Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

1η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΜΑΔΩΝ ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΟΥ ΚΑΤΑΠΙΕΣΜΕΝΟΥ

Written by OnlyTheater. Category: BUZZ

1η Πανελλήνια Συνάντηση Ομάδων Θεάτρου του Καταπιεσμένου

 

1η Πανελλήνια Συνάντηση Ομάδων Θεάτρου του Καταπιεσμένου

6-8 Σεπτεμβρίου 2013

«Πάρε…Φόρουμ κι έλα!»
στο Oasis Village Camping στην Αγία Άννα Εύβοιας

Οργάνωση: ΟΣΜΩΣΗ Κέντρο Τεχνών & Διαπολιτισμικής Αγωγής και Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα οργανώνεται μια συνάντηση θεατρικών Ομάδων που χρησιμοποιούν τεχνικές Θεάτρου του Καταπιεσμένου και ειδικότερα Θεάτρου Φόρουμ.

Στόχος της συνάντησης είναι να ανταλλαγούν απόψεις και να διερευνηθούν δυνατότητες συνεργασιών ανάμεσα σε ομάδες που ήδη δραστηριοποιούνται με παραστάσεις Θεάτρου Φόρουμ. Ορισμένες ομάδες χρησιμοποιούν τη μέθοδο ως ακτιβιστικό εργαλείο με σκοπό την κοινωνική παρέμβαση και άλλες δραστηριοποιούνται στο χώρο της τυπικής εκπαίδευσης.

Θα παρουσιαστούν παραστάσεις από τις Ομάδες: Ακτιβιστική Ομάδα Θεάτρου του Καταπιεσμένου, Ομάδα Διαφυγές του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, Ομάδα ΠΑιΘέΑ-Πάτρας, Ομάδα ΘτΚ Τρικάλων.

Η Συνάντηση θα είναι εργαστηριακής φύσης και θα είναι ανοιχτή σε περιορισμένο αριθμό παρατηρητών.

Πότε: Παρασκευή-Σάββατο-Κυριακή 6-7-8 Σεπτεμβρίου 2013.

Άφιξη: Παρασκευή 6/9/2013 μέχρι 7μμ. Αναχώρηση: Κυριακή 8/9/2013 μετά τις 6μμ

Τόπος: Η Συνάντηση θα γίνει στο Oasis Village Camping, στην Αγία Άννα Εύβοιας.  http://www.oasisvillage.gr

Κόστος διαμονής:
Διανυκτέρευση σε σκηνή: 3€/βράδυ/σκηνή και  3€/βράδυ/άτομο
Το αυτοκίνητο είναι δωρεάν. Το κάμπινγκ δεν παρέχει σκηνές προς ενοικίαση.
Διανυκτέρευση σε δωμάτιο: Δωμάτιο δίκλινο: 25€/βράδυ +5€ έξτρα κλίνη
(τα δωμάτια είναι εξοπλισμένα με ψυγείο, κλιματισμό, ιματισμό και πετσέτες)

Κράτηση: Για κράτηση δωματίου ή χώρου για σκηνή καλέστε στο τηλέφωνο του camping 6979913316 το συντομότερο δυνατό (και μέχρι 25 Αυγούστου).


Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής:
Δηλώστε τη συμμετοχή σας (ιδιότητα ή ομάδα στην οποία συμμετέχετε, ημέρες διαμονής, στοιχεία επικοινωνίας, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Οργάνωση-Συντονισμός:

ΩΣΜΩΣΗ – Κέντρο Τεχνών & Διαπολιτισμικής Αγωγής  www.osmosis-intercultural.gr

Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση www.theatroedu.gr

 

Το θέατρο δεν είναι απλώς ένα συμβάν,
είναι τρόπος ζωής!
Είμαστε όλοι ηθοποιοί: το να είσαι πολίτης    
δεν  σημαίνει ότι ζεις σε μια κοινωνία,
σημαίνει ότι την αλλάζεις».

Augusto Boal, (2009)


Η Ακτιβιστική Ομάδα Θεάτρου του Καταπιεσμένου δημιουργήθηκε το Μάιο του 2010 με τη σύγκληση των δύο φορέων, της Διεθνούς Αμνηστίας και της Ώσμωσης, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Για την ομάδα του ΘτΚ βασικό άξονα και οδηγό αποτελεί το Θέατρο του Καταπιεσμένου του Augusto Boal και τα εργαλεία του. Για το δημιουργό του δεν υπάρχουν θεατές και ηθοποιοί. Κανένας δεν είναι το ένα ή το άλλο, αλλά όλοι είναι και τα δύο μια δεδομένη χρονική στιγμή. Βλέπεις, αλλά συγχρόνως παίζεις γιατί δεν υπάρχει ηθοποιός χωρίς θεατή αφού ο τελευταίος καλείται να γίνει ένα δρων άτομο στη σκηνή".

 Η συγκεκριμένη ομάδα έκανε την πρώτη της εμφάνιση τον Ιούνιο του 2010 στο Fringe Festival στην Αθήνα (προηγήθηκε ανοιχτή γενική δοκιμή στο πάρκο Α. Τρίτση στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος της Διεθνούς Αμνηστίας). Η σύστασή της προέκυψε μετά από ένα εντατικό εργαστήριο 30 ωρών με εκπαιδεύτρια τη θεατρολόγο και εμψυχώτρια θεάτρου Χριστίνα Ζώνιου, όπου συμμετείχαν ακτιβιστές της Διεθνούς Αμνηστίας, ενεργά μέλη της Ώσμωσης και φοιτητές του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στο Ναύπλιο. Το εργαστήριο κατέληξε στη δραματοποίηση αληθινών ιστοριών των συμμετεχόντων, που αφορούν στο ρατσισμό και τη ξενοφοβία από τη μία πλευρά και τη στάση των ενεργών πολιτών από την άλλη. Πώς, με ποιους τρόπους, με τι υλικά και εργαλεία οι νέοι άνθρωποι μπορούν επί της ουσίας να διαμαρτυρηθούν για τις παγιωμένες αντιλήψεις στην καθημερινή ζωή; Η έκφραση κάποιων απόψεων διαφορετικών από τις συνηθισμένες και η υπεράσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τι χρειάζονται σε επίπεδο ερεθισμάτων και επιχειρημάτων για να εξωτερικευτούν; Τέτοια θέματα δουλεύτηκαν επίμονα και κοπιαστικά τόσο με τη χρήση των αυτοσχεδιασμών όσο και με το συνδυασμό θεατρικών μεθόδων και θεατρικών ειδών όπως το Θέατρο του Καταπιεσμένου, επινοητικό θέατρο (devised theatre), εκπαιδευτικό δράμα (Dramain-Education), ρεαλιστικό, ψυχολογικό, σωματικό, κοινωνικό θέατρο.

Στη συνέχεια η ομάδα εργάστηκε εντατικά πάνω στους χαρακτήρες του αρχικού καμβά του σεναρίου, με σκοπό τη δραματουργική και σκηνική τους παρουσία και ενδυνάμωση (ποιοι είναι, που βρίσκονται στη δεδομένη στιγμή και γιατί, τι έχει προηγηθεί, πότε και πώς συμβαίνει η δράση). Δημιούργησε δηλαδή ένα δυναμικό θεατρικό παίξιμο σε συνδυασμό με τον ακτιβισμό που αποτελεί ένα διαρκές ζητούμενο -τόσο για τους φορείς όσο και για τους συμμετέχοντες- πάνω σε κυρίαρχα θέματα που απασχολούν όλους μας (διακρίσεις, αποκλεισμός, καταπάτηση ατομικών ελευθεριών, παρεμπόδιση της ελευθερίας της έκφρασης, διαμόρφωση της κοινής γνώμης από τα ΜΜΕ, ξενοφοβία, ομοφοβία, ρατσισμός). Η αντίρρηση που στην πραγματική ζωή επιδιώκουμε να γίνει πράξη, μετουσιώνεται σε σκηνική πραγματικότητα με σκοπό την ευαισθητοποίηση, τη συνειδητοποίηση και την αντίδραση του κοινού. Το σενάριο της παράστασης εξελίσσεται και βελτιώνεται διαρκώς, προσαρμοσμένο κάθε φορά στις συνθήκες παρουσίασης του έργου.

Οι ρόλοι εναλλάσσονται και αναπροσαρμόζονται κατά περίπτωση μεταξύ των συμμετεχόντων στην ομάδα (η δεύτερη παρουσίαση) πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2010 στο πλαίσιο του 15ου Αντιρατσιστικού Φεστιβάλ και ακολούθησαν παραστάσεις σε Γυμνάσια και Λύκεια, στο ΚΕΘΕΑ Νόστος, στο 4ο Bazaar της ‘Ενωσης Αφρικανών Γυναικών κλπ). Στο μεταξύ η ομάδα εντάσσει στη δράση της νέα εκπαιδευτικά εργαστήρια στη διάρκεια των οποίων ενσωματώνονται σε αυτήν νέα μέλη, καθώς και εργαστήρια με καλεσμένους ειδικούς εκπαιδευτές, όπου δουλεύονται νέοι θεματικοί άξονες. Η συνεχιζόμενη και διαρκής εκπαίδευση αποσκοπεί στη δημιουργία, επεξεργασία και παρουσίαση νέων σεναρίων με στόχο τη δημιουργία ρεπερτορίου, και σκοπό την κοινωνική παρέμβαση.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO