Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΘΕΜΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ ΠΑΤΡΑΣ

Written by OnlyTheater. Category: BUZZ

Θέμα καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου της Πάτρας προέκυψε μετά την συνάντηση που έγινε την Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015 το πρωί στο χώρο του Δημαρχείου ανάμεσα στον Δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου εδώ και τρία χρόνια, Θοδωρή Αμπαζή.

 

Θέμα καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου της Πάτρας προέκυψε μετά την συνάντηση που έγινε την Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015 το πρωί στο χώρο του Δημαρχείου ανάμεσα στον Δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου εδώ και τρία χρόνια, Θοδωρή Αμπαζή.

Η αλήθεια είναι πως το τελευταίο διάστημα ακουγόταν έντονα θα υπήρχαν εξελίξεις στο ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας ενώ και ο ίδιος ο Θοδωρής Αμπαζής σε συνέντευξη του στην Έφη Μαρίνου και την «Εφημερίδα των Συντακτών», στα τέλη Ιανουαρίου είχε δηλώσει με νόημα, «ζήτησα από τον Δήμο να μου ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του μέχρι τέλος Μαρτίου ώστε να κάνω έναν στοιχειώδη προγραμματισμό είτε για το θέατρο είτε για μένα. Βλέπω άλλα ΔΗΠΕΘΕ υπό διάλυση, χωρίς διευθυντές, με διοικητικούς υπαλλήλους να κάνουν πολιτισμό στο... όνομα του υπουργείου Πολιτισμού.

Προσωπικά δεν θέλω να φύγω, αλλά ακόμα κι αν λήξει η συνεργασία μου, θεωρώ ότι αφήνω πίσω μου έργο ουσιαστικής υποδομής και σ’ αυτή την περίπτωση θα φύγω χαρούμενος».

Η συνάντηση σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε μετά από πρωτοβουλία του κυρίου Πελετίδη, ο οποίος αφού συνεχάρη τον κύριο Αμπαζή για την έως τώρα πορεία του θεάτρου και προσφορά του, έκανε λόγο για επικείμενη προκήρυξη της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή.

Ο κ. Αμπαζής σε λίγο καιρό συμπληρώνει 3 χρόνια στο πηδάλιο του καλλιτεχνικού διευθυντή (η σύμβαση του λήγει τον Ιούνιο του 2015) ενώ η ειρωνεία του πράγματος είναι πως η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μία στιγμή που το ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας έχει σε εξέλιξη τρεις θεατρικές παραγωγές, την παιδική όπερα «Η Βασίλισσα του Χιονιού» που έσπασε ταμεία και την έχουν δει όλα σχεδόν τα σχολεία της περιοχής (συνεχίζεται ακόμα), την κοινωνική παράσταση «Effect, Τομογραφία του Έρωτα» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη που μετά την Πάτρα και την Αθήνα παίζεται τώρα με επιτυχία στην Θεσσαλονίκη και την «Γιαννούλα» με την Ανδριάνα Χαλκίδη που πήρε παράταση έως την προσεχή Κυριακή 22 Μαρτίου 2015 στο Δημοτικό θέατρο Απόλλων.

Ακόμα η εξέλιξη αυτή συμβαίνει σε μία περίοδο που το ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας επί ημερών του Θοδωρή Αμπαζή υλοποίησε και έθεσε σε λειτουργία τον στόχο και όνειρο χρόνων που ήταν μία Δραματική σχολή, η οποία μάλιστα είναι τετραετούς φοίτησης και έχει στηθεί στα πρότυπα σχολών του εξωτερικού. Μάλιστα μεταξύ των σπουδαστών της σχολής είναι και παιδιά από άλλες περιοχές της Ελλάδας ενώ έρχονται και καθηγητές από την Αθήνα με ελάχιστα χρήματα για να διδάξουν, λόγω ακριβώς της παρουσίας του Θοδωρή Αμπαζή εδώ.

Όπως ανέφερε στο thebest.gr η Μαριάννα Σταματιάδου, μέλος του ΔΣ του Θεάτρου (η οποία σχεδόν αδιάλειπτα μετέχει στο διοικητικό συμβούλιο από το ’99) αν δεν παραμείνει ο Θοδωρής Αμπαζής, διακυβεύεται το μέλλον της Δραματικής σχολής και κινδυνεύει η μελλοντική της λειτουργία. «Ότι γίνεται, θα πρέπει να γίνεται με σύνεση και το κυριότερο με γνώμονα το καλό της Πάτρας και του θεάτρου και όχι να σκεφτόμαστε τις επιλογές μας χωρίς να υπολογίζουμε το συμφέρον της πόλης και το έργο των ανθρώπων που δούλεψαν και προσέφεραν», ανέφερε στο thebest.gr η κυρία Σταματιάδου προσθέτοντας πως ήταν να γίνει συνεδρίαση του συμβουλίου του θεάτρου την ερχόμενη Παρασκευή αλλά τελικά θα λάβει χώρα την παραμονή της 25ης Μαρτίου, την Τρίτη 24 Μαρτίου 2015 στις 3 το μεσημέρι στα γραφεία του θεάτρου στην Όθωνος Αμαλίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες του thebest.gr, o κ. Αμπαζής είναι στενοχωρημένος με τα όσα ελέχθησαν και την ευθεία διατύπωση εκ μέρους του κ. Πελετίδη ότι προσανατολίζεται στην προκήρυξη της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή.

Οι πρώτες πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει μιλούν για μία καθαρά κομματική τοποθέτηση προσώπου (ακούγεται ήδη όνομα γνωστού, καταξιωμένου καλλιτέχνη από την Αθήνα ενταγμένου στην αριστερά) καθώς κι ότι είναι πιθανό να μην γίνουν συνεντεύξεις των υποψηφίων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον. Δηλαδή ότι η κρίση και επιλογή του προσώπου θα γίνει πιθανότατα μόνο με βάση την αξιολόγηση και εξέταση των βιογραφικών.

Η Μαριάννα Σταματιάδου, η οποία μετά το μακροσκελές, αναλυτικό κείμενο που απέστειλε χθες στα Μέσα ενημέρωσης όπου και υποστήριξε το σημαντικό έργο του Θοδωρή Αμπαζή στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας την τελευταία τριετία, θύμισε πως την προηγούμενη φορά η διαδικασία εκλογής καλλιτεχνικού διευθυντή κράτησε πολύ (μόνο οι συνεντεύξεις των υποψηφίων είχαν κρατήσει ενάμιση μήνα). «Είχαμε θυμάμαι δει εξονυχιστικά τα στοιχεία και χαρτιά των υποψηφίων, κουβεντιάσαμε με τους υποψηφίους και καταλήξαμε τότε στον Θοδωρή Αμπαζή. Ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης μιλά για την ανάγκη να έρθουν νέοι άνθρωποι με νέες ιδέες, το εννοεί άραγε. Ο κ. Αμπαζής πρέπει να ειπωθεί πως εκτός από τα διοικητικά του καθήκοντα, διδάσκει στην σχολή και σκηνοθετεί και γράφει μουσική για παραστάσεις του θεάτρου αμισθί, σχεδόν κανένας άλλος καλλιτεχνικός διευθυντής δεν το έχει κάνει αυτό», τόνισε στο thebest.gr η κυρία Σταματιάδου.

Στο μεταξύ από το πρωί της Τρίτης που άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστό τι συμβαίνει με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και τον κύριο Αμπαζή έχει αρχίσει να εκδηλώνεται ένα μεγάλο κύμα συμπαράστασης προς τον ίδιο. Είναι πολλά τα υποστηριστικά σχόλια προς τον ίδιο σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το facebook ενώ δεν λείπουν και τα σχόλια και αναφορές που μιλούν για δογματική στάση και συμπεριφορά της νυν Δημοτικής αρχής Πελετίδη στα θέματα που άπτονται του πολιτισμού. Ακόμα τονίζεται ότι οι εμπλεκόμενοι από την Δημοτική αρχή έχουν μεν αρχικά καλές προθέσεις, οι οποίες στην πορεία αλλάζουν.

Χαρακτηριστικό πάντως είναι αυτό που συνέβη χθες Δευτέρα 16 Μαρτίου 2015 στο Δημοτικό θέατρο Απόλλων στο τέλος της παράστασης «Ο Βασιλιάς της Ασίας» με την Λυδία Κονιόρδου που φιλοξενήθηκε από το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.

Η κυρία Κονιόρδου που ήταν και τέως καλλιτεχνική διευθύντρια του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, μην γνωρίζοντας τι είχε συμβεί και τα περί συνάντησης Πελετίδη – Αμπαζή απευθυνόμενη στον πρόεδρο του ΔΣ του θεάτρου Ανδρέα Τερζή και τον αντιπρόεδρο κ. Πάγκαλο, έπλεξε το εγκώμιο του κυρίου Αμπαζή και χαρακτηριστικά τους είπε με περισσή αμεσότητα και ειλικρίνεια, «είστε τυχεροί που έχετε στην Πάτρα ένα τέτοιο θέατρο και αυτόν τον καλλιτεχνικό διευθυντή. Πρέπει να είστε περήφανοι για το έργο του Θοδωρή Αμπαζή. Ήμουν νωρίτερα στο θέατρο των Ιωαννίνων και απογοητεύτηκα».


Τέλος να προσθέσουμε πως όπως είπε η κυρία Σταματιάδου, έχει δεχθεί από το πρωί τηλεφωνήματα από ανθρώπους και λάτρεις του θεάτρου που εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκεια τους για το γεγονός της ενδεχόμενης αλλαγής καλλιτεχνικού διευθυντή στο ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας ενώ εκφράζουν την έκπληξη τους λέγοντας πως δεν περίμεναν μία τέτοια εξέλιξη, δεδομένης της επιτυχούς πορείας στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, του Θοδωρή Αμπαζή.

 

(Πηγή: thebest)

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO