Μαζί με την Ιλιάδα, την Οδύσσεια και τη Μαχαμπαράτα, είναι από τα πιο γνωστά λογοτεχνικά έπη της αρχαιότητας, όμως Το έπος του Γκιλγκαμές μπορεί να θεωρηθεί το αρχαιότερο σωζόμενο λογοτεχνικό κείμενο.
Αφηγείται τις περιπέτειες του βασιλιά της πόλης της Μεσοποταμίας Ουρούκ, που τα ερείπιά της έχουν εντοπιστεί στο σημερινό Ιράκ. Στην αφήγηση της ιστορίας του Γκιλγκαμές, που υποτίθεται πως ήταν τρισέγγονος του Νώε, διαπλέκονται δεκάδες ιστορίες, πολλές από τις οποίες εμφανίζονται στις μυθολογίες άλλων λαών, όπως των Εβραίων και των Ελλήνων.
Πρόκειται για έπος που, όπως και τα ομηρικά, διαδόθηκε για αιώνες μέσα από την προφορική παράδοση, ενώ, στα τέλη του 19ου αιώνα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν σε ανασκαφές στην αρχαία Βαβυλώνα τις πρώτες πήλινες πλάκες σε σφηνοειδή γραφή πάνω στις οποίες ήταν χαραγμένο το πρωτότυπο κείμενο, όπως είχε διασωθεί με τον προφορικό λόγο.
Σε αυτήν την αρχέγονη λογοτεχνική πηγή στρέφει το καλλιτεχνικό της ενδιαφέρον η ομάδα "Ρόδα", διασκευάζοντάς το για τη θεατρική σκηνή, σε σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή. Στην παράσταση Γκιλγκαμές, που παρουσιάζεται στην "Αίθουσα 3Α", στη Νέα Ιωνία, παίρνουν μέρος οι Δημήτρης Γασπαράτος, Γιώργος Κωστογιάννης, Σταύρος Κάππας, Ιουλία Βεντίκου, Εύα Αυλίδου, Σταμάτης Λόγος, Νίκος Τσιουμπλεκτσής, Άννα Κυπραίου, Κωνσταντίνα Μπαξεβάνη, Δημήτρης Νέλλας και πολυμελής χορός.
Το έργο παρουσιάζεται 1-6/1.
(Πηγή: Η Αυγή)