Σήμερα είναι η επίσημη πρεμιέρα του «Kύκλου με την κιμωλία» του Μ. Μπρεχτ που σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης στο Παλλάς με την Μαρία Πρωτόπαππα, τον Δημήτρη Λιγνάδη, τον Αιμίλιο Χειλάκη, την Ελισάβετ Μουτάφη και 18 ακόμα ηθοποιούς.
Δέκα λόγοι για να επισκεφτείτε το Παλλάς, ένα από τα ωραιότερα θέατρα της Αθήνας.
1. Για την εξόχως ποιητική μετάφραση του νομπελίστα Οδυσσέα Ελύτη, αλλά και τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, που χρησιμοποίησε και ο Κάρολος Κουν στην πρώτη παρουσίαση του έργου στην Ελλάδα το 1957.
2. Γιατί ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης αξιοποιεί με έναν απόλυτα σύγχρονο τρόπο τις διδαχές του επικού θεάτρου του Μπρεχτ, αποφεύγει το διδακτισμό και αφηγείται με καθαρές γραμμές την ιστορία της Γκρούσα και του δικαστή Αζντάκ, στήνοντας ένα θέαμα λαϊκό που δε στερείται της πολιτικής τοποθέτησης, αλλά και της ευαισθησίας του Γερμανού δημιουργού.
3. Γιατί η ιστορία του «Κύκλου με την κιμωλία» είναι μια ιστορία για το δίκαιο, που μας αφορά όλους σήμερα που αισθανόμαστε τόσο αδικημένοι… Θα μας κάνει να σκεφτούμε και τη δική μας συμβολή σε αυτή τη γενικώς και αορίστως εννοούμενη « αδικία» που καταδυναστεύει τις ζωές μας.
4. Γιατί η παράσταση στο Παλλάς είναι μια παραγωγή που δεν μπορεί εύκολα να συμβεί στις μέρες και που χρειάζεται μεγάλο ρίσκο.
5. Γιατί θα δείτε επί σκηνής ένα δεμένο και καλά ενορχηστρωμένο ensemble πολύ καλών ηθοποιών που «υπηρετούν» με προσήλωση την ιστορία.
6. Γιατί η Μαρία Πρωτόπαππα αποδεικνύει για ακόμα μια φορά την ποιότητά της , φτιάχνοντας μια Γκρούσα πολυεπίπεδη, ανθρώπινη, και διαγράφει μια πορεία προς την ωρίμανση της με ακρίβεια και λεπτομέρεια.
7. Γιατί ο Δημήτρης Λιγνάδης ως αφηγητής φέρει όλη την κλασική του παιδεία, παραδίδει το λόγο του Μπρεχτ και του Ελύτη ατόφιο και μεστό και κλείνει το μάτι στους θεατές, όπως θα ήθελε και ο ίδιος ο συγγραφέας.
8. Γιατί ο Αιμίλιος Χειλάκης πλάθει έναν Αζντάκ ανήθικο και συμφεροντολόγο, αλλά ταυτόχρονα καταφέρνει να δημιουργήσει μια φοβερή ρωγμή που τον κάνει να θέλει να αποδώσει τη δικαιοσύνη, λύνοντας έτσι το αίνιγμα ενός πραγματικά δυσνόητου ρόλου.
9.Γιατί είναι ένα έργο που εξαιτίας πολλών δυσκολιών- τεχνικών, μεγάλης διανομής, αλλά και σκηνοθετικών παγίδων που κρύβει, δεν ανεβαίνει και τόσο συχνά.
10. ιατί είναι από τις ελάχιστες φορές που ένα εμπορικό, όπως θεωρείται το Παλλάς, θέατρο τολμάει να ανεβάσει ένα τέτοιο έργο. Ήδη το κοινό από την πρώτη εβδομάδα φαίνεται πως ενδιαφέρεται για τέτοιες προσπάθειες, πράγμα παρήγορο. Γιατί το καλό κοινό κάνει τις καλές παραστάσεις…