Έχοντας ήδη καταπιαστεί
με τη διεξοδική έρευνα και το ανέβασμα παραστάσεων που μαρτυρούν την άμεση σχέση του με την διευρυμένη τέχνη, ο Θάνος Παπακωνσταντίνου είναι ο σκηνοθέτης της παράστασης Pedestal που ανεβαίνει στο Γκαράζ του Ιδρύματος Κακογιάννη. Με αφετηρία το μύθο της Ηλέκτρας το Pedestal αναδεικνύει ζητήματα όπως αυτά της βίας, της ύβρης, της εκδίκησης, του θύματος και του θύτη. Για μια ακόμη φορά γίνεται ευρέως αντιληπτό ότι η αξεπέραστη θεματική του αρχαίας ποίησης μπορεί να αξιοποιείται ες αεί γιατί διαμέσου της απλότητάς της μπορούν να εξηγηθεί η παραμικρή πτυχή της ανθρωπότητας.
«Τα μεγάλα οντολογικά ερωτήματα που τίθενται στα κείμενα της τραγωδίας συνυπάρχουν και προκύπτουν απ’την πεζή και ισοπεδωτική καθημερινότητα. Τα οικουμενικά τραγικά πρόσωπα δυνάμει κρύβονται μέσα σε κάθε άνθρωπο. Με την «Ορέστεια» ο Αισχύλος προτείνει ένα συγκεκριμένο μοντέλο κοινωνίας σαν λύση για το πρόβλημα της οργάνωσης και συνύπαρξης των ανθρώπων, τη θεσμοθετημένη δημοκρατία. Με το κείμενο αυτό έχει δημιουργηθεί ένα όριο για τον δυτικό πολιτισμό που ακόμα και σήμερα δεν έχει ξεπεραστεί.»
Χ.Φ