Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

«ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ»-ΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΜΑΜΕΤ ΣΤΟ Ι.Μ.Κ

Written by OnlyTheater. Category: BUZZ

«ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ» - Τεχνική Υποκριτικής Ντεϊβιντ Μαμετ

 

• Δεν ξέρω τι κάνω
• Δεν ξέρω τι να κάνω με το «θέλω» μου
• Πώς χτίζεται ο χαρακτήρας που υποδύομαι;
• Πρέπει να «νιώθω» αυτό που νιώθει ο χαρακτήρας;
• Μπορώ να «γίνω» ο χαρακτήρας;
• Σε τι πρέπει να συγκεντρωθώ επί σκηνής;
• Ποια είναι τα εργαλεία της τέχνης μου;
• Πώς προσεγγίζεται ένα κείμενο;
• Μπορώ να δουλέψω το κείμενο μόνος μου χωρίς την καθοδήγηση δασκάλου ή σκηνοθέτη;
• Υπάρχει μέθοδος στην υποκριτική; Είναι κάτι που μαθαίνεται;

Αυτοί είναι κάποιοι από τους συνηθέστερους προβληματισμούς των ηθοποιών, οι οποίοι αν και είναι βάσιμοι, μπορούν να απαντηθούν ολοκληρωμένα και κυρίως πρακτικά.
  
Η Πρακτική Αισθητική (Practical Aesthetics) είναι η επαναστατική τεχνική υποκριτικής που εισήγαγε και ανέπτυξε ο David Mamet και οι συνεργάτες του στην Αμερική στα μέσα της δεκαετίας του ’80 εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στη διδασκαλία της υποκριτικής. Έκτοτε πολλοί γνωστοί ηθοποιοί όπως οι William Macy, Felicity Huffman (βραβείο Oscar), Jessica Alba, Skeet Ulrich, Giancarlo Esposito, Larry Bryggman, Eddie Cahill, Neil Pepe και Kate Blumberg εκπαιδεύθηκαν και δουλεύουν με βάση την Πρακτική Αισθητική.

Η συγκεκριμένη τεχνική αποτελεί πρωτοποριακή και ολοκληρωμένη μέθοδο υποκριτικής διότι εξηγεί πλήρως τι χρειάζεται να κάνει ένας ηθοποιός. Δίνει συγκεκριμένες, ξεκάθαρες και απόλυτα εφαρμόσιμες πρακτικές οδηγίες που αφορούν στον τρόπο δουλειάς του τόσο κατά τη διάρκεια των προβών όσο και κατά τη διάρκεια των παραστάσεων. Έτσι ο επαγγελματίας ηθοποιός που έχει ασκηθεί στην Πρακτική Αισθητική έχει αυξημένη αυτοπεποίθηση διότι γνωρίζει επακριβώς ποια είναι η δουλειά του και κυρίως πώς να τη φέρνει σε πέρας.

Η θεωρητική περιγραφή της Πρακτικής Αισθητικής περιλαμβάνεται στο ΕΝΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ (γραμμένο από έξι μαθητές του Μάμετ σε μετάφραση Κ. Χρυσάιδου – Γ. Χαρατζά). Η μελέτη του εγχειριδίου πριν από την έναρξη του σεμιναρίου είναι απαραίτητη για την παρακολούθησή του εφόσον θα αποτελέσει τη βάση για την εφαρμογή της Πρακτικής Αισθητικής.
Η πρώτη συνάντηση στις 16/10/2013 θα είναι ανοικτή σε κάθε ενδιαφερόμενο και θα έχει την έννοια του δοκιμαστικού μαθήματος. Η εγγραφή στο σεμινάριο θα μπορεί να γίνει και μετά την πρώτη αυτή συνάντηση. Πληροφορίες και υποβολή ενδιαφέροντος στη διεύθυνση This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Παρακαλούμε αναφέρατε ονομ/νυμο, σπουδές, σχετική εμπειρία (εάν υπάρχει-δεν είναι απαραίτητο) και στοιχεία επικοινωνίας.

ΣΥΝΤΟΜΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

ΚΟΡΙΝΑ ΧΡΥΣΑΪΔΟΥ
Γεννήθηκε στην Νεμέα Κορινθίας. Έχει σπουδάσει υποκριτική στην Αθήνα (Σχολή Αρχή).  Στη Νέα Υόρκη ειδικεύθηκε στην τεχνική υποκριτικής Practical Aesthetics (Πρακτική Αισθητική) στο Atlantic Theater Company, τη σχολή που ίδρυσε ο David Mamet και οι συνεργάτες του, όπου μεταξύ άλλων διδάχθηκε και από τους Scott Zigler και Lee Michael Cohn. Είναι ιδρυτικό μέλος της εταιρείας θεάτρου και πολιτισμού X-ACT.

Ως ηθοποιός έχει παρουσιάσει δουλειά της σε Ελλάδα, Αίγυπτο, Αμερική και Αγγλία. Πρόσφατα (Ιούλιος 2013) σε παραγωγή της X-ACT έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία μεγάλου μήκους «Έγιολφ» σε σκηνοθεσία Σπύρου Διαμάντη αλλά και στο θεατρικό «Έγιολφ» του Χ. Ίψεν στο θέατρο Βρυσάκι (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2013). Παλιότερα παρουσίασε στο Ίδρυμα Μ.Κακογιάννης με την ομάδα X-ACT τη σύνθεση κειμένων βασισμένων σε κείμενα του Α.Στρίντμπεργκ με τίτλο Γένους Θηλυκού σε σκηνοθεσία Γ. Χαρατζά. Επίσης έχει συνεργαστεί στο θέατρο με τους Κοραή Δαμάτη, Stephen Hutton, Μαρία Σάββα, Michael Seibel, Μιχάλη Βιρβιδάκη. Στον κινηματογράφο έχει συνεργαστεί με τους Λένα Μαρκογιάννη, Catherine Gulacsy, Ηλία Γιαννακάκη, Γιώργο Μαρκάκη και στην τηλεόραση με τους Κώστα Κωστόπουλο και Γιάννη Βασιλειάδη. Ως βοηθός σκηνοθέτη έχει συνεργαστεί με τους Νέλλη Καρρά και Μαρία Σάββα. Επίσης, έχει μεταφράσει στα ελληνικά το βασικό εγχειρίδιο της Πρακτικής Αισθητικής, “A Practical Handbook for the Actor” (Ένα Πρακτικό Εγχειρίδιο για τον Ηθοποιό).  Έχει δώσει διαλέξεις και έχει διδάξει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Θέατρο των Αλλαγών, στη δραματική σχολή Αρχή της Νέλλης Καρρά, στη δραματική σχολή Ανδρέας Βουτσινάς της Θεσσαλονίκης, στο τμήμα θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών και σε άλλους χώρους θεατρικής εκπαίδευσης.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΡΑΤΖΑΣ

Ο Γιώργος Χαρατζάς γεννήθηκε στην Αθήνα.  Είναι απόφοιτος Πολυτεχνείου (σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών). Έχει σπουδάσει υποκριτική στην Αθήνα (Σχολή Αρχή) και σκηνοθεσία Θεάτρου στο Λονδίνο (Master in Theatre Practices), στο Rose Bruford College υπό την καθοδήγηση της Nesta Jones.  Στη Νέα Υόρκη ειδικεύθηκε στην τεχνική υποκριτικής Practical Aesthetics (Πρακτική Αισθητική) στο Atlantic Theater Company, τη σχολή που ίδρυσε ο David Mamet και οι συνεργάτες του. Είναι ιδρυτικό μέλος της εταιρείας θεάτρου και πολιτισμού X-ACT.

Έχει παρουσιάσει δουλειά του σε Αγγλία, Ελλάδα, Ισπανία και Αμερική. Πρόσφατα (Ιούλιος 2013) σε παραγωγή της X-ACT έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία μεγάλου μήκους «Έγιολφ» σε σκηνοθεσία Σπύρου Διαμάντη αλλά και στο θεατρικό «Έγιολφ» του Χ. Ίψεν στο θέατρο Βρυσάκι (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2013). Ως σκηνοθέτης παρουσίασε παλαιότερα στο Ίδρυμα Μ.Κακογιάννης με την ομάδα X-ACT τη σύνθεση κειμένων βασισμένων σε κείμενα του Α.Στρίντμπεργκ με τίτλο Γένους Θηλυκού. Έχει επίσης παρουσιάσει δουλειά πάνω στους Χ. Πίντερ, Μ. Κρίμπ, και Π. Μάρμπερ. Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί μεταξύ άλλων με τους Peader Kirk, Λεωνίδα Λοϊζίδη, Chris Baldwin, Νέλλη Καρρά, Γιώργο Αγαθονικιάδη, Θωμά Μοσχόπουλο, Φρόσω Μαστρόκαλλου, Λένα Φιλίπποβα και Σπύρο Διαμάντη.  Έχει μεταφράσει, εκτός από θεατρικά έργα, το A Practical Handbook for the Actor (Ένα Πρακτικό Εγχειρίδιο για τον Ηθοποιό)  των Bruder, Cohn, Olnek, Pollack, Previto, Zigler που αποτελεί το βασικό εγχειρίδιο της Πρακτικής Αισθητικής. Έχει δώσει διαλέξεις και έχει διδάξει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Θέατρο των Αλλαγών, στη δραματική σχολή Αρχή της Νέλλης Καρρά, στη δραματική σχολή Ανδρέας Βουτσινάς της Θεσσαλονίκης, στο τμήμα θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών, στο πολιτισμικό οργανισμό Νότος στα Χανιά και σε άλλους χώρους θεατρικής εκπαίδευσης.

+ Το σεμινάριο απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο. Η εκπαίδευση θα είναι απόλυτα πρακτική και θα περιλαμβάνει ασκήσεις και παρουσιάσεις σκηνών.

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO