Ένα Υπερρεαλιστικό σεμινάριο κίνησης και φαντασίας με στόχο τη δημιουργία μιας παράστασης, εμπνευσμένο από το έργο του Ανδρέα Εμπειρίκου, «Ο Μέγας Ανατολικός».
Σεμινάριο αυτοσχεδιασμού που δίνει έμφαση στο περιβάλλοντα χώρο του Βυρσοδεψείου.
Το σεμινάριο απευθύνεται σε εικαστικούς, performers, και όσους ενδιαφέρονται για την site-specific performance.
Η παρακολούθηση του σεμιναρίου είναι αναγκαία αλλά όχι επαρκής για τη συμμετοχή στην παράσταση «Ο Μέγας Ανατολικός».
Πως θα μπορούσαμε να κινηθούμε αν οι εγκαταστάσεις του Βυρσοδεψείου έπαιρναν μια ποιητική, προσωπική και μυθική οντότητα για τον καθένα από τους συμμετέχοντες? Πως θα μπορούσαμε να μετουσιώσουμε, μέσω της κίνησης μας, το ντουβάρι σε φύση, την πόλη σε πλοίο, την χώρα σε Ωκεανό, το κοινωνικό περιβάλλον σε γενεσιουργό θαλπωρική μήτρα?
Στον Εμπειρίκο το αίτημα του υπερρεαλισμού για καθολική ελευθερία, για απαλλαγή του ανθρώπου από τις συμβάσεις σε κοινωνικό και ψυχολογικό επίπεδο συντελείται ποιητικά. Στο εργαστήρι μας θα συντελεστεί και σωματικά και χωροταξικά.
Οι συμμετέχοντες θα βοηθηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση από την χορογράφο Βίλμα Ανδριώτη η οποία θα εμψυχώσει (μέσω και της ποίησης του Εμπειρίκου) την αυτοαναφορά των ποιητικών κινητικών μοτίβων, λέξεων και πραγμάτων που θα προκύψουν και που θα αποκτούν ερωτική σήμανση, τόσο για το ατομικό «ποίημα», όσο και στα ποιήματα του εργαστηρίου συνολικά, τα οποία και θα παρουσιαστούν σε μια τελική παράσταση στο τέλος του εγχειρήματος. Ο Σαολίν, Shi Miaojie θα μας καθοδηγήσει στην εκμάθηση κινήσεων της πολεμικής τέχνης kung-fu. Το σεμινάριο είναι σχεδιασμένο ως το πρώτο βήμα προς την δημιουργία ενός συλλογικού δρώμενου που θα βασίζεται στο κορυφαίο έργο του Εμπειρίκου, Ο Μέγας Ανατολικός. Όπως ο οραματιστής και προφήτης Εμπειρίκος, έτσι και οι συντελεστές του εργαστηρίου, η χορογράφος Βίλμα Ανδριώτη και η δραματουργός Χριστίνα Κωστούλα, αναζητούν μια νέα πνευματική, ηθική και πολιτική πίστη: «ότι τα υλικά και οι προϋποθέσεις για το καλό έχουν δοθεί στον άνθρωπο, πού αν δεν το εκμεταλλεύεται είναι από δικό του λάθος, από την ανικανότητά του να υπερνικήσει τις μακραίωνες προλήψεις και τα χωρίς λόγο κατατυραννισμένα στο σκότος της ψυχής του συμπλέγματα» (Χριστίνα Αργυροπούλου, Δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας). Τόσο το εργαστήρι όσο και το τελικό δρώμενο θα ναυπηγηθούν με την ίδια πίστη και τα ίδια ανθρώπινα υλικά.
Σας προσκαλούμε ως καλλιτέχνες της ζωής σας, να έρθετε να μαστορέψουμε συλλογικά ένα άλλο ‘σύστημα’, ένα χώρο με δομή το ασυνείδητο, την ελεύθερη δημιουργία και τον έρωτα της ζωής. Τα εργαλεία του παραδείσου είναι τα σώματα μας και τα τούβλα γύρω μας.
Ο Έρωτας ως επιθυμία για δράση, ως προδιάθεση, ως ικανοποίηση είναι η αρχή δημιουργίας που έχουμε όλοι μέσα μας. Είμαστε όλοι γόνιμοι για ζωή, πράξη και τέχνη. Όπως λέει ο Εμπειρίκος, “είμεθα όλοι εντός του μέλλοντός μας”, το κυοφορούμε και μας κυοφορεί (Υψικάμινος, σελ. 71).
Εκεί που τα ντουβάρια δηλώνουν κρίση, φθορά και φόβο, ο χορός μας θα είναι εμπνευσμένος από τον ποιητή του έρωτα και του νόστου, της αθωότητας, της αιώνιας ύπαρξης, της καθολικής ανανεωτικής δύναμη, της κατάφασης της ζωής. Εκεί που ο χώρος της αστικής μας ύπαρξης φαντάζει εχθρικός, ηγεμονικός, τύραννος, εμείς θα αναζητήσουμε την Μητρική, γυναικεία παρουσία, που διαπερνά τσιμεντόπλακες και σωληνώσεις ως «κόρη, παιδίσκη, θυγατέρα, σύζυγος, μητέρα, θεά, ονομασία πλοίου, μητρογένεση και ως πηγή δημιουργίας», ως το ΑΛΛΟ και το ΑΛΛΟΤΡΙΟ του πολιτισμού μας. Ένας χώρος, μια χώρα, μια Ελλάδα –μια γυναίκα που γίνεται “Μια θάλασσα πλατειά και φουσκωμένη”(Ενδοχώρα, σελ. 43), που γίνεται Έρως, ως δράση θεατρική.
Οι κινήσεις μας, όπως οι λέξεις του ποιητή, θα ανοίξουν στην αναζήτηση μεταφορικών ερωτικών συνδηλώσεων, μέσω της:
επανάληψης,
παράταξης,
χρησιμοποιώντας κινήσεις-πράγματα,
κινήσεις-εικόνες, ηχητικές και οπτικές,
καταργώντας την διαχωριστική γραμμή σε ανθρώπινες και μη
ανθρώπινες ιδιότητες του σώματος
με τη σωματοποίηση του περιβάλλοντα χώρου και τον δομικών του
στοιχείων
Ερωτικά ντουβάρια , τσιμέντο απαλό, Κίνηση χάδι
δε χωράω σ αυτό δεν έχει ταβάνι δεν έχει πάτωμα δεν έχει θεμέλια έχει σκαλιά και σκαλωσιές έχει γέφυρες που θα ανεβώ θα σκαρφαλώσω θα κρεμαστώ αν ματώσω είναι η μνήμη που φωτογραφίζει τη πληγή φοράω τα καλά μου και παίζω πάντα φοράω τα καλά μου τα καλά μου τα καλά μου τα μαλλιά τα δάκτυλα τα γόνατα οι ώμοι το τρύπιο καλσόν στο μεγάλο δάχτυλο δε φαίνεται το μάξι φόρεμα ποτέ δεν κούμπωσε το δεύτερο κουμπί το πουκάμισο έχει στάμπα στις μασχάλες από τον ιδρώτα θα τον κάνω σκόνη και θα σου παίξω χαστούκι χαϊδεύοντας σε θα φυτρώσουν αγριολούλουδα στο πέρασμα μου με ευωδιές ναι θα φυλακίσω τη μυρωδιά να χεις να λες με έμπλεξες…..
Η Βιλελμίνη Βίλμα Ανδριώτη σπούδασε Κοινωνιολογία και Χορό στο Deree College. Αργότερα συνέχισε τις σπουδές της στη θεατρική σχολή του Βασίλη Διαμαντόπουλου. Πρόσφατα ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της με αντικείμενο την έρευνα στην χορογραφία και στο θέατρο, ΜRes Choreography and Performance at Roehampton University of London.
Η Χριστίνα Κωστούλα είναι Λέκτορας σε Κριτική Θεωρία, Ιστορία και Κοινωνιολογία των παραστατικών τεχνών σε τμήματα θεάτρου και χορού (προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών) απο το 2006 εώς το 2013: Goldsmiths College, Middlesex University, University of Surrey and Roehampton University.
Ημέρες εργαστηρίου
Παρασκευή 31 Ιανουαρίου & 7,14, 21 Φεβρουαρίου 2014
Σάββατο 1, 8,15, 22 Φεβρουαρίου 2014
Ωρες 16:00-19:00
Κόστος Συμμετοχής
Κόστος Συμμετοχής: 100 ευρώ.
Δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσει κανείς την πρώτη μέρα του σεμιναρίου καταβάλλοντας μόνο ένα μικρό ποσό από το συνολικό λόστος.
Κρατήσεις θέσεων/ Πληροφορίες
Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να κάνουν κράτηση στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Βυρσοδεψείο Ορφέως 174, τηλέφωνα: 2103453203 / 6908707881