Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΤΡΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΦΗΛΙΑ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΤΤΙΣ

Written by OnlyTheater. Category: BUZZ

Θεόδωρος Τερζόπουλος

Τα «Τρία τραγούδια για την Οφηλία» είναι μια μουσική περφόρμανς

του συνθέτη Παναγιώτη Βελιανίτη, γνωστού στο χώρο της σύγχρονης μουσικής πρωτοπορίας και στενού συνεργάτη του σκηνοθέτη Θεόδωρου Τερζόπουλου από το 1991, ως δημιουργός της μουσικής πολλών παραστάσεων του θεάτρου ΑΤΤΙΣ («Βάκχες», «Πέρσες», «Οιδίπους Τύραννος», «Ηρακλής Μαινόμενος», «Μάουζερ», «Αlarme» κ.α.). 

Στα «Τρία τραγούδια για την Οφηλία» η ποίηση τριών κορυφαίων ποιητών του 20ου αιώνα, του Κ.Π. Καβάφη, του Αρσένι Ταρκόφσκι και του Χάινερ Μύλλερ, μετουσιώνεται σε μουσική περφόρμανς. Ερμηνεύει η διακεκριμένη διεθνώς ρωσίδα σοπράνο Ναταλία Πσενισνίκοβα, γνωστή για τις ερμηνείες της σε έργα της σύγχρονης μουσικής πρωτοπορίας, όπως του Giacinto Scelsi και του John Cage. Ο εγκλεισμός και οι αυτοκαταστροφικές εμμονές διαφαίνονται στο ποίημα «Τείχη» του Κωνσταντίνου Καβάφη. Η σύγκρουση κάθε τι ερωτικού και δημιουργικού με τη μοιρολατρική αποδοχή του πεπρωμένου στο ποίημα «Τα πρώτα ραντεβού» του Αρσένι Ταρκόφσκι. Τέλος, η απόλυτη απελευθέρωση μέσα από τον ίδιο τον θάνατο στην «Οφηλία» του 2ου και 5ου μέρους της «Μηχανής Άμλετ» του Χάινερ Μύλλερ.Τα τρία οντολογικά αυτά ζητήματα έδωσαν την έμπνευση στο συνθέτη να δημιουργήσει αντίστοιχα τρία τραγούδια για τη σοπράνο Ναταλία Πσενισνίκοβα. Το κάθε ποίημα ερμηνεύεται στην πρωτότυπη γλώσσα του (ελληνικά, ρώσικα και γερμανικά), προκειμένου να διατηρηθεί το ύφος, το ήθος και η προσωδία. Συγκεκριμένοι (ηχογραφημένοι) ήχοι - βρυχηθμοί ζώων, πολεμικές σειρήνες και ήχοι μηχανών - συνδυάζονται με αμιγώς ηλεκτρονικούς ήχους, δημιουργώντας ένα ηχητικό περιβάλλον σε συνεχή διάδραση με την ανθρώπινη φωνή. Η επεξεργασία γίνεται ζωντανά με τη διαδραστική εφαρμογή Opticoacoustic Reactor, την οποία ο συνθέτης δημιούργησε σε  περιβάλλον MAX/MSP & Jitter. Εξάλλου είναι από τους πρώτους έλληνες συνθέτες που ασχολήθηκαν με τη ψηφιακή μουσική τεχνολογία όπως με το σύστημα της Πολυαγωγίας (UPIC) του Ιάννη Ξενάκη. Η σκηνοθετική επιμέλεια είναι του Θεόδωρου Τερζόπουλου και το κοστούμι της Ναταλία Πσενισνίκοβα είναι δημιουργία της σχεδιάστριας μόδας Λουκίας.




Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO