Μία πρωτότυπη μουσικοθεατρική παράσταση με τίτλο "9:05" από τους Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Χρήστο Θηβαίο και Οδυσσέα Ιωάννου, σε σκηνοθεσία Παντελή Βούλγαρη ξεκινάει σήμερα στο θέατρο Διάνα. Ένα τρένο που καθυστερεί. Μια μπάντα οκτώ μουσικών και ένας παραγωγός ραδιοφώνου περιμένουν στο σταθμό, όπου συναντιούνται μελωδίες, σκέψεις, εικόνες, συναισθήματα, προσδοκίες. Το ελληνικό τραγούδι τέμνει την συλλογική μας μνήμη και τους προσωπικούς δρόμους.
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει το έργο του Χάρολντ Πίντερ «Προδοσία», στο νέο Υπερώο της ΕΜΣ, σε σκηνοθεσία Γλυκερίας Καλαϊτζή. Την ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου καταγράφει ο Χάρολντ Πίντερ στην Προδοσία, στήνοντας για τους ήρωές του ένα ευφυές παιχνίδι με τον χρόνο. Όταν ξεκινάει το έργο, η προδοσία ή οι προδοσίες μοιάζουν πια παρελθόν. Καθώς όμως η μηχανή του χρόνου γυρίζει προς τα πίσω, ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με ένα άλλο, μεγαλύτερο, παιχνίδι˙ εκείνο των σχέσεων, με τις κρυφές επιδιώξεις, τις σκόπιμες αποκρύψεις, τα μυστικά και τα ψέματα. Το έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ.
Το πρωτοποριακό θέατρο του Ζερόμ Μπελ απαλλαγμένο από περιορισμούς έρχεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Ωμά αποκαλυπτικό και βαθιά πολιτικό, ένα έργο που γεννά αντιπαραθέσεις και κερδίζει επαίνους όπου παίζεται. Ο Ζερόμ Μπελ είναι από τους χορογράφους που έχουν γράψει ιστορία και όχι μόνο μεταφορικά. Βάζοντας στο μικροσκόπιο τη δομή του ζωντανού θεάματος, αμφισβήτησε με χιούμορ και σοβαρότητα κάθε δεδομένη σύμβαση και αποδόμησε την καθιερωμένη σχέση ανάμεσα στον ερμηνευτή, το κοινό και το υλικό της παράστασης. Αιρετικός όπως πάντα, δημιουργεί αυτή τη φορά μια περφόρμανς σε συνεργασία με το Theater Hora, μια ομάδα επαγγελματιών ηθοποιών με διανοητικές αναπηρίες από τη Ζυρίχη.
Μετά την παρουσίασή της στο Ηράκλειο Κρήτης τον Ιούλιο 2014, η παράσταση «amor est. αγάπη είναι.» σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Δέσποινας Σιδηροπούλου έρχεται στην Αθήνα, στο Playground for the arts στο Βοτανικό. Βασισμένη στην ερωτική επιστολογραφία της ρωσίδας ποιήτριας Μαρίνα Τσβετάγιεβα, με τίτλο «Γράμματα στον Ελικώνα», η παράσταση είναι ένα ταξίδι συνάντησης με τον έρωτα. Μία κατάδυση στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής που δεν έπαψε ποτέ να τον αναζητάει.
Το κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού Βeton7 παρουσιάζει τη λυρική παράσταση “death wishes/Orpheus” σε σκηνοθεσία Μιχάλη Αργυρού και με τη σύμπραξη διακεκριμένων μουσικών ερμηνευτών και χορευτών. Με αφορμή τον μύθο του Ορφέα η μουσική της παράστασης ενώνει κορυφαία κλασικά έργα συνθετών, όπως των Monteverdi, Gluck, Schubert, Wolf, Scriabin, De Falla, Berio, δημιουργώντας μια αφήγηση με στοιχεία σύγχρονου σουρεαλισμού.
Το πολύκροτο μυθιστόρημα του Μαρκήσιου Ντε Σαντ "Η Φιλοσοφία στο Μπουντουάρ" που δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά το 1795 και αποτελεί σκανδαλώδη παρωδία των παιδαγωγικών μυθιστορημάτων παρουσιάζεται στο θέατρο "Εν Αθήναις", σε δύο παραστάσεις, σε μετάφραση και ελεύθερη θεατρική διασκευή του Ηρακλή Δ. Λογοθέτη και σκηνοθεσία του Γιώργου Παπαθεοδώρου. Το μυθιστόρημα αναφέρεται στην αποπλάνηση της νεαρής Ευγενίας από τον ακόλαστο Ντολμανσέ και την μύησή της στη φιλοσοφία και τις πρακτικές ενός ακραίου ηδονισμού.
Η ομάδα «Σχήμα Εκτός Άξονα» στη Θεσσαλονίκη επιστρέφει στις πειραματικές της αναζητήσεις, μέσα από δύο πρόσωπα της αρχαίας τραγωδίας . και συγκεκριμένα τη « Μήδεια » σε μια ερευνητική προσέγγιση την οποία σκηνοθετεί η Αναστασία Θεοφανίδου και το κείμενο του Τηλέμαχου Κοσμέτσα «Αδόκιμος Μονόλογος-Οιδίπους» σε σκηνοθεσία Νίκου Βουδούρη.
Και το κορίτσι θαύμα του βρετανικού stand up comedy,η Κατερίνα Βρανά ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη, στο Αριστοτέλειο να σερβίρει "Φέτα με τη βασίλισσα". Με μοναδικό όπλο το χιούμορ της εξολοθρεύει προκαταλήψεις, ταμπού και γκρεμίζει κάθε πολιτιστικό στεγανό που χωρίζει τον Έλληνα από τον ξένο. Δέκα παραστάσεις γεμάτες σύγχρονους προβληματισμούς όπως ο καιρός, η διεθνής κουζίνα, η γοητεία των πολιτιστικών κλισέ, η σωστή χρήση της τουαλέτας, οι αντιδράσεις του κατσαρού μαλλιού σε συνθήκες αυξημένης υγρασίας και το αιώνιο ερώτημα, αν είχες προσκεκλημένη την βασίλισσα τι τυρί θα της πρόσφερες;
Το θρίλερ "Μένγκελε" του Θανάση Τριαρίδη για το τέρας του φασισμού με τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο και τη Μυρτώ Αλικάκη ταξιδεύει στην καβάλα για δυο παραστάσεις, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου. Ο Γιόζεπ Μένγκελε, γνωστός και ως «ο άγγελος του θανάτου» του Άουσβιτς ανεβαίνει ξανά στη θεατρική σκηνή και δανείζεται τη μορφή του Λάζαρου Γεωργακόπουλου. Απέναντί του, η Μυρτώ Αλικάκη είναι μια νεαρή Εβραία που ανηφορίζει τον Γολγοθά της και που σε μια δραματική στάση του δρόμου της θα τον συναντήσει.
Ο Γιώργος Κρασαδάκης ανεβάζει ένα καμπαρέ show με τίτλο "Moulin blues" σε κείμενο του Γιώργου Φολόκη στην Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου- Καλαμπόκη. Δύο αντίπαλα τριτοκλασάτα καμπαρέ αναγκάζονται να γίνουν από εχθροί, φίλοι… Η ιστορία εκτυλίσσεται στο Παρίσι κάπου στις αρχές της δεκαετίας του '60.
Α.Κ.