Η νομή και η κατοχή του σώματος ως πολιτική πράξη. Το ανθρώπινο σώμα ως ακατανόητη και αφόρητη πραγματικότητα, αναγκαία για το σύστημα, αλλά και αναλώσιμη συγχρόνως. Στη σωφρονιστική αποικία του Κάφκα ο άνθρωπος είναι η τροφή της εξουσίας.
Με το έργο του Φραντς Κάφκα, Στη σωφρονιστική αποικία, συμμετέχει φέτος για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Αθηνών, η ομάδα Σημείο Μηδέν ο σκηνοθέτης Σάββας Στρούμπος.
Είναι η δεύτερη φορά που η Ομάδα Σημείο Μηδέν προσεγγίζει το διήγημα του Φραντς Κάφκα, συνεχίζοντας τη μελέτη της πάνω στην από-ανθρωποποίηση του σύγχρονου ανθρώπου. Μάλιστα το διήγημα Στη Σωφρονιστική Αποικία υπήρξε η εναρκτήρια παράσταση της ομάδας, η οποία παρουσιάστηκε σε πανελλήνια πρώτη τον Φεβρουάριο του 2009 στον Χώρο Ιστορικής Μνήμης της Κοραή 4.
Ο Φραντς Κάφκα έγραψε το μικρό διήγημα Στη Σωφρονιστική Αποικία το 1914 (εκδόθηκε το 1919), μέσα στις φλόγες του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο Κάφκα κατέγραψε σε αυτό έναν εφιάλτη του. Όμως το διήγημά του αποδείχθηκε μια σκοτεινή προφητεία για τα δεινά των ανθρώπων του 20ου αιώνα (Άουσβιτς, Γκουαντάναμο, Λευκά κελιά κ.α.).
Ο Κάφκα μας μεταφέρει σε μια απροσδιόριστη χωροχρονικά αποικία σωφρονισμού, όπου η «δικαιοσύνη» αποδίδεται με τον εξής τρόπο: Ο Κατάδικος, χωρίς να γνωρίζει ούτε ποιο αδίκημα διέπραξε, ούτε ποια είναι η ποινή του, τοποθετείται σ’ ένα μηχάνημα βασανισμού, το οποίο εγγράφει μέχρι θανάτου στο σώμα του τον νόμο που παραβιάστηκε. Το καθεστώς που επιβάλλει αυτή την τιμωρία αργοπεθαίνει, για ν’ αντικατασταθεί από ένα εξίσου βάρβαρο, αν και με πιο ανθρώπινο πρόσωπο καθεστώς.
Η μετάφραση και η σκηνοθεσία είναι του Σάββα Στρούμπου, η σκηνική εγκατάσταση και τα κοστούμια του Ηλία Παπανικολάου, η μουσική του Λεωνίδα Μαριδάκη, οι φωτισμοί της Χριστίνας Θανάσουλα, ενώ στη δραματουργία συνεργάστηκε η Σοφία Σιμελιτίδου.
Τους ρόλους ερμηνεύουν: Δαυίδ Μαλτέζε, Μελέτης Ηλίας, Ελεάνα Γεωργούλη, Δέσποινα Χατζηπαυλίδου
Η παράσταση θα παρουσιαστεί από τις 18 έως τις 20 Ιουνίου 2014.