Ξεκινάει ο πρώτος μήνας του χειμώνα , οι πρεμιέρες καλά κρατούν και όπως φαίνεται πολύ σύντομα θα ξεπεράσουμε σε αριθμό τις 1000 παραστάσεις. Για να δούμε λοιπόν πώς ξεκινάει ο μήνας…
Στο Aπό Mηχανής Θέατρο ο πολύ ενδιαφέρων Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί τον Άκι Βλουτή και την Κωνσταντίνα Τάκαλου στον « Μάκβεθ» του Σαίξπηρ, το καταραμένο σκωτσέζικο έργο που οι Άγγλοι ηθοποιοί ποτέ δεν αναφέρουν τον τίτλο, γιατί φοβούνται ότι κάποια κακοτυχία θα ξεσπάσει. Μια συγκλονιστική τραγωδία για την αλαζονεία της εξουσίας κι ένας αναπόφευκτος κύκλος αίματος για όσους παράνομα, άσκεφτα και άπληστα την αναζητούν.
Η Ηλέκτρα Ελληνικιώτη Εταιρεία Θεάτρου «Θέρος» στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου σκηνοθετεί το έργο του Τηλέμαχου Τσαρδάκα «Το σκυλί του Ωριώνα». Έξι άνθρωποι βρίσκονται τυχαία και συνθέτουν μια νέα ιστορία. Ένα ζευγάρι που ερωτεύτηκε πολύ και οι ζωές τους χωρίστηκαν, ένα ανδρόγυνο που επιβιώνει μέσα στις επιλογές του, μια τραγουδίστρια που πιστεύει στο απίθανο κι ένας νεαρός άντρας που ζει από κεκτημένη ταχύτητα. Όλοι τους αναρωτιούνται: «Τι είναι τόσο δυνατό που να μπορεί να κάνει έναν άνθρωπο να αλλάξει, που να τον μεταμορφώσει σε κάτι άλλο από αυτό που ήταν;»
Ο Ένκε Φεζολλάρι σκηνοθετεί στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου στο μονόλογο « Επάγγελμα Πόρνη» της Λιλής Ζωγράφου. Η υπόθεση της παράστασης έχεις ως εξής: Ιστορία πρώτη: Χούντα, στη Ζωγράφου απαγορεύεται να εξέλθει της χώρας, λόγω πολιτικών πεποιθήσεων με πρόφαση τη μη άσκηση του επαγγέλματος της δημοσιογραφίας που αναγράφεται στο διαβατήριό της. Πολεμώντας με χιούμορ το παράλογο καθεστώς, αλλάζει ιδιόγραφα το επάγγελμά της σε πόρνη με συνέπειες τραγελαφικές. Ιστορία δεύτερη: 1973. Μετά την απόπειρα αυτοκτονίας της, παραμονές Πρωτοχρονιάς, νοσηλεύεται σε ψυχιατρική κλινική. Δεμένη στο κρεβάτι πέφτει θύμα βιασμού από νυχτερινούς φύλακες. Εντούτοις, δεν αποδυναμώνεται. Η τραυματική της εμπειρία την εξωθεί στην κατά μέτωπο σύγκρουση με τους ιθύνοντες και την καταγγελία της σαθρής λειτουργίας του νοσηλευτικού οργανισμού.
Η ρομαντική κομεντί της Jane Martin « Tζακ και Τζιλ» παρουσιάζεται στο LA theatre σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Λάσκαρη, μετά την περσινή της επιτυχία στο Vault. Παρακολουθούμε την πορεία μιας σχέσης. Δύο ενήλικες που περνούν από το θαύμα στην καταστροφή. Μέσα από τις διαδρομές τους μπορούμε να βρούμε στιγμές από τη ζωή μας και εκφάνσεις του εαυτού μας. Όλοι αναζητούμε τον ιδανικό σύντροφο, αλλά παράλληλα θέλουμε να διατηρούμε την ανεξαρτησία μας, προβάλλοντας στον άλλον τα δικά μας θέλω και τις δικές μας επιθυμίες, σε έναν αέναο αγώνα για ασυνείδητη υπεροχή, ακούσια και εκούσια παιχνίδια εξουσίας. Είναι εφικτή λοιπόν η κοινή πορεία δυο ανθρώπων εξ ορισμού διαφορετικών;
Η Δήμητρα Ματσούκα φέρνει στο Rex τη « Μήδεια»του Ζαν-Ρενέ Λεμουάν σε σκηνοθεσία Λευτέρη Γιοβανίδη. Η μυστηριώδης και αμφιλεγόμενη Μήδεια, ξαναγεννιέται και πάλι από τις στάχτες της στο “μανιασμένο ποίημα” του Γάλλου συγγραφέα για να διηγηθεί με σημερινά λόγια, τη βιαιότητα και την προκλητική δύναμη του τραγικού μύθου. Επιστρέφει να πει την αλήθεια της, την αλήθεια της κάθε γυναίκας που νιώθει ότι έχει προδοθεί. Οι σκανδαλώδεις πράξεις αυτής της γυναίκας, συγκλονίζουν, αναστατώνουν αλλά ταυτόχρονα συναρπάζουν. Ο Lemoine, χρησιμοποιεί το μύθο για να μιλήσει για την αμφισημία της ετερότητας, του αρσενικού και του θηλυκού, της τοξικότητας του οικογενειακού δεσμού, της αιώνιας φαντασίωσης της Δύσης για την καθυπόταξη της Ανατολής.
Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο πλαίσιο του Προγράμματος Ελλάς Γαλλία Συμμαχία 2014 από το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος τον Μάιο του 2014.
τά τη νίκη της στο 1ο Scratch Festival, η ομάδα Μπλε Ιστορίες, , αναζητά τον ένοχο του πρώτου θεατρικού έργου του Νικόλα Ανδρουλάκη το « Μπαμ» στο Cartel.
Έξι εντελώς τυχαία πρόσωπα σ' ένα εντελώς μοιραίο βαγόνι, την πρώτη μέρα του φθινοπώρου. Έξι στάσεις ζωής. Έξι εντελώς διαφορετικές διαδρομές ως εκεί. Βλέμματα, σώματα, σκέψεις κι εντυπώσεις ξεδιπλώνονται χωρίς περιστροφές. Και κάπου εκεί, μέσα στις συνεχείς στροφές, στη στάση μετρό Πανεπιστήμιο, έγινε «Το μπάμ».
Η «Diva» του Κωνσταντίνου Ιωακειμίδη σ εσκηνοθεσία του Κ. Ζέκου παρουσιάζεται στο Cabaret Voltaire. H ιστορία μιας γυναίκα που κατάφερε με τη ματαιοδοξία και την επιπολαιότητά της, ενώ είχε τα πάντα, να βρεθεί στο τίποτα, στην απόλυτη μοναξιά.
Στο Τσάι στη Σαχάρα η ζωή Μασούρα επαναπροσεγγίζει την αριστοφανική κωμωδία ¨Εκκλησιάζουσες», όπου οι γυναίκες της Αθήνας, μεταμφιεσμένες σε άντρες, παίρνουν στα χέρια τους την εξουσία.
Στη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Φαργκάνη ανεβαίνει «Η αληθινή απολογία του Σωκράτη» δια χειρός Κώστα Βάρναλη, που σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή. Ένας μονόλογος με την υποκριτική σφραγίδα του Χρίστου Καλαβρούζου και σε σκηνοθεσία Χρίστου Σιοπαχά από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρούμελης που επιθυμεί να αποτίσει έναν ελάχιστο φόρο τιμής στον μεγάλο Έλληνα ποιητή, καθώς εφέτος συμπληρώνονται 130 χρόνια από τη γέννηση και 40 χρόνια από το θάνατό του.
Ο Γιώργος Οικονόμου σκηνοθετεί την Ελίνα Ρίζου στο έργο της Charlotte Josephine «Bitch Boxer» που κι αυτό ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη στο Black Box μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου. Λονδίνο 2012. Το μποξ γυναικών αποκτά για πρώτη φορά το δικό του Ολυμπιακό βάθρο. Στο Στράτφορντ, δέκα λεπτά με τα πόδια από τη γειτονιά της στο Ανατολικό Λονδίνο, η Chloe Jackson είναι πανέτοιμη. Ο πατέρας της την προπονεί σκληρά και μεθοδικά δέκα χρόνια τώρα. Τα πλάνα για τον μεγάλο αγώνα είναι δουλεμένα σχολαστικά. Οι γροθιές είναι έτοιμες κι αυτές να ρίξουν την αντίπαλο στο καναβάτσο. Το τηλέφωνο χτυπά. Τρεις λέξεις κι όλος ο κόσμος της Chloe καταρρέει. Η Chloe όμως είναι μποξέρ, είναι αγωνίστρια κι έχει έναν ακόμα αγώνα πριν κοιτάξει το χρυσό στα μάτια…
Α.Κ.