Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"ΧΙΛΝΤΑ" ΤΗΣ Μ. ΝΤΙΑΪΓ ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ Β. ΜΑΥΡΟΓΕΩΡΓΙΟΥ

Written by OnlyTheater. Category: ΘΕΑΤΡΟ

Γεννημένη το 1967 στη βόρειο-κεντρική Γαλλία η Μαρί Ντιαγέ από μητέρα Γαλλίδα και πατέρα Σενεγαλέζο ξεκίνησε να γράφει από τα 12-13 της χρόνια και σπούδασε στη Σορβόννη.

 

Γεννημένη το 1967 στη βόρειο-κεντρική Γαλλία η Μαρί Ντιαγέ από μητέρα Γαλλίδα και πατέρα Σενεγαλέζο ξεκίνησε να γράφει από τα 12-13 της χρόνια και σπούδασε στη Σορβόννη.  Έχει αποσπάσει τα βραβεία Femina (2001) και Goncourt (2009) για  μυθιστορήματά της και έργα της παίζονται σταθερά στο θέατρο από το 2000. Το λογοτεχνικό περιοδικό La Quinzaine littéraire σημειώνει «Η Marie NDiaye έχει βρει έναν αποκλειστικά δικό της τρόπο για να μιλήσει για πράγματα που ανήκουν σε όλους».

Στο έργο της "Χίλντα" πρωταγωνιστούν μία νεαρή υπηρέτρια η Χίλντα και η κυρία της. Η συγγραφέας διεισδύει στα άδυτα του αιώνιου ζεύγους κύριος – υπηρέτης, ανώτερος – κατώτερος, ισχυρός – ανίσχυρος. Ένα δοκίμιο για την αλλοτρίωση της προσωπικότητας και την ουτοπία της συνύπαρξης. Η κυρία επιθυμεί να δώσει σάρκα και οστά στις συγκεχυμένες και ουτοπικές της ιδέες περί ελευθερίας, δημοκρατίας και ισότητας ενώ η Χίλντα θέλει απλώς, να παραμείνει μία απλή υπηρέτρια. Η ιστορία μιας καταστροφής!

Μετάφραση: Ανδρέας Στάικος
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου
Σκηνικά κουστούμια: Κωσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Φωτογραφίες: Ορφέας Εμιρζάς, Θωμάς Αρσένης
Video: plays2place productions
   
Ερμηνεύουν: Άννα Κουτσαφτίκη, Νικόλας Πιπεράς

Η Χίλντα διεισδύει στα άδυτα του αιώνιου ζεύγους κύριος – υπηρέτης, ανώτερος – κατώτερος, ισχυρός – ανίσχυρος. Ένα δοκίμιο για την αλλοτρίωση της προσωπικότητας και την ουτοπία της συνύπαρξης.

Η κυρία Λεμαρσάν επιθυμεί να δώσει σάρκα και οστά στις συγκεχυμένες και ουτοπικές της ιδέες περί ελευθερίας, δημοκρατίας και ισότητας. Προσλαμβάνει μία όμορφη και νεαρή υπηρέτρια για να την καταστήσει ταυτόχρονα, εκτός από υπηρέτρια, φίλη, ομοϊδεάτισσα και σύντροφο!

Αλλά πώς κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί χωρίς να καταργηθεί η ταυτότητα της νεαρής Χίλντα; Η κυρία Λεμαρσάν τα θέλει όλα δικά της ενώ η Χίλντα θέλει απλώς, να παραμείνει μία απλή υπηρέτρια. Η ιστορία μιας καταστροφής!
Ανδρέας Στάικος

Η Χίλντα είναι ένα κείμενο που προσεγγίζει με λεπτότητα αλλά και θάρρος ζητήματα που αρχίζουν να γίνονται αντιληπτά στην εποχή μας. Η έλλειψη ξεκάθαρων θεωρητικών και πολιτικών κατευθύνσεων είναι το “μότο” του 21ου αιώνα, που αναμασά αντιλήψεις του 19ου αιώνα, και τις εκθέτει ξανά και ξανά με τον ενθουσιασμό του καινούριου. Σαν χαλασμένος δίσκος. Ποιος μπορεί να ξεκαθαρίσει τι είναι δικαιοσύνη, ισότητα, ελευθερία; Ποιος μπορεί να διακρίνει ποιος είναι ο σύγχρονος εχθρός του ανθρώπου, όταν όλοι έχουν σχεδόν δίκιο ή σχεδόν άδικο; Η κυρία Λεμαρσάν μέσα από μία προσεκτική, σχεδόν τρυφερή αφήγηση για την υπηρέτρια της παίζει επικίνδυνα με τις σύγχρονες αντιλήψεις για τις κοινωνικές τάξεις.

Η ίδια με ξεκάθαρα αριστερές απόψεις, χωρίς λογική αλλά ενστικτωδώς, ενθουσιάζεται με τη ζωή του κοριτσιού που ονομάζεται Χίλντα και ταυτίζεται μαζί της. Η σχέση τους οδηγείται σταδιακά στην αγριότητα των βασικότερων ενστίκτων και φέρνει αναπόφευκτα στο μυαλό την τραγική ιστορία της σχέσης μεταξύ κυρίας και υπηρετριών στην πόλη Le Mans στην αρχή του αιώνα που ενέπνευσε στον Ζενέ τις Δούλες.
Βασίλης Μαυρογεωργίου

Η Marie NDiaye γεννήθηκε το 1967 στη βόρειο-κεντρική Γαλλία. Απέσπασε το βραβείο Femina το 2001 για το μυθιστόρημα Rosie Carpe και το βραβείο Goncourt το 2009 για το Trois femmes puissantes. Ξεκίνησε να γράφει σε ηλικία 12-13 χρονών. O Jérôme Lindon την ανακάλυψε ενώ ήταν ακόμα μαθήτρια της 3ης Λυκείου στο λύκειο Lakanal της Sceaux και εξέδωσε το πρώτο της μυθιστόρημα, Quant au riche avenir (Minuit, 1985) πριν ακόμη κλείσει τα δεκαοκτώ της χρόνια. Το 1987, παντρεύεται τον συγγραφέα Jean-Yves Cendrey.

 



Χάρη στο πρώτο της έργο, κέρδισε μία υποτροφία για διαμονή στη Villa Médicis στη Ρώμη από το 1989 έως το 1991. Η γραφή της εξελίσσεται αδιάκοπα και περιλαμβάνει μυθιστορήματα και θεατρικά έργα.

Το μυθιστόρημά της En famille που κυκλοφόρησε το 1990 σημείωσε μεγάλη επιτυχία, ενώ από το 2001 καθιερώνεται συγγραφικά με το μυθιστόρημα Rosie Carpe για το οποίο της απονεμήθηκε το Prix Femina. Τα έργα της παίζονται σταθερά στο θέατρο από το 2000. Ένα θεατρικό της, το Papa doit manger έχει συμπεριληφθεί από το 2003 στο ρεπερτόριο της Comédie Française.

Το λογοτεχνικό περιοδικό La Quinzaine littéraire αναφέρει: “Η Marie NDiaye έχει βρει έναν αποκλειστικά δικό της τρόπο για να μιλήσει για πράγματα που ανήκουν σε όλους”.

Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος -  Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Στο πλαίσιο του Προγράμματος Ελλάς Γαλλία Συμμαχία 2014

Σάββατο 31 Μαΐου, Κυριακή 1, Δευτέρα 2 & Τρίτη 3 Ιουνίου 2014
"Χίλντα", Μαρί Ντιάιγ 
"Hilda",  Marie NDiaye
Κατάλληλο

Στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Αίθουσα: Ειδικά διαμορφωμένος υπόγειος χώρος
Ώρα έναρξης όλων των παραστάσεων: 21:00
Τιμή εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10€ ανά παράσταση, γενική είσοδος

Εισιτήρια προπωλούνται στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος) Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και τα απογεύματα μία ώρα πριν την παράσταση. Αγορά με πιστωτική κάρτα: 210 3418579, Δευ-Παρ 11:00 - 14:00 και στην Ιστοσελίδα του Ιδρύματος www.mcf.gr. Εισιτήρια προπωλούνται και σε όλα τα καταστήματα Public στην Αττική

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO