Σήμερα και οι δυο πρεμιέρες μας είναι εκτός Αθηνών, η μία στη Θεσσαλονίκη και η άλλη στην Πάτρα, αποδεικνύοντας ότι το θέατρο ακμάζει και εκτός Αθηνών και ότι το κοινό ενδιαφέρεται για πρωτοποριακές παραστάσεις και σημαντικά κείμενα.
Ο κωμικοτραγικός μονόλογος « Κασσάνδρα» του Sergio Blanco που τον εμπνεύστηκε για την ηθοποιό Δέσποινα Σαραφείδου παρουσιάζεται στο BlackBox στη Θεσσαλονίκη σε σκηνοθεσία της ίδιας και της Ευαγγελίας Ανδριτσάνου. Η ιστορία της τρωαδίτισσας ηρωίδας και των μύθων που την περιβάλλουν γράφεται και ξαναγράφεται, προκειμένου να φτάσει σε ό,τι ο συγγραφέας περιγράφει ως «μια πραγματική ‘‘ξε-γραφή’’ του μύθου».
Η Kασσάνδρα ξετυλίγει την Οδύσσειά της, φορώντας κόκκινες γυαλιστερές μπότες. Με τα σπαστά αγγλικά της, μιλάει για τη δική μας αναζήτηση νοήματος και ελπίδας. Πόλεμος, εξουσία, κερδισμένοι και χαμένοι, σεξ, χιούμορ και σαρκασμός. Ευριπίδης και Bugs Bunny, Abba, Manchester United και Σκάρλετ Ο’Χάρα. Η απόσταση μεταξύ μύθου και πραγματικότητας, ηθοποιού και θεατή, χώρου και λόγου καταρρέει. Στο μονόλογο του Μπλάνκο, η μυθική Κασσάνδρα γίνεται άντρας που νιώθει γυναίκα, μια σύγχρονη trans μετανάστρια που παλεύει για την επιβίωση, σε διαρκή αναζήτηση ταυτότητας – εξόριστη στο σώμα της, ξένη σε κάθε πατρίδα.
To «θείο Τραγί» του Γ. Σκαρίμπα παρουσιάζεται στην Πάτρα στο θέατρο Act σε σκηνοθεσία του Τάσου Δαρδαγάνη και της Μαρίας Φλωράτου. Tο “Το Θείο Τραγί” γράφτηκε το 1931 στη Χαλκίδα. Η υπόθεση του έργου εξελίσσεται γύρω από την άφιξη του ήρωα στη γενέτειρά του. Εκεί, μέσα από δολοπλοκίες και ίντριγκες, θα προκαλέσει ανατροπές και συγκρούσεις στην τοπική κοινωνία, ισορροπώντας τέλεια ανάμεσα στην «αγγελική» και τη «δαιμονική» φύση και τελικά θα χαθεί σε έναν απροσδιόριστο προορισμό, έχοντας αλλάξει τα πάντα στο πέρασμά του, ενώ, ταυτόχρονα, όλα έχουν παραμείνει ίδια.
A.K