Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ

Written by OnlyTheater. Category: BUZZ

Σεμινάριo και Εργαστήρια "Αντιγόνη: Στα έγκατα της Δημιουργίας"

Πράξη: «ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ:

Επιρροές και Σύγχρονες Προσεγγίσεις»
Συγχρηματοδοτούμενη από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ε.Ε και το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, στο πλαίσιο του Π. Ε. Π. «ΑΤΤΙΚΗ», του ΕΣΠΑ 2007-2013.


Tο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Leeds,  Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών, Αγγλία  (School of Performance and Cultural Industries) διοργανώνουν:

Σεμινάριo και Εργαστήρια
"Αντιγόνη: Στα έγκατα της Δημιουργίας"

με διακεκριμένους εισηγητές του Πανεπιστημίου Leeds
με ελεύθερη συμμετοχή, κατόπιν επιλογής

Πέμπτη 5 έως Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013

Αιτήσεις συμμετοχής έως την Παρασκευή 9 Αυγούστουυ 2013

Το Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης, στο πλαίσιο του Π.Ε.Π. «ΑΤΤΙΚΗ» του ΕΣΠΑ 2007-2013, συνεχίζει για 2η χρονιά, το Σεπτέμβριο του 2013 το πρόγραμμα με θέμα: «ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ: ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ» σε συνεργασία με μεγάλα Πανεπιστήμια του εξωτερικού, το οποίο πραγματοποιείται στο Πολιτιστικό Κέντρο του Ιδρύματος. Το πρόγραμμα  εντάσσεται στο γενικότερο εκπαιδευτικό προγραμματισμό του Ι.Μ.Κ. για την προώθηση της έρευνας και της μελέτης του Αρχαίου Δράματος με στόχο να θέσει τις βάσεις για ένα διεθνές δίκτυο επικοινωνίας και διαλόγου ανάμεσα σε δημιουργούς και καλλιτέχνες με διαφορετικές καλλιτεχνικές προσεγγίσεις. Η ανταλλαγή διαφορετικών καλλιτεχνικών προσεγγίσεων, θεωριών και πρακτικών, θα συμβάλλει -εκτός των άλλων- και στην ανάδειξη της Αθήνας ως σημείου αναφοράς για την έρευνα, τη μελέτη και την πρακτική του Αρχαίου Δράματος.

Ταυτόχρονα, δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα σε νέους καλλιτέχνες - δημιουργούς και σπουδαστές - φοιτητές, ιδιαίτερα στις σημερινές κρίσιμες συνθήκες, να διευρύνουν τους ορίζοντες και τις δεξιότητές τους.

Στη δεύτερη χρονιά του Προγράμματος, μετά και την πολύ επιτυχημένη εμπειρία της συνεργασία του ΙΜΚ με το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ (ΗΠΑ)το 2012, έχει προσκληθεί από 3 έως και 14 Σεπτεμβρίου 2013, το διεθνώς αναγνωρισμένο Πανεπιστήμιο του Leeds (School of Performance and Cultural Industries), της Μ. Βρετανίας, για να παρουσιάσει μία παράσταση Αρχαίου Δράματος όπως και Σεμινάριο και σειρά εργαστηρίων με διακεκριμένους εισηγητές από το  Πανεπιστήμιο.

Πρόκειται για την παρουσίαση της ενδιαφέρουσας παράστασης «Αντιγόνη», βασισμένης στην «Αντιγόνη» του Σοφοκλή σε κείμενο (διασκευή – δραματουργική επεξεργασία) του Ashley Scott - Layton και σκηνοθεσία Γιώργου Ροδοσθένους, στο Θέατρο του Ι.Μ.Κ. στις 12, 13 και 14 Σεπτεμβρίου 2013 και τη διοργάνωση εντατικού Σεμιναρίου και Εργαστηρίων από τις 5 Σεπτεμβρίου, που θα επικεντρωθούν (μεταξύ άλλων) στον αυτοσχεδιασμό, το σωματικό θέατρο (Τεχνική Κίνησης Laban/ Λάμπαν), τις προσεγγίσεις Στανισλάφσκι και Άλφρεντς, τη δραματουργική επεξεργασία και τις σύγχρονες προσεγγίσεις της Αρχαίας Τραγωδίας από τον Δρ. Γιώργο Ροδοσθένους (λέκτορα Μουσικού Θεάτρου στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών & Πολιτιστικών Βιομηχανιών (School of Performance & Cultural Industries) του Πανεπιστημίου του Leeds) και τον ηθοποιό Tom Colley (Τομ Κόλλεϋ).

Στο Σεμινάριο και τα Εργαστήρια μπορούν να πάρουν μέρος, δωρεάν, απόφοιτοι και σπουδαστές δραματικών σχολών, όπως και απόφοιτοι και φοιτητές θεατρολογικών τμημάτων και σχολών κλασικής και παιδαγωγικής κατεύθυνσης κατόπιν επιλογής.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ

Το Σεμινάριο, θα έχει συνολική διάρκεια 8,5 ωρών και θα αναπτυχθεί σε 3 ενότητες, με εισηγητή τον καθηγητή και σκηνοθέτη Δρ. Γιώργο Ροδοσθένους.

Θεματολογία Σεμιναρίου:

Ενότητα 1: Η Αντιγόνη σε οίκο νυφικών;

Γιατί χρησιμοποιούμε τη διασκευή στην Αρχαία Τραγωδία; Ποιοι είναι οι κανόνες; Πώς μπορούμε να διαχωρίσουμε τον Χορό σε ξεχωριστές οντότητες; Ο καθηγητής Δρ. Γιώργος Ροδοσθένους θα περιγράψει τη διαδικασία που ακολούθησε για την προσαρμογή του κειμένου της Αντιγόνης και το πώς φαντάστηκε το Χορό. ως υπαλλήλους οίκου νυφικών.

Ενότητα 2: Σύγχρονες προσεγγίσεις στην Ελληνική Τραγωδία /Contemporary approaches to Greek Tragedy

Προσεγγίσεις στην Αρχαία Τραγωδία με αναφορές στις παραστάσεις σε σκηνοθεσία  Γ. Ροδοσθένους: «Αγαμέμνων», «Αίας», «Άλκηστις», «Ελένη», «Ιππόλυτος», «Ορέστεια» και «Σύζυγος του Ηρακλή».

Ενότητα 3: Θέατρο Σύνθεσης / Composed Theatre

Διερεύνηση του τρόπου «σύνθεσης» μιας θεατρικής παράστασης χρησιμοποιώντας μουσικές φόρμες. Αυτό το σεμινάριο εστιάζει στις αισθητικές και σκηνικές αποφάσεις του σκηνοθέτη και στον τρόπο με τον οποίο αυτές συντέθηκαν στην τελική αφήγηση.

Πρόγραμμα
Ώρες σεμιναρίου:           
5/9/2013, ώρες 19:30 - 22:30
6/9/2013, ώρες 19:30 - 22:30
10/9/2013, ώρες 17:30 - 20:00

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Θα πραγματοποιηθούν 3 Εργαστήρια, από τον καθηγητή Δρ. Γιώργο Ροδοσθένους και τον ηθοποιό Tom Colley (Τομ Κόλλεϋ) συνολικής διάρκειας 8 ωρών, με τις παρακάτω θεματικές:

    Αυτοσχεδιασμός / Improvisation (Δρ. Γιώργος Ροδοσθένους και Tom Colley) Αυτό το εργαστήριο θα ασχοληθεί με διαφορετικές τεχνικές αυτοσχεδιασμού και θα αναζητήσει απαντήσεις στα ερωτήματα: «Πότε», «Γιατί» και «Πώς» μπορούν αυτές να χρησιμοποιηθούν ως μέσο εξέλιξης μιας ερμηνείας πέραν του κειμένου. Το εργαστήριο θα ασχοληθεί με την εξάσκηση σε τεχνικές που εστιάζουν στην ικανότητα του ηθοποιού να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της «στιγμής», να τις αναπτύσσει και να τις μορφοποιεί ώστε να δημιουργήσει ένα νέο κομμάτι.

    Ενεργοποιώντας το Κείμενο / Actioning the Text (Tom Colley) Μελετώντας τις προσεγγίσεις των Stanislavsky και Alfreds, το εργαστήριο αυτό εξετάζει πως «η ενεργοποίηση» του κειμένου μπορεί να προσφέρει σε μια παράσταση ενέργεια και συγκέντρωση. Στόχος του εργαστηρίου είναι να διδάξει στους συμμετέχοντες τους τρόπους με τους οποίους οι συντελεστές της παράστασης «Αντιγόνη» χρησιμοποίησαν τις συγκεκριμένες προσεγγίσεις στις πρόβες ώστε να εξασφαλίσουν τον απαιτούμενο αυθορμητισμό.

    Η Τεχνική Λάμπαν / Laban Techique (Δρ. Γιώργος Ροδοσθένους και Tom Colley) Πρόκειται για ένα σωματικό εργαστήριο που έχει ως στόχο να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να κατανοήσουν με ποιο τρόπο η δουλειά του Rudolf Laban μπορεί να τους οδηγήσει στην κατανόηση του ρόλου (χαρακτήρα) και να δώσει ζωή στο κείμενο. Αυτή η τεχνική θα εφαρμοστεί τόσο στην σωματική εκφραστικότητα, όσο και στον τρόπο που αποδίδεται ένα κείμενο. Η τεχνική Rudolf Laban αποτέλεσε πολύτιμο εργαλείο κατά την προετοιμασία της παράστασης «Αντιγόνη» προκειμένου να επιτευχθεί φυσικότητα στην ερμηνεία των ηθοποιών.

Πρόγραμμα
1ο Εργαστήριο 6/9/2013, ώρες 16:00 - 18:30
2ο Εργαστήριο 7/9/2013, ώρες 16:00 - 19:00
3ο Εργαστήριο 9/9/2013, ώρες 17:30 - 20:00

-----

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

    Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων στο Σεμινάριο: 80 άτομα (στον αριθμό αυτό περιλαμβάνονται και όσοι επιλεγούν να συμμετάσχουν στα εργαστήρια).

    Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων στα εργαστήρια 30 άτομα.

    Υπογραμμίζεται ότι όσοι επιλεγούν να παρακολουθήσουν τα Εργαστήρια, αυτομάτως θα συμμετάσχουν και στο Σεμινάριο, ενώ παράλληλα θα μπορούν να παρακολουθούν και ορισμένες πρόβες του θιάσου.

Αίτηση συμμετοχής για το Σεμινάριο και τα Εργαστήρια μπορούν να υποβάλουν φοιτητές/σπουδαστές ή απόφοιτοι δραματικών και θεατρολογικών σχολών, όπως και σχολών κλασικής και παιδαγωγικής κατεύθυνσης. Δεδομένου ότι το Σεμινάριο και τα Εργαστήρια θα πραγματοποιηθούν στην αγγλική γλώσσα, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να έχουν άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας.

Η αίτηση συμμετοχής θα πρέπει να συνοδεύεται απαραιτήτως από:

1. ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
2. ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Η' ΠΤΥΧΙΟ (επικυρωμένο αντίγραφο)
3. ΠΤΥΧΙΟ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (προαιρετικά)
4. ΣΥΣΤΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ (προαιρετικά)

και μπορεί να κατατεθεί είτε ηλεκτρονικά στη διεύθυνση This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. είτε ιδιοχείρως σε φάκελο στο Πολιτιστικό Κέντρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης (Πειραιώς 206, Ταύρος) Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 11:00 με 15:00.

Νεα Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων συμμετοχής για το Σεμινάριο και τα Εργαστήρια: Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2013.

Η επιλογή θα γίνει από τριμελή Επιτροπή που έχει ορισθεί με απόφαση του Δ.Σ. του Ιδρύματος, με βάση την πληρότητα των κατατεθειμένων αιτήσεων συμμετοχής (ανεξαρτήτως αν θα πληρωθεί ο μέγιστος προβλεπόμενος αριθμός αντιστοίχως για το Σεμινάριο και τα Εργαστήρια) και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας για τις Σχολές / Πανεπιστήμια που είναι αναγνωρισμένα από το κράτος.

Ο σχετικός πίνακας θ' αναρτηθεί στο φουαγιέ εισόδου του Πολιτιστικού Κέντρου του Ι.Μ.Κ. (Πειραιώς 206), καθώς επίσης και στην ιστοσελίδα του www.mcf.gr, το αργότερο μέχρι την Τρίτη 27 Αυγούστου. Όσοι επιλεγούν να παρακολουθήσουν το Σεμινάριο και τα Εργαστήρια θα ενημερωθούν με e-mail, ή τηλεφωνικά, για το πώς θα παραλάβουν το φάκελο με τον κανονισμό συμμετοχής, το υλικό προετοιμασίας και το τελικό αναλυτικό χρονοδιάγραμμα.

Μετά το τέλος του Σεμιναρίου και των Εργαστηριών θα δοθεί στους συμμετέχοντες Βεβαίωση Παρακολούθησης, αυστηρά με βάση την πλήρη τήρηση του Κανονισμού
Συμμετοχής.



Λίγα λόγια για τη Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών
του Πανεπιστημίου του Leeds

Η Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών (School of Performance and Cultural Industries) του Πανεπιστημίου του  Leeds προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό από αλληλένδετα επιστημονικά πεδία, μέσα σε ένα δυναμικό ερευνητικό πανεπιστημιακό περιβάλλον. Η υψηλή ποιότητα διδασκαλίας μυεί τους φοιτητές στη γνώση και τεχνογνωσία αιχμής.

Η Σχολή δεν επικεντρώνει μόνο στην υποκριτική και την ερμηνεία, αλλά και στο ρόλο που η υποκριτική παίζει στο ευρύτερο πλαίσιο της πολιτιστικής και δημιουργικής ζωής της κοινωνίας. Η ερμηνεία τιθασεύει τα συναισθήματα, εμπλέκει τη νοημοσύνη και αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, όπου και αν λαμβάνει χώρα: σε θέατρα, δρόμους, Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας ή στην τοπική κοινωνία.

Θεωρεί ότι στις σύγχρονες κοινωνίες όλοι είναι ηθοποιοί, κριτικοί, καταναλωτές και θεατές και ότι οι πτυχιούχοι της Σχολής είναι ταγοί και καταλύτες στα επιλεγμένα πεδία δραστηριοποίησής τους. Η έρευνα που συντελείται στη Σχολή έχει σημαντική και κρίσιμη επιρροή στον επαγγελματικό κόσμο των παραστατικών τεχνών και στην επιλογή πολιτικής των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών.

Η Σχολή έχει ένα ευρύ δίκτυο συνεργασιών με περιφερειακούς, εθνικούς και διεθνείς πολιτιστικούς οργανισμούς υψηλού κύρους και προωθεί την επιχειρηματικότητα ως μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Βιογραφικά στοιχεία

Ο Δρ Γιώργος Ροδοσθένους είναι λέκτορας Μουσικού Θεάτρου στη Σχολή Παραστατικών Τεχνών και Πολιτιστικών Βιομηχανιών (School of Performance and Cultural Industries) του Πανεπιστημίου του Leeds, όπου διδάσκει 11 χρόνια. Είναι βραβευμένος θεατρικός σκηνοθέτης και συνθέτης όπως και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της θεατρικής εταιρείας «Altitude North». Εργάζεται και ως συνθέτης για το θέατρο. Δουλειές του έχουν παρουσιαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο, τον Καναδά, τη  Γαλλία, τη Γερμανία και την Κύπρο. Ερευνητικά του ενδιαφέροντα αποτελούν: ο «εκσυγχρονισμός και οι νέες προσεγγίσεις της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας», η «σκηνοθεσία», το «σώμα στην ερμηνεία», η «τελειοποίηση των αυτοσχεδιαστικών τεχνικών και των πρακτικών σύνθεσης στην ερμηνεία», η «σύνθεση ζωντανών μουσικών ηχοτοπίων ως διεπιστημονική διαδικασία» και το «Βρετανικό Μιούζικαλ». Σήμερα, δουλεύει πάνω στο βιβλίο του: «Theatre as Voyeurism: The Pleasure(s) of Watching».

Ο ηθοποιός Tom Colley έχει Μάστερ Τεχνών στην Υποκριτική στον Κινηματογράφο από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Ασχολείται κυρίως με το θέατρο  και έχει δουλέψει σε πολλές παραγωγές του Γιώργου Ροδοσθένους, όπως: «Η εκδίκηση του Οθέλλου» σε περιοδεία στη Γερμανία και «Ιππόλυτος» στη Κύπρο. Επίσης, έχει ασχοληθεί με τον κινηματογράφο (ταινίες μεγάλου μήκους) αλλά και την τηλεόραση, όπου έχει λάβει μέρος στο Call The Midwife του BBC.  Τέλος, είναι μέλος του The Cleckernwell Actors Studio και συνεργάζεται με την θεατρική ομάδα Altitude.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO