Παράπονα κάνει ο πρύτανης του Πανεπιστημίου
Αθηνών Θεοδόσης Πελεγρίνης για τις επικρίσεις που δέχεται επειδή έχει επιλέξει να παίζει στο θέατρο στο περιθώριο των ακαδημαϊκών του καθηκόντων. «Έφτασαν στο σημείο, στην προσπάθειά τους να με εκθέσουν, να στραφούν εναντίον του θεάτρου με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς. Η αντίδραση εδώ στην Ελλάδα, υπήρξε σφοδρή. Με τον χειρότερο μάλιστα τρόπο: της ειρωνείας και της χλεύης. Το πιο θλιβερό είναι η στάση και ανθρώπων, που υποτίθεται ότι έχουν κάποιο είδος παιδείας», δηλώνει. Αυτή τη στιγμή ο κ. Πελεγρίνης παίζει σε ένα έργο το οποίο έγραψε ο ίδιος, τον «Ιουλιανό» το οποίο ανεβαίνει στο ίδρυμα Κακογιάννη. Στην παράσταση εκτός από τον Θεοδόση Πελεγρίνη συμμετέχει και ο Κώστας Καζάκος που παίζει τον ίδιο ρόλο με αυτόν του πρύτανη του πανεπιστημίου θηνών. «Άλλο το αμφιθέατρο κι άλλο το θέατρο. Ασφαλώς και σαν δάσκαλος θα πρέπει να έχεις την δυνατότητα επικοινωνίας με το ακροατήριό σου. Αλλά εκεί είσαι «ντυμένος», καλυμμένος πίσω από την ιδιότητα του καθηγητή, με το όπλο της βαθμολογίας, με τις γνώσεις των άλλων, δοκιμασμένες, να τις μεταφέρεις ... Στη σκηνή είσαι γυμνός. Εσύ κι η ψυχή σου. Όλα στο φως: και οι αδυναμίες σου και οι δυνάμεις σου. Ένας ανελέητος αγώνας να πείσεις τον θεατή να σε συμπαθήσει» αναφέρει. Στο ερώτημα αν το θέατρο είναι... πόρνη, ο κ. Πελεγρίνης απαντά: «Εγώ ποτέ δεν είπα ότι το θέατρο είναι πόρνη. Την παρομοίωση αυτή την απέδωσα στους επικριτές μου, σε εκείνους που, στην προσπάθειά τους να με πολεμήσουν, ασεβούν πάνω στην ιερή τέχνη του Θεάτρου. Εκδιδόμενος, ναι. Σας είπα, στη σκηνή ο ηθοποιός είναι υποχρεωμένος να παίζει γυμνός. Καθηγητής, δάσκαλος, ηθοποιός; Όλα. Αυτά, κι αν ήταν δυνατόν, κι άλλα. Μακάρι να είχα μπροστά μου τον χρόνο να ψάχνω και σε άλλους χώρους δημιουργίας. Το μόνο που μπορεί να δώσει νόημα στην ζωούλα μας: η δημιουργία. Και κάτι άλλο ακόμα: η δημιουργία. Α, και κάτι ακόμα: η δημιουργία...».
Να σημειωθεί ότι τέσσερα χρόνια τώρα ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών ασχολείται με τη θεατρική απόδοση της σκέψης μεγάλων φιλοσόφων (Θαλής, Ηράκλειτος, Καντ, Καρτέσιος). Από τα 14 θεατρικά που έγραψε ήδη ανέβασε τα 13.