Μέσα στο κατηφές κλίμα και με την επιμονή της άνοιξης
ότι όλα θα πάνε καλά έχουμε να λέμε ότι ο πολιτισμός στην Ελλάδα τρέχει με φρένα επιτυχώς χαλασμένα. Και δεν τρέχει μόνο εντός συνόρων. Βγαίνει και έξω και σκίζει. Χωρίς υποστήριξη καμιά, μόνο με την θέληση των ανθρώπων για ζωή στα μέτρα της αξιοπρέπειας. Το ελληνικό θέατρο- φωτεινός σηματοδότης παντού. Δεν υπάρχει φεστιβάλ της Γερμανίας που να μην έχει κι από έναν Έλληνα, λέει η Λένα Κιτσοπούλου, η οποία συμμετέχει συγχρόνως σε δύο διεθνείς διοργανώσεις -στη Χαϊδελβέργη, που έχει guest χώρα την Ελλάδα, και στη Γενεύη. Επίσης, το ελληνικό θέατρο θα περάσει το κατώφλι ακόμη και του Ινστιτούτου CERN (European Organization for Nuclear Research), όπου φυσικοί επιστήμονες εξερευνούν της πρωταρχικές δομές του Σύμπαντος. Το φθινόπωρο η Ελλάδα θα είναι η μία από τις δύο που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα accelerate@cern, μια πρωτοφανή και ιδιαίτερη σύμπραξη επιστήμης και τέχνης. Οι Blitz παρουσίασαν πάντως πριν από λίγες μέρες στο FIND 2013 -Festival of International New Drama- της βερολινέζικης Σαουμπίνε το «Terrorist ballroom» και οι Sforaris πριν καιρό με το «Γιοι και κόρες» ταξίδεψαν στο Ούντινε της Ιταλίας για να συμμετάσχουν στο CSS Teatro Stabile di Innovazione. Να θυμίσουμε ότι ο Θόδωρος Τερζόπουλος είναι ο πρώτος που ξεκίνησε τις περιοδείες στο εξωτερικό και ο πιο κοσμογυρισμένος τις τελευταίες δεκαετίες Έλληνας σκηνοθέτης. Αν είναι να ξεκινήσει κάτι, θα ξεκινήσει μέσα από ανθρώπινα ποτάμια που δε θέλουν άλλο να κοιμηθούν. Και δεν υπάρχει τίποτε πιο κατάλληλο από το θέατρο να φροντίσει γι’ αυτό το μόνιμο ξύπνημα.