Ο Δήμος Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των Γιορτών Ανοικτού Θεάτρου και η ομάδα Omerta παρουσιάζουν την Αντιγόνη του Σοφοκλή, για δύο παραστάσεις στις 24 και 25 Ιουλίου 2014.
...Και το χειρότερο, ο κόσμος μας εμφανίζει διαρκώς Κρέοντες, και όλοι πάντα, κάθε φορά σκοτώνουν τον «καινούριο άνθρωπο» –έναν Αίμoνα ή μια Αντιγόνη–και είναι τραγικοί διαπιστώνοντάς το σε πλήρη μεταμέλεια: ο Κρέων είναι μια πληθυντική παρουσία. οι επαναστάτες είναι μοναδικοί και ἐπίσημοι / μεγαλώνουν πάνω σε τάφους...
Ελένη Μερκενίδου
Αντιγόνη. Τα θέματα του έργου γνωστά, όσο και διαχρονικά. Η αντίθεση στην εξουσία, θέτοντας υπεράνω πάντων το υψηλό φρόνημα, τη θεϊκή ευσέβεια, την αδελφική αγάπη. Η πλάνη της εξουσίας. Η ανθρώπινη επιλογή της υποταγής. Η σοφία που δεν γίνεται πιστευτή. Η αρσενική εξουσία έναντι της γυναικείας αντοχής. Και η αγάπη. Που πεθαίνει.
Η Αντιγόνη, μία από τις μεγαλύτερες και διαχρονικότερες ηρωίδες ανά τους αιώνες. Ή μήπως όχι;
Η παράσταση συνομιλεί με το έργο πιο αιρετικά με τη συνδρομή αποσπασμάτων από τα κείμενα του Αισχύλου από τους Επτά επί Θήβας , της Ισμήνης του Γιάννη Ρίτσου και της Αντιγόνης του Ζαν Ανούιγ.
Γίνεται μια Αντιγόνη που μας καλεί να προσέξουμε και τους άλλους χαρακτήρες, αφού όλοι κουβαλάνε όλους σα σκέψεις, πρώτες ή δεύτερες, ενδοιασμούς και φόβους, αντιλήψεις συλλογικές ή αυτόνομες. Για τους αρχαίους Έλληνες, άλλωστε, είμαστε «είδος σύμμεικτον» κουβαλώντας Κρέοντες και Αντιγόνες ταυτόχρονα, δίκαιο και άδικο. Τέτοιες ερωτήσεις φέρνει η παράσταση με τη δύναμη που μόνο το καλό θέατρο μπορεί να τονίσει.
Είναι το δίκιο ένα νόμισμα με μια μόνο όψη; Και ο Κρέοντας; Είναι μόνο ο αλαζόνας εραστής της εξουσίας ή η αδιαπραγμάτευτη φωνή του νόμου που στερεώνει πολιτείες;
Η Ισμήνη; Μόνο δειλή αδελφή, μια γυναίκα χωρίς φωνή ή μια γυναικεία αντίληψη πολιτικής της επιβίωσης;
Η Ευρυδίκη; Πόσο εκκωφαντική είναι η σιωπή της έναντι των μεγαλόστομων δηλώσεων της Αντιγόνης και ποια γυναικεία δύναμη αναδεικνύει;
Κι η Αντιγόνη η ίδια; Είναι μόνο η αγνή ιδεαλίστρια που θυσιάζεται ή κουβαλά εγωιστικά την μοίρα μιας οικογένειας να θυσιάζεται προς αποκατάσταση των ύβρεων της;
Σε αυτή τη γιορτή, που ως γιορτή σε εμφύλιο γίνεται αναπόφευκτα αντι-γιορτή, νέοι και έμπειροι ηθοποιοί της πόλης, όπως ο Φούλης Μπουντούρογλου, με την πολυετή και πολύτιμη για όλους μας εμπειρία του, συναντιούνται και σας περιμένουν.
Συντελεστές της παράστασης:
Μετάφραση – Διασκευή: Ελένη Μερκενίδου
Σκηνοθεσία: Παύλος Δανελάτος
Μουσική: Κώστας Βοζίκης
Κινησιολογία: Μελπομένη Βασιλικού
Δραματολογία: Δήμητρα Μήττα
Σκηνικά –Κοστούμια: Απόστολος Αποστολίδης
Μακιγιάζ: Μαντώ Καμάρα
Βοηθοί σκηνοθέτη: Βαλάντης Γαργάνης, Παναγιώτα Λιάμπου
Υπεύθυνοι παραγωγής και επικοινωνίας: Ζαχαρίας Σπανός, Ιωάννα Σιδηροπούλου, Κυριακή Τριανταφυλλίδου
Παίζουν οι ηθοποιοί:
Φούλης Μπουντούρογλου
Γιάννης Βαρβαρέσος
Χριστίνα Γυφτάκη
Δημήτρης Δάγκαλης
Νίκος Κουνέλης
Ορέστης Κωνσταντινίδης
Λιλιάνα Νίγκρο
Θοδωρής Πολυζώνης
Ιωάννα Ρέτσα
Πληροφορίες
Δημοτικό Θέατρο Κήπου (Νικ.Γερμανού 1, Πλατεία ΧΑΝΘ), Θεσσαλονίκη
Ημερομηνία: Πέμπτη 24 & Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014
Ώρα έναρξης: 21.15
Τιμές εισιτηρίων: Προπώληση: 6 ευρώ (Μαθητές, ΑΜΕΑ, Άνεργοι, Εκπαιδευτικοί), 8 ευρώ (Πολύτεκνοι, φοιτητές, συνταξιούχοι άνω των 65 ετών) και 10 ευρώ.
Ταμείο: 10 ευρώ (Πολύτεκνοι, φοιτητές, συνταξιούχοι άνω των 65 ετών)
Προπώληση: Online διάθεση εισιτηρίων: www.viva.gr
Public Stores (Τσιμισκή 24-Μητροπόλεως 33, τηλ.2310 22728 και Εμπορικό κέντρο “Mediterranean Cosmos”, τηλ.2310 472633 καθώς και σε όλα τα Public Stores ανά την Ελλάδα)
Βιβλιοπωλεία Ιανός (Αριστοτέλους 7, τηλ.2310 277004, Μητροπόλεως 73, τηλ.2310 268682, 25ης Μαρτίου 45, τηλ.2310 886090, Μεταμορφώσεως 18 (Καλαμαριά), τηλ.2310 426780).
Εκδοτήρια Πλατείας Αριστοτέλους
Seven Spots (Σε όλη Ελλάδα)
Βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου (Σε όλη την Ελλάδα)