Το ευρωπαϊκό πολιτιστικό πρότζεκτ
World Crisis Theatre γεννήθηκε με αφορμή το έργο του Άγγλου συγγραφέα και σκηνοθέτη David Hare «The Power of Yes», ένα θεατρικό ντοκιμαντέρ με θέμα τα αίτια και τις συνέπειες της κρίσης στη Βρετανία, το οποίο έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2009 στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας. Απώτερος στόχος του εγχειρήματος, που θα συνεχιστεί τουλάχιστον ως το καλοκαίρι του 2014, είναι η δικτύωση θιάσων από όλα τα κράτη της Ε.Ε. Η Ελλάδα καταλαμβάνει σημαντική θέση σε αυτό το πρωτότυπο εγχείρημα, αφού στη χώρα μας- και συγκεκριμένα στο νησί της Σίφνου- θα πραγματοποιηθεί ένα εργαστήρι από τις 29 Ιουνίου ως και τις 14 Ιουλίου, με τη συμμετοχή ανθρώπων του θεάτρου από όλη την Ευρώπη, αλλά και καλλιτεχνών του νησιού.
Δύο μήνες αργότερα, από τις 24 έως τις 26 Αυγούστου, οι συνεργαζόμενοι θίασοι από την Ιταλία, τη Γερμανία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία και τη χώρα μας, με τη συμμετοχή ηθοποιών και από άλλες χώρες, θα συγκεντρωθούν στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου για να παρουσιάσουν πέντε νέες παραγωγές με θέμα την παγκόσμια οικονομική κρίση. Οι παραστάσεις τελούν υπό την αιγίδα του Φεστιβάλ Αθηνών, χωρίς να είναι ενταγμένες στο πρόγραμμά του, ενώ έχουν την υποστήριξη του υπουργείου Πολιτισμού. Ενεργό ρόλο στη διοργάνωση και διεξαγωγή του προγράμματος διαδραματίζει το Πάντειο Πανεπιστήμιο, καθώς το «δικό» του Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος θα εκπροσωπήσει τη χώρα μας με ένα αλληγορικό πολιτικό μιούζικαλ, εμπνευσμένο από τον «Κύκλωπα» του Ευριπίδη, σε κείμενο και σκηνοθεσία του αναπληρωτή διευθυντή και καλλιτεχνικού υπεύθυνου του κέντρου, καθηγητή Γιάγκου Ανδρεάδη. Επιπλέον, οι διδάκτορες θεατρολόγοι του Παντείου θα εμψυχώσουν το εργαστήρι στη Σίφνο, τα αποτελέσματα του οποίου θα παρουσιαστούν στους κατοίκους και στους επισκέπτες του νησιού με τη μορφή ανοιχτής πρόβας. Τα οφέλη για την εγχώρια θεατρική σκηνή δεν εξαντλούνται με τη συμμετοχή στο ενδιαφέρον διαπολιτισμικό εγχείρημα. Πιο πολύτιμη είναι η δέσμευση των ξένων θιάσων να παρουσιάσουν ελληνικές παραγωγές στις θεατρικές τους σκηνές. «Η θεατρική Ελλάδα πρέπει να μάθει να παράγει και να εξάγει, όχι μόνο να εισάγει», τονίζει ο κ. Ανδρεάδης, χαρακτηρίζοντας το όλο εγχείρημα «ένα πείραμα με μέλλον».
Πηγή: Kathimerini.gr