Επιτέλους μετά από μια μικρή αναβολή σήμερα αρχίζουν « Τα πικρά δάκρυα της Πέτρας Φον Καντ» του Φασμπίντερ σε σκηνοθεσία Α. Μπρούσκου στο Εθνικό Θέατρο. Η παθιασμένη ιστορία ενός έρωτα που εξαγοράστηκε, αλλά ποτέ δεν κερδήθηκε από την ανατρεπτική σκηνοθέτη με την Κ. Καραμπέτη στο ρόλο της Πέτρα και τη Γιούλικα Σκαφιδά ως αντικείμενο του πόθου της.
Και η «Ντόλλυ η Προξενήτρα» του Θ. Ουάιλντερ επισήμως σήμερα ανοίγει αυλαία στο Θέατρο Αλίκη με τον Κ. Μαρκουλάκη στο σκηνοθετικό τιμόνι και μια πλειάδα λαμπερών πρωταγωνιστών σε μια διασκεδαστική κωμωδία που καυτηριάζει τα κακώς κείμενα μιας ολόκληρης κοινωνίας.
Για τους λάτρεις της όπερας ο Γ. Κουμεντάκης παρουσιάζει το καινούργιο του έργο « Η Φόνισσα» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ο Κουμεντάκη,ς πιστός στο μουσικό δρόμο που επιλέγει τα τελευταία χρόνια, να συνδυάζει δηλαδή τον παραδοσιακό ήχο μέσα από πιο σύγχρονες διαδρομές, βασίζεται στο ομώνυμο διήγημα του Α. Παπαδιαμάντη και παραδίδει στο κοινό του μια μοντέρνα όπερα.
Ακόμα μια όπερα , αυτή τη φορά στο θέατρο Από Μηχανής, το « Μέντιουμ» του Τ. Μενότι από την ομάδα The Medium έχει να φέρει τη σύγχρονη όπερα πιο κοντά στο ευρύ κοινό και να αναδείξει τις αξίες της στη σημερινή πραγματικότητα. Παρά το απόκοσμο περιβάλλον της όπερας και τη μακάβρια κατάληξή της, το «Μέντιουμ» είναι πρωτίστως ένα έργο ιδεών, αφού περιγράφει αφενός την τραγωδία μιας γυναίκας που παγιδεύεται ανάμεσα στον πραγματικό κόσμο, που αδυνατεί να κατανοήσει, και τον μεταφυσικό, τον οποίο απορρίπτει, και αφετέρου το δράμα των πελατών της, που αρνούνται να ζήσουν χωρίς το ζωτικό ψέμα που ιδιοτελώς τους προσφέρεται.
Ένα καινούργιο έργο του Γ. Φραγκούλη « Το κορίτσι του μόλου» παρουσιάζεται στο Vault σε σκηνοθεσία Σ. Παπαναστόπουλου. Πρόκειται για ένα σουρεαλιστικό παραμύθι για μεγάλους, μια αισθησιακή ερωτική ιστορία ή ένα ψυχολογικό θρίλερ, γραμμένο με ιδιαίτερο χιούμορ και εμπνευσμένο από κοινωνικά θέματα που πηγάζουν από την ελληνική πραγματικότητα, χωρίς να εγκλωβίζονται σε ηθογραφικές λεπτομέρειες.
Ο διάσημος Γκιλέρμο Καλντερόν έρχεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών με το « Σχολείο « του, το καλύτερο ίσως έργο του. Γραμμένο το 2013, αναφέρεται στη δράση μιας ομάδας Χιλιανών ακροαριστερών στα τέλη της δεκαετίας του ’80 οι οποίοι εκπαιδεύονται για να ανατρέψουν το δικτατορικό καθεστώς του Augusto Pinochet. Βασισμένοι σε ντοκουμέντα της εποχής και αληθινές μαρτυρίες, πέντε ηθοποιοί επωμίζονται το ρόλο των μαθητευόμενων ανταρτών πόλης, που μυούνται στον ένοπλο επαναστατικό αγώνα, στις μεθόδους και πρακτικές του.
Στο Αγγέλων Βήμα ο Αντώνης Γαλέος διασκευάζει και σκηνοθετεί την « Έξαψη» του James M. Cain, πατριάρχη του αμερικάνικου νουάρ. Η νουβέλα αυτή θεωρείται ένα από τα τρία σπουδαιότερα νουάρ στην ιστορία και το σενάριό της κηρύχτηκε μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς από την Αμερικανική Ακαδημία Τεχνών.
Τέλος στη Θεσσαλονίκη η Δ. Μεσιμερλή σκηνοθετεί την παράσταση «…Your eyes only” στο Studio OPA, μια ιστορία εποχής που καταλήγει… πιο σύγχρονη από ποτέ., γιατί οι σχέσεις των δύο φύλων στον 18ο αιώνα είναι πάντα διαχρονικές και τα μάτια μιλούν με τον ίδιο τρόπο είτε σήμερα.
Α.Κ