxfinder απέσπασε το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό Paratango το 2011 και παρουσιάστηκε στο Finborough Theatre. Κέρδισε ακόμα το Βραβείο του πιο πολλά υποσχόμενου θεατρικού έργου στο Off West End Awards το 2012.
Μεταξύ άλλων έργων της είναι τα Water Sculptures/ZOO double bill (Τhe Union Theatre), Face Value (Stephen Joseph Theatre, Scarborough), και Doghead Boy and Sharkmouth Go To Ikea (The Junction, Cambridge).

Συντελεστές

    Μετάφραση:    Γιώργος Χατζηνικολάου
    Σκηνοθεσία:     Ελένη Σκότη
    Σκηνικά/Κοστούμια:    Γιώργος Χατζηνικολάου
    Φωτισμοί:            Αντώνης Παναγιωτόπουλος
    Μουσική:             Στέλιος Γιαννουλάκης
    Φωτογραφίες:      Δημήτρης Στουπάκης
    Βοηθός σκηνογράφου:     Γιώργος Θεοδοσίου

    Διανομή
    Σαμουήλ:    Δημήτρης Λάλος   
    Ιουδίθ:    Ιωάννα Παππά
    Ουίλιαμ:    Χάρης Χιώτης
    Σάρα:    Ιωάννα Κολλιοπούλου


Αποσπάσματα από τις κριτικές που έχουν γραφτεί στον έντυπο τύπο
 για την παράσταση «Αλεπούδες» .

…Όλα ακολουθούν μια αξιοθαύμαστη ρυθμική ρευστότητα και σκηνική οικονομία αναδεικνύοντας ένα περίτεχνο όσο και εύστοχο στα μηνύματά του σύγχρονο έργο. Μια παράσταση που προβληματίζει βαθιά και συγχρόνως προσφέρει αισθητική απόλαυση.

(Ελευθεροτυπία - Δημήτρης Τσατσούλης)


…Οι ερμηνείες, σε συγκεκριμένο, στέρεο άξονα, έδωσαν μια σφιχτή, λιτότατη παράσταση ουσίας και στοχασμού.
(Η Καθημερινή - Άννυ Κολτσιδοπούλου)

…Οι σκηνοθεσίες της Ελένης Σκότη κινούνται πάντα από ένα επίπεδο και πάνω. Ξέρει πώς να δημιουργεί υποβλητικές ατμόσφαιρες και το κάνει κι εδώ. Και κάτι επίσης σημαντικό: δείχνει στους ηθοποιούς το δρόμο για θαυμάσιες ερμηνείες που συνδυάζουν εγκεφαλικότητα κι αισθαντικότητα. Ιδιαίτερα n Ιωάννα Παππά και ο Δημήτρης Λάλος, ένα από τα ωραιότερα πρωταγωνιστικά ζευγάρια της σεζόν, καταφέρνουν κάτι θαυμάσιο: αποδίδουν μια γήινη υπόσταση και ταυτόχρονα μια μεταφυσική αύρα στο ρόλο τους, με απόλυτη εκφραστικότητα.

(Αθηνόραμα - Μαρία Κρύου)

…Το έργο γίνεται πολύ πιο ενδιαφέρον όταν στρέφεται και περιγράφει, με λεπτότητα, όχι τον τρόπο με τον οποίο το καθεστώς χρησιμοποιεί τους ανθρώπους, αλλά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν το καθεστώς για να καλύψουν τις πληγές τους. Τον τρόπο με το οποίο ο φασισμός και το κυνήγι του απίθανου και αόρατου άλλου -στην πραγματικότητα η εφεύρεσή του- γίνονται το όπιο του ατόμου στην πάλη με τον εαυτό του.
Αυτή η σπουδή είναι μια αληθινή υπαρξιακή μελέτη της βίας, κάτι αληθινά σπουδαίο για να σκεφτεί κανείς και να προβληματιστεί μετά την παράσταση.
Οι «Αλεπούδες» κατάφεραν να με βυθίσουν στην άλλη πραγματικότητα, από οράματα κι οπτασίες του λόγου. Δηλώνω ακόμα γοητευμένος.

(Η Εφημερίδα των Συντακτών -  Γρηγόρης Ιωαννίδης)


…Οι «Αλεπούδες», το βραβευμένο έργο της βρετανής Ντων Κινγκ, δεν αρκούνται στις πρώτες, επιφανειακές εντυπώσεις, αλλά σκάβουν βαθιά το λαγούμι τους, εκεί όπου μας οδηγούν αι πάσης φύσεως βεβαιότητες, αλλά και η ανάγκη μας να βρούμε κάποιον αποδιοπομπαίο τράγο.

(Το Βήμα - Γιώργος Νάστος)


…Ερμηνείες αξιώσεων και υποβλητική σκηνοθεσία με όχημα ένα από τα πιο ενδιαφέροντα έργα του σύγχρονου δραματολογίου χαρακτηρίζουν και την εφετινή παράσταση της Ομάδας Νάμα.

(Εστία - Κώστας Καλοκούρης)


…Η σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη στην ωραία μετάφραση του Γιώργου Χατζηνικολάου δεν μένει στη σκηνική αφήγηση των γεγονότων, αλλά χτυπά την πόρτα της τραγωδίας. Δεν σχεδιάζει πρόσωπα και χαρακτήρες, αλλά μορφές του αιώνιου. To τετράγωνο των ρόλων δίνεται αρχετυπικά, διαποτίζει την ιστορία με ζωογόνο μύθο. Η παράσταση λέει ναι στον άνθρωπο, με όλες τις αντιφάσεις του. Οι ηθοποιοί αποδέχονται την πρόκληση, παίρνοντας το έργο επάνω τους.

(Αυγή - Λέανδρος Πολενάκης)


…ένα κείμενο που χωράει πολιτικές ερμηνείες, που κινείται στα όρια της παραβολής, αλλά εντέλει εγκαθίσταται στις πιο μύχιες υπαρξιακές μας θέσεις: στη νομοτέλεια να ζούμε υπό το βάρος μιας ιδέας ή ενός φόβου, ακόμα περισσότερο μιας απειλής κι αυτό όσο παράλογο κι αν είναι να καθορίζει καταλυτικά την εκάστοτε πραγματικότητα. Γι’ αυτό και οι «Αλεπούδες» έχουν την προοπτική να εμφανιστούν ανθεκτικές στο χρόνο, φέροντας κάποιες από τις αξίες ενός κλασικού έργου. Η, επί σκηνής, ατμόσφαιρα θυμίζει έναν άχρονο οργουελικό εφιάλτη, εμβολιασμένο από μια χιτσκοκική ατμόσφαιρα όπου το κακό δεν ονομάζεται και δεν απαντάται - παρά μόνον υπονοείται και μάταια διώκεται.

(Ελεύθερη ώρα - Στέλλα Χαράμη)


…Η Ομάδα Νάμα, με σταθερή βάση το θέατρο Επί Κολωνώ, για μια ακόμη φορά εποίησε θέατρο ουσίας. Επιλογή ενός σύγχρονου, δυνατού έργου και πραγμάτωση του επί σκηνής χωρίς εκπτώσεις.

(Ο Δρόμος της αριστεράς – Χριστίνα Ανδρέου)


Συνέχεια παραστάσεων:    από 12 Μαρτίου 2014
Τελευταία παράσταση:    Κυριακή 13 Απριλίου 2014
Ημέρες & ώρες παραστάσεων:    Τετάρτη & Κυριακή στις 19:00
 Πέμπτη, Παρασκευή & Σαββάτο στις 21:15
 Τιμές εισιτηρίων *:    Κανονικό: 16,00€
 Λαϊκή παράσταση Τετάρτης: Γεν. είσοδος 10,00€
 Φοιτητικό & ανέργων:    Τετάρτη ως Παρασκευή 10,00€
 Σαββάτο-Κυριακή 12,00€
 Διάρκεια:    90’
 Χώρος:     Κεντρική Σκηνή

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO