Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΡΥΘΡΟ" ΤΟΥ Γ. ΜΑΥΡΙΤΣΑΚΗ

Written by OnlyTheater. Category: ΘΕΑΤΡΟ

Mετατόπιση προς το ερυθρό του Γιάννη Μαυριτσάκη

 

Το έργο Μετατόπιση προς το Ερυθρό του Γιάννη Μαυριτσάκη παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα η Helter Skelter Company και ο Θάνος Παπακωνσταντίνου στο Φεστιβάλ Αθηνών 6 & 7 Ιουλίου 2014 στην Πειραιώς 260, Αίθουσα Η με τους Αμαλία Μουτούση, Αλεξία Καλτσίκη, Αντώνη Μυριαγκό, Θάνο Παπακωνσταντίνου, Μάριο Παναγιώτου, Κατερίνα Σπυροπούλου, Αμαλία Κοσμά, Νάντη Γώγουλου.


Στην αστρονομία η Μετατόπιση προς το ερυθρό είναι το τεκμήριο της αδιάπτωτης διαστολής του σύμπαντος. Ένας θηριοδαμαστής προλογίζει το νέο έργο του Γιάννη Μαυριτσάκη, πάνω στην σκηνή ενός τσίρκου, ανάμεσα σε παράξενα ζώα και ακροβάτες. Μας μιλάει για την έλευση ενός καινούριου είδους, εκθαμβωτικού και καταστροφικού: ένας καινούριος εγωισμός ανασυντίθεται, πιο ισχυρός και απόλυτος από τους προηγούμενους, ένας εγωισμός που αναγκάζει όλους τους άλλους να υποκύψουν και να καταναλωθούν. Από τις ερμητικά κλειστές αίθουσες συνεδριάσεων με το αυστηρό τελετουργικό, μέχρι την αγκαλιά μιας βασίλισσας-τροφού που εκπληρώνει φαντασιώσεις, οι ήρωες του έργου αποσυνδέονται από το παρελθόν τους και μετατοπίζουν τον κόσμο.


Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο 3ο διεθνές Φεστιβάλ Between the Seas (Mediterranean Performing Arts) της Νέας Υόρκης το καλοκαίρι του 2013 με τον τίτλο Redshift.

Η ταυτότητα της παράστασης
Σκηνικός Χώρος – Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου
Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Κίνηση: Χαρά Κότσαλη
Σύνθεση Ήχων: Αντώνης Μόρας
Δραματουργία Ήχου και Φωνών, Ηχητικός Σχεδιασμός: Δημήτρης Καμαρωτός
Σχεδιασμός Φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελεάνα Γεωργιάδου
Γλυπτική, Βοηθός Σκηνογράφου: Κατερίνα Ανδρέου
Δραματολόγος Παράστασης: Τζωρτζίνα Κακουδάκη
Εκτέλεση παραγωγής: Highway Productions-Γιώργος Λυκιαρδόπουλος
Οργάνωση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα

Παίζουν: Αμαλία Μουτούση, Αλεξία Καλτσίκη, Αντώνης Μυριαγκός, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Μάριος Παναγιώτου, Κατερίνα Σπυροπούλου, Αμαλία Κοσμά, Νάντη Γώγουλου


Mετατόπιση προς το ερυθρό του Γιάννη Μαυριτσάκη

Μετατόπιση προς το ερυθρό
Με την ελπίδα της καταστροφής του κόσμου
Από την Τζωρτζίνα Κακουδάκη, θεατρολόγο
 
Στο έργο Μετατόπιση προς το ερυθρό (όρος της αστρονομίας: το τεκμήριο της
συνεχούς διαστολής του σύμπαντος), όλα τα θραυσματικά δραματικά πρόσωπα
συνθέτουν μία δυσοίωνη εικόνα για την ανθρώπινη μοίρα: είναι αναπόφευκτο κάποτε
να συντριβούμε και να καταβροχθιστούμε μέσα σε ένα σύμπαν καινοφανών και ημιθανών αστέρων, όπου κάθε τόσο ένας καινούριος εγωισμός ανασυντίθεται, πιο ισχυρός και απόλυτος από τους προηγούμενους, ένας εγωισμός που αναγκάζει όλους τους άλλους να υποκύψουν και να καταναλωθούν.
Ο Γιάννης Μαυριτσάκης στα έργα του εστιάζει σε αυτό που κρύβεται πίσω από το παραπέτασμα της πραγματικότητας.  Άλλοτε με πρωταρχική αφορμή το πένθος,
άλλοτε την αλυσιτέλεια του έρωτα, την αποστροφή προς την κοινωνία, την άρνηση
της ζωής και άλλοτε με την ελπίδα της καταστροφής του κόσμου, όπως στο
Μετατόπιση προς το ερυθρό (2012).
Η πλαστή εντύπωση ότι τα πράγματα κυλούν υπό μια ομαλότητα, εδώ καταρρίπτεται.
‘Η ζωή είναι κάτι αποτρόπαιο, και πίσω στο βάθος, πίσω από όσα γνωρίζουμε γι’ αυτήν, εμφανίζονται δειλά οι νύξεις μιας δαιμονικής αλήθειας, που κάνουν καμιά φορά τη ζωή χίλιες φορές πιο αποτρόπαιη’ (Χ.Φ. Λάβκραφτ, Άρθουρ Τζέρμυν).
Μέσα από ένα εμμονικό σκηνικό παιχνίδι στο χώρο και το χρόνο, το πίσω και το μπρος, την αποστροφή και την αγάπη, το προφανές και το ανεξήγητο, το εφήμερο και το διαρκές, το τραγικό και το κωμικό της ανθρώπινης κατάστασης, δημιουργείται ένας κόσμος ασταθής, τρομακτικός αλλά και την ίδια στιγμή σαγηνευτικός, όπου το δραματικό υποκείμενο, αδυνατώντας  να ισορροπήσει μεταξύ δύο τόσο ισχυρών, αντιθετικών παρορμήσεων, φαίνεται προορισμένο μόνο για να εκραγεί, να διαμελιστεί ως αποτέλεσμα της αδυναμίας του να επιλέξει.
Από το ταξίδι του στις περιοχές του άρρητου, ο συγγραφέας δεν μας φέρνει τίποτα ευοίωνο για τον άνθρωπο, όμως ο κόσμος δεν σταματάει στο πρώτο υποείδος του Homo Sapiens. Το σύμπαν ακόμη μετατοπίζεται.
 
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα
Γιάννης Μαυριτσάκης
Ο Γιάννης Μαυριτσάκης γεννήθηκε στο Μόντρεαλ (1964). Σπούδασε θέατρο στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου στην Αθήνα και εργάστηκε ως ηθοποιός. Έχει γράψει τα έργα: Το τυφλό σημείο (2006), Wolfgang (2007), Κωλοδουλειά (2008), Vitrioli (2010), Μετατόπιση προς το ερυθρό (2012). Έργα του έχουν μεταφρασθεί σε άλλες γλώσσες και έχουν παρουσιασθεί σε διεθνή φεστιβάλ. Το Vitrioli ανέβηκε από το Εθνικό Θέατρο (2013) σε σκηνοθεσία του Olivier Py και η ίδια παράσταση έχει προγραμματισθεί για το φεστιβάλ της Avignon (2014).

Λίγα λόγια για τη Helter Skelter Company
The Helter Skelter Company
H ‘Helter Skelter Company’ είναι μια θεατρική ομάδα με βάση την Αθήνα που ιδρύθηκε από τον ηθοποιό-σκηνοθέτη Θάνο Παπακωνσταντίνου. Η ομάδα δημιουργεί παραστάσεις πειραματικού θεάτρου που βασίζονται σε έργα της κλασσικής δραματουργίας. Η ομάδα ιδρύθηκε το 2011 και παρουσίασε την παράσταση ‘Άμλετ, ο Πρίγκηπας της Δανίας’ του Σαίξπηρ. Το 2012 παρουσιάστηκε το ‘Venison’, η δεύτερη παραγωγή της ομάδας (πρώτο κομμάτι μιας τριλογίας βασισμένης στην Ορέστεια του Αισχύλου) βασισμένο στις ‘Ευμενίδες’ του Αισχύλου και στον Φ. Ντοστογιέφσκι. Το 2013 παρουσίασε το ‘Pedestal’ (δεύτερο κομμάτι μιας τριλογίας βασισμένης στην Ορέστεια του Αισχύλου) βασισμένο στις ‘Χοηφόρες’ και τις τελετές ερμητικών ταγμάτων.


Λίγα λόγια για τον σκηνοθέτη
Θάνος Παπακωνσταντίνου
Σκηνοθέτης και Ηθοποιός. Πτυχιούχος της δραματικής σχολής ‘Εμπρός - Θέατρο Εργαστήριον’ (2009) και της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ. (2007).
Ιδρυτικό μέλος της ομάδας ‘The Helter Skelter Company’, με την οποία παρουσίασε τις παραστάσεις Άμλετ, ο Πρίγκηπας της Δανίας του Σαίξπηρ (2011), Venison (2012) και Pedestal (2013) στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης (IMK).

Πληροφορίες:
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ
Πειραιώς 260, Κτίριο Η

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
6 & 7 Ioυλίου 21.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
Κανονικό 20 €, Φοιτητικό 15 €, Ανέργων 5 €, ΑμεΑ 5 €


ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
120 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

ΤΡΟΠΟΙ ΑΓΟΡΑΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ
Εισιτήρια για τις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ μπορείτε να εξασφαλίσετε:
• Online με χρέωση πιστωτικής κάρτας στην ιστοσελίδα www.greekfestival.gr
• Τηλεφωνικά με χρέωση πιστωτικής κάρτας στο 2103272000 καθημερινά (και Κυριακές) 9:00 - 21:00
• Από τα εκδοτήρια του Φεστιβάλ
• Από τα Βιβλιοπωλεία ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ, τα Καταστήματα PUBLIC και τα Βιβλιοπωλεία Ιανός

ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ
Κεντρικά:
Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου)
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 9:00-17:00, Σάββατο: 9:00-15:00
Λοιποί χώροι:
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.

  https://www.facebook.com/HelterSkelterTheatreCompany

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Βάλια Πιλάφα

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO