Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ
Μια μικρή απόδραση απ’ την ψυχιατρική πτέρυγα που εκτυλίσσονται οι δυνατές «Φόνισσες» είναι έτοιμη να κάνει η Κωνσταντίνα Μιχαήλ! Η ηθοποιός που ξεχωρίζει σ’αυτές, πρόκειται να βρει τρόπο να διαφύγει απ’το «Πειραιώς 131» για να μεταμορφωθεί και πάλι σε «Σεβάς Χανούμ».
Την Δευτέρα και την Τρίτη 9 και 10/12 θα «πετάξει» στην Κύπρο και πιο συγκεκριμένα στη Λευκωσία προκειμένου να παρουσιάσει την μεγάλη προσωπική επιτυχία της στις «Αποθήκες ΘΟΚ» [δες πρώην Νέα Σκηνή].
Η παράσταση που κέρδισε κοινό και κριτικούς ρίχνει φως στην δυνατή ιστορία μιας τραγουδίστριας του ’50 και έχει γραφεί απ’τον «πολύ» Γιώργο Χρονά, φέροντας την υπογραφή του ευφάνταστου Κωνσταντίνου Ρήγου στην σκηνοθεσία!
Σ’ ένα παλιό σπίτι, προσφυγικό, συνάντησε την υπέροχη Σεβάς Χανούμ ο Γιώργος Χρονάς, την Πρωτομαγιά του 1983, στη Θεσσαλονίκη: “Εμφανίστηκε μπροστά μου και ήταν σαν γυναικείο πρόσωπο σε πίνακα ζωγραφικής του Δημήτρη Λαλέτα. Φορούσε ταγιέρ και ήταν καθαρή, σπάνια. Είχα να κάνω με ένα πνεύμα των μουσών, της μοίρας των ανθρώπων που θέλουν να σου μιλήσουν για τη δόξα, το παρελθόν, το μέλλον∙ την καταστροφή που προς τα κει βαδίζουν σταθερά. Με βαθιά φωνή, μες σε καπνούς, δίπλα στον καφέ που μου σέρβιρε, μου μίλησε, διάφορες νύχτες, για την ζωή της, το πάθος της για το ρεμπέτικο. Το ’50, ’60, ’70 πέρναγαν από μπροστά μου. Η Νίνου, η Μπέλλου, ο Τσιτσάνης, ο Καλδάρας, ο Μπιθικώτσης… συνομιλητές της. Η Ελλάδα του Βορρά, οι άνθρωποι του τραγουδιού, η πλατεία Ομονοίας, Βάθης όλα για το τραγούδι, το χαμό της. Οι έρωτές της, ο Καζαντζίδης, η μάνα του, ο παρολίγον γάμος τους, η αρρώστιά της, τα βάσανά της, το παιχνίδι με τον θάνατο. Ένα γνήσιο ποιητικό πρόσωπο μου άνοιγε την καρδιά του. Κι εγώ έκανα το πορτραίτο του μες σε φωτιές και συντρίμμια μιας ζωής που κυλάει αδιάφορη αφήνοντας τα πλάσματά της στην άκρη.Μέσα σε τάφο βαθύ, χωρίς οίκτο.”
Δυνατή και μόνη.
Κρατώντας από τη Σαμψούντα του Πόντου, γεννημένη στα Kοκκινόγεια της Δράμας.Κι από κει στη Θεσσαλονίκη κι από κει στην Αθήνα.
Μικρό κορίτσι. Απένταρη, με μόνο κεφάλαιο την ιερή μανία του ρεμπέτικου. Στο πάλκο όπως και στη ζωή. Ο άγονος έρωτας με τον Καζαντζίδη. Η τρελή περιπέτεια με ένα διάσημο τραγούδι χωρίς τέλος.Η Βάθη, η Ομόνοια, ο Τζίμης ο Χοντρός, η Τριάνα του Χειλά. Τα άνθη του κακού. Οι απαγορευμένες ουσίες. Τα τραγούδια που δεν είπε.Τα συμβόλαια που δεν υπέγραψε. Η αγία Αμαζόνα Σεβαστή Παπαδοπούλου, η «Σεβάς Χανούμ», λέει όλη τη ζωή της στο νέο δημοσιογράφο που ήρθε να τη γνωρίσει, αλλά παραδίνεται άοπλος στην τρικυμία του μυαλού της.
Το κείμενο του Γιώργου Χρονά,ένα μικρό-διαμάντι, ευτυχεί στα επιδέξια χέρια του άξιου Κωνσταντίνου Ρήγου-βοηθοί του πολύτιμοι οι Άγγελος Παναγόπουλος καιΓιάννης Τσεμπερλίδης που συμμετέχει ενεργά και αποτελεσματικά στην παράσταση στο ρόλο του δημοσιογράφου-.
Ο μεγάλος άσος της παράστασης είναι η εξαιρετική ερμηνεία της Κωνσταντίνας Μιχαήλ-λιτή μα και δωρική χωρίς τίποτα περιττό. Άμεση κι ευθύβολη δεν «καμώνεται» τη Σεβάς-γίνεται αυτή με μια δεινότητα ζηλευτή.