Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΣΤΗΝ "ΞΑΝΘΙΑ ΦΡΑΟΥΛΑ"

Written by OnlyTheater. Category: REWIND

Γιώργος Μαρίνος

 

Μια μεγάλη, ασπρόμαυρη φωτογραφία που δεν έχει ακόμη αναρτηθεί στο καμαρίνι του τον απεικονίζει με ένα δερμάτινο μπουφάν και δύο σκυλιά. Μαζί με τα υπόλοιπα 16 ο Γιώργος Μαρίνος είναι εδώ και χρόνια εγκατεστημένος στο κτήμα του, στον Νέο Βουτζά. Αυτή την εποχή ζει σε έντονους θεατρικούς ρυθμούς εν όψει της πρεμιέρας του στο θέατρο «Κάππα» και δεν κρύβει τη μεγάλη αγωνία του γι' αυτό το «μεγάλο και επικίνδυνο άλμα». «Αλλά μόνο τα επικίνδυνα πράγματα έχουν ενδιαφέρον στη ζωή» λέει. Πέρυσι, και αυτό ξέρει ότι το χρωστά στον σκηνοθέτη και συμμαθητή του από τη σχολή Γιώργο Μιχαηλίδη, έκανε το πρώτο βήμα συμμετέχοντας στη «Λούλου» του Ανοιχτού Θεάτρου. Εφέτος στήνει τη δική του δουλειά στο θέατρο του Νίκου Κούρκουλου. «Σκεφτόμουν να μπω σιγά σιγά στο θέατρο και να παίζω Δευτερότριτα. Ο φίλος μου, ο Σταμάτης Φασουλής, με ενθάρρυνε όμως λέγοντάς μου: "Μα τι είσαι, πειραματική ομάδα, για να παίζεις Δευτέρες και Τρίτες;"». Και προχώρησε.
Γιώργος Μαρίνος στην
Η«Ξανθιά φράουλα» του Μίνο Μπέλεϊ, σε σκηνοθεσία του Γιάννη Διαμαντόπουλου, είναι ένα έργο με ήρωες ένα ζευγάρι ομοφυλοφίλων, μια επιλογή που δεν έγινε διόλου τυχαίως. Σήμερα, με πατημένα τα 60 και με μια 25ετή επιτυχημένη καριέρα στην πίστα, ο Γιώργος Μαρίνος κοιτάει μπροστά και λέει «πάμε παρακάτω». Δεν μένει στο παρελθόν. Ισως αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίζει το μέλλον.

­ Κύριε Μαρίνε, γιατί επιλέξατε την «Ξανθιά φράουλα» για να κάνετε το πρώτο μεγάλο θεατρικό βήμα σας;

«Γιατί βρίσκω ότι είναι πιο κοντά στο προφίλ που ξέρει ο κόσμος για μένα. Και αυτό παίζει ρόλο. Κάνω μια παράσταση και θέλω να έχει επιτυχία. Θέλω να έχει συγγένεια με το προφίλ της πίστας που ο κόσμος ξέρει από εμένα. Αλλωστε δεν νιώθω έτοιμος να παίξω τώρα ούτε Βασιλιά Λιρ ούτε Μάκβεθ. Πρόκειται για μια υπέροχη κωμωδία, ιδιαίτερα καλογραμμένη, η οποία δεν μένει μόνο στο θέμα της ιδιαιτερότητας των δύο ανδρών. Αφορά τη σχέση δύο ανθρώπων που διαταράσσεται από έναν τρίτο, ένα νεαρό αγόρι».

­ Δεν θα περίμενε κανείς από εσάς να αναφέρεστε στην ομοφυλοφιλία ως ιδιαιτερότητα.

«Για κάποιους όμως θεωρείται και γι' αυτό πρέπει να λάβουμε υπόψη μας το λαϊκό αίσθημα. Δεν είμαστε στην άγρια εποχή του '60. Τώρα τα πράγματα διαφοροποιήθηκαν, αμβλύνθηκαν και δεν παρουσιάζονται οι ομοφυλόφιλοι ως μια καρικατούρα. Είναι κανονικοί, ανθρώπινοι».

­ Είναι αυτονόητο για σας να παίξετε σε ένα έργο με ρόλους ομοφυλοφίλων;

«Θα έπαιζα σε αυτό το έργο ακόμη και αν δεν ήμουν ομοφυλόφιλος. Δεν ξέρω, ίσως να ήμουν και καλύτερος. Και όσοι το έχουν παίξει στο παρελθόν δεν ήταν. Απλώς κάνω έναν ρόλο. Για μένα είναι ένας ρόλος-περιπέτεια. Αυτό που θέλω είναι το κοινό να συναντήσει τον γνωστό του Γιώργο Μαρίνο».

­ Πιστεύετε ότι ανοίξατε δρόμους στο θέμα της ομοφυλοφιλίας;

«Το ελπίζω. Εμένα στόχος μου ήταν να πω την αλήθεια και να είμαι εντάξει απέναντι στο κοινό που ερχόταν να με δει. Το είπα στην αρχή της καριέρας μου. Κάποιοι βρέθηκαν να πουν ότι το έκανα επίτηδες... Δεν είναι αλήθεια. Τέτοια πράγματα είναι δίκοπο μαχαίρι. Πολλοί ήταν εκείνοι που ενοχλήθηκαν και δεν ήθελαν να έρθουν να με δουν. Μετά από 20 χρόνια καριέρας άρχισα να συνειδητοποιώ ότι υπήρχαν άνθρωποι που δεν έρχονταν να με δουν στην πίστα από προκατάληψη. Πολύ πιο σημαντικοί άνθρωποι παραδέχθηκαν δημόσια την ομοφυλοφιλία τους και ξεσήκωσαν θύελλα. Και μιλάω για τον Χατζιδάκι ή τον Τσαρούχη, για τον νεοελληνικό μας πολιτισμό. Η διαφορά ήταν ότι εγώ ερχόμουν σε καθημερινή επαφή με το κοινό: μπορούσαν να με αγγίξουν, να με ξεφωνίσουν. Εμφανιζόμουν δημόσια κάθε βράδυ. Και αυτό ήταν πρόβλημα. Από την άλλη, δηλώνοντας το ότι είμαι ομοφυλόφιλος, ήμουν υποχρεωμένος να είμαι πάρα πολύ αξιοπρεπής. Γιατί αντιπροσώπευα ­ ή έτσι ήθελα να νομίζω ­ ένα μέρος της κοινωνίας που θα ήθελε να το αντιμετωπίζει ο κόσμος πιο σοβαρά, με μεγαλύτερη λεπτότητα. Αλλωστε δεν νομίζω να υπάρχει κάποιο σκάνδαλο γύρω από τη ζωή μου. Ηθελα να δείξω ότι δεν είναι άνθρωποι για να τους κοροϊδεύουμε ή να γελάμε μαζί τους. Αλλά ότι είναι και αξιοπρεπείς, μπορεί να έχουν και ταλέντο, να ζουν χωρίς παρατράγουδα. Διότι όλα στη ζωή πληρώνονται».

­ Εσείς το πληρώσατε;

«Ποτέ δεν σκέφθηκα τις επιπτώσεις. Ηθελα να είμαι ειλικρινής απέναντι στο κοινό. Να μην το σκεφθεί ή να το υποψιαστεί. Ηθελα να ξέρει από την αρχή πού είμαι τοποθετημένος».

­ Πιστεύετε ότι γίνατε σταρ;

«Δεν υπήρξα ποτέ λαϊκός σταρ. Μόνο στο "Ciao Antenna" κατάλαβα τι θα πει να είσαι λαϊκός σταρ. Ο κόσμος με σταματούσε στον δρόμο. Αυτό δεν συνέβαινε ποτέ πριν».

­ Μετανιώσατε ποτέ για την τηλεοπτική καριέρα σας; Περιόρισε το ταμπεραμέντο σας; Μήπως τελικά σας εξομοίωσε με τους πολλούς;

«Οχι. Επέλεξα αυτό που ήθελα να κάνω. Μετά την πίστα αποφάσισα να κάνω τηλεόραση. Είχα ανάγκη να το κάνω, και όχι οικονομική: ήθελα να υπάρξω ξανά στον χώρο, να βλέπω τις εφημερίδες και να είμαι μέσα. Δεν ήξερα τι άλλο θα μπορούσα να κάνω. Για μένα, ευτυχώς ή δυστυχώς, το 90% της ζωής μου εκινείτο γύρω από το επάγγελμά μου. Η αλήθεια είναι ότι στη μεγάλη οθόνη περιόρισα τον αυθορμητισμό μου και την ειλικρίνειά μου, χωρίς να μου το επιβάλλει κανείς. Υποδεχόμουν με χαρά ανθρώπους που ούτε συμπαθούσα ούτε εκτιμούσα. Δεν είναι η τηλεόραση που με εξομοίωσε με τους άλλους. Εγώ εξομοίωσα τον εαυτό μου με την τηλεόραση».

­ Η πίστα, όπως έχετε δηλώσει, τελείωσε πια για σας;

«Ετσι όπως την έκανα ναι. Αλλωστε έχουν αλλάξει τα πράγματα. Η δική μου γενιά ήθελε να βάλει τον κόσμο κάτω να μας ακούσει. Τώρα τους σηκώνουν όλους στην πίστα για να βοηθήσουν τον καλλιτέχνη».

­ Και τώρα κάνετε μια στροφή στο θέατρο ή καλύτερα επιστρέφετε σε αυτό μετά από πολλά χρόνια.

«Το θέατρο είναι μια πολύ γοητευτική δουλειά. Αλλά, αλίμονο, θα πω ψέματα αν ισχυριστώ ότι το λατρεύω και ότι χωρίς αυτό δεν ζω... Τώρα το θέατρο είναι για μένα η καλύτερη λύση».

Πηγή: vima.gr

Συνέντευξη στη Μυρτώ Λοβέρδου

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO