Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"ΤΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (ΜΕΡΟΣ Α')" ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ "ΑΝΝΑ ΣΥΝΟΔΙΝΟΥ"

Written by OnlyTheater. Category: ΘΕΑΤΡΟ

TO MANIΦΕΣΤΟ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (ΜΕΡΟΣ 1ο)


Το μανιφέστο του πολέμου (Μέρος Α’)
Περικλής, η νεύρωση της ηγεμονίας
Σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη

Για δύο μόνο παραστάσεις, στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου 2014, στις 21:00, 
στο Θέατρο Βράχων: «Άννα Συνοδινού»

Η παράσταση που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 25 και 26 Ιουλίου στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2014,  παραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ ΑΕ, επιστρέφει για δυο μόνο βραδιές, στις 22 και 23 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Βράχων «Άννα Συνοδινού».
Πρόκειται για το πρώτο μέρος της τριλογίας της Ρούλας Πατεράκη, η οποία είναι βασισμένη στο έργο του Θουκυδίδη. Στα τρία μέρη της τριλογίας (Περικλής, η νεύρωση της ηγεμονίας - Θέρος 2014, Το σύνδρομο Αλκιβιάδης - Θέρος 2015 και Άρατε Πύλας - Θέρος 2016) η Ρούλα Πατεράκη εξιστορεί μέσα από μια κριτική ματιά τον πόλεμο, που με το μέγεθος και τη βιαιότητα του, συγκλόνισε ολόκληρη την κλασική αρχαιότητα.
Το μανιφέστο του πολέμου (Μέρος Α’)
Ταυτότητα της παράστασης
Μετάφραση: Γιάννης Λιγνάδης
Δραματουργία, Διασκευή, Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη
Σκηνικός Χώρος: Μάρω Μιχαλακάκου
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης, Άση Δημητρολοπούλου
Μουσική - Ηχητικός σχεδιασμός:  Λάμπρος Πηγούνης
Κίνηση: Μπέττυ Δραμιτσιώτη
Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος
Βοηθοί Σκηνοθέτη: Αναστασία Σοφιανίδου, Χρήστος Τζιούκαλιας
Οργάνωση Παραγωγής: Γιάννης Γκουντάρας
Βοηθός Οργάνωσης Παραγωγής: Φωτεινή Τσαρδούνη
Προβολή – Επικοινωνία: BrainCo
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ
 
Διανομή
Δημήτρης Λιγνάδης 
Ελένη Ερήμου
Διώνη Κουρτάκη
Σπύρος Σαρτζετάκης
Αναστασία Σοφιανίδου
Γιώργος Γιαννακάκος
Βαγγέλης Ρόκκος
Δώρα Στυλιανέση
Ευανθία Κουρμούλη
Άννα Μενενάκου
Γιώργος Παπαπαύλου
Μυρτώ Ρήγου
Ευτυχία Γιομελά
Σπύρος Χατζηαγγελάκης
Τζέφ Μαρράουι
Ιλισάντερ Ντέμα   
Ζαφειρία Δημητροπούλου Δελάνχελ
Νίκος Παντελίδης
Ανδρέας Αντωνιάδης
Νίκος Μαυράκης
Νάνα Παπαδάκη
Γεράσιμος Σοφιανός
Αχιλλέας Σκεύης
Νεκτάριος Φαρμάκης
Δημήτρης Μυλωνάς
Άννα Ελεφάντη
Μαρία Λεγάκη
Επίσης συμμετέχει το Acting Anatomy Studio της Ρούλας Πατεράκη
Ιωάννα Γαϊτάνου
Φωτεινή Τσαρδούνη
Ειρήνη Πατεράκη
Δέσποινα Σολκίδου
Δώρα Μονογυιού
Φωτεινή Σουλεϊμάνη
Δήμητρα Λαγκαδινού
Ειρήνη Τσώλη
Μαρία Γκολιομύτη
Ασημένη Τούντα
Αριάννα Χατζηγαλανού
Αρετή Μαρασλή
Αλεξία Σαραντοπούλου
Αθηνά Δημητρακοπούλου
Κυβέλη Δραγούμη
Χριστίνα Κοττώρη
Εβίτα Μούντριχα
Άννα Μιμίκου
Κατερίνα Γκίκα

Πληροφορίες και κρατήσεις για την παράσταση στα τηλέφωνα 6931005276- 6931005275

Θέατρο Βράχων: «Άννα Συνοδινού»
22-23 Σεπτεμβρίου 2014, στις 21:00



Τιμές εισιτηρίων
Κανονικό 15 ευρώ
Μειωμένο  10 ευρώ (φοιτητικό – ανέργων)

Σκηνοθετικό Σημείωμα
Μυστήριος άνθρωπος ο Θουκυδίδης.
Αδιαφανής προσωπικός βίος,
Αδιάφορος, σαν εκείνον τον Σαίξπηρ;!
Αλλά, διάβολε, πώς διαλύουν και οι δυο τους, τους αιώνες!
Και άλλοι, πιο διαφανείς και αστραφτεροί,
Τι πλήξη προκαλούν!
Και πότε γεννήθηκε;!
Το 460;!
Λίγο πριν;! Λίγο μετά;!
Και πέθανε το 400;!
Λίγο μετά το τέλος του πολέμου;!
Γιατί δεν ολοκλήρωσε ποτέ τη συγγραφή;!
Και πότε έγραψε;!
Ο ίδιος λέει «ξεκίνησα από την αρχή του πολέμου»
Και στην πορεία της συγγραφής του,
Κατά στιγμές, μας λέει
Ότι γνώρισε τα γεγονότα από πρώτο χέρι.
Συνάντησε τα πρόσωπα;!
Τους πρωταγωνιστές της Ιστορίας;!
Και μήπως ήταν επινόηση του οι δημηγορίες,
Γνωρίζοντας τις προσωπικότητες καλά;!
Και Ταξίδεψε πολύ;!
Και πότε;!
Όχι σαν τον Ηρόδοτο, βεβαίως,
Αλλά ταξίδεψε!
Και που συνέγραψε την Ιστορία;!
Κατέφυγε στο ωραίο του κτήμα στη Θράκη;!
Εν ηρεμία;!
Εν εξορία;!
Εκούσια εξορία;!
Ή τιμωρημένος από τους Αθηναίους;
Ύστερα από την αποτυχία του;!
Και είναι αντικειμενικός;!
Είναι ρεαλιστής;!
Ποιους συμπαθεί από τους εμπόλεμους;!
Τους Αθηναίους ή τους Λάκωνες;!
Εμείς θα ακολουθήσουμε την συγγραφή του
αδρή, ασυνεχής αφήγηση
μπρος- πίσω η μηχανή της Ιστορίας,
σπάνιο στυλ.
Σε μια φανταστική ανασκαφή,
Θα επιχειρήσουμε να ανασύρουμε τη σκέψη
Του ιστορικού που ενθρόνισε,
όσο κανείς στη Δύση, την Τέχνη του Πολέμου.
Και ενώ θα ξεκινήσουμε, τύποις,
από το πρώτο του βιβλίο,
Θα ακολουθήσουμε την προσφιλή του μέθοδο,
Αυτήν την ασυνέχειας,
και θα ονοματίσουμε τη δραματουργική
αναμέτρησή μας με το υλικό:

Πρώτο Μέρος (Θέρος 2014)
Περικλής: Η Νεύρωση της Ηγεμονίας

Δεύτερο Μέρος (Θέρος 2015)
Το Σύνδρομο Αλκιβιάδης

Τρίτο Μέρος (Θέρος 2016)
Άρατε Πύλας

Γενικός τίτλος της τριετίας:
Το Μανιφέστο του Πολέμου

ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ

Έγραψαν για την παράσταση:
«Μέσα από την παράσταση αυτή μίλησαν τα χαρίσματά μας, τα ελλείμματα, τα συμπλέγματα και τα τραύματά μας. Ανά πάσα στιγμή νέα δεδομένα καραδοκούν να κλονίσουν τις εδραιωμένες βεβαιότητες. Εδώ η ευτυχής διαίσθηση και η ριζωμένη καλλιέργεια έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Το δε αισθητικό κριτήριο ήταν κυριαρχικό. Η Ιστορία έγινε υλικό, η θεατρική προσέγγιση κάλυψε τη ρωγμή μεταξύ επιστήμης και τέχνης. Η καταγραφή της αναμέτρησης δύο διαφορετικών κόσμων παρουσιάστηκε δίκαια και αξιοκρατικά, όπως ο ίδιος ο χρόνος -αν είχε μνήμη- ακριβοδίκαια θα έπραττε. [...] Επίπονες οι διαστάσεις της αλήθειας, η Ιστορία μένει “κτήμα ες αεί”, χρωματίζει την πορεία της ανθρωπότητας και μια λαμπρή παράσταση, όπως αυτή της Ρούλας Πατεράκη, μας επιτρέπει να συνεχίζουμε να θαυμάζουμε!»
Ειρήνη Αϊβαλιώτου, «Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος της Πατεράκη - Οι νευρώσεις, τα ελλείμματα και τα τραύματά μας», catisart.gr

«Μια περφόρμανς, λοιπόν, με βάση τον Θουκυδίδη και ανεξίτηλο το αισθητικό στίγμα της Ρούλας Πατεράκη, η οποία γνωρίζει όσο λίγοι την κλασική παράδοση, αλλά και νιώθει άνετα στο μοντερνισμό και ακκίζεται με τις ακρότητες της πρωτοπορίας. [...] Ένα άρτιο εικαστικά θέαμα με εικόνες φοβερής έντασης, “φωτογραφία” που θα ζήλευε ο κινηματογράφος του Αγγελόπουλου, διακειμενικές αναφορές σε ποικίλες τέχνες [...] Φυσικά, ο λόγος, απόλυτος πρωταγωνιστής, κυριαρχεί. Θεατρικός και δραματικός, αντλεί λεκτικά, γραμματικά, συντακτικά και ρυθμικά δάνεια από όλο το φάσμα της ελληνικής γλωσσικής παράδοσης και όλα τα επίπεδα ύφους της ελληνικής γλώσσας: από το χθαμαλό στο υψηλό και τούμπαλιν.»
Αριστοτέλης Σαΐνης, «O κατά Πατεράκη Θουκυδίδης», oanagnostis.gr
















 

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO