Περιγραφή εργαστηρίου
Το εργαστήριο θεατρικής γραφής του Θεάτρου Τέχνης θα έχει θεωρητική και πρακτική κατεύθυνση και θα εισάγει τρόπους εξερεύνησης και δημιουργίας θεατρικών χαρακτήρων και κειμένου (εισηγητής: Ανδρέας Φλουράκης). Μέσω ασκήσεων και αυτοσχεδιασμών θα διερευνηθεί τι είναι απαραίτητο για την αφήγηση μιας ιστορίας (εισηγήτρια: Μαριάννα Κάλμπαρη). Θα γίνει παρουσίαση των βασικών χαρακτηριστικών της δραματικής παραγωγής του ελληνικού θεάτρου της μεταπολεμικής περιόδου με ιδιαίτερη έμφαση στην πρακτική του Θέατρου Τέχνης (εισηγητής: Πλάτων Μαυρομούστακος).
Το εργαστήριο απευθύνεται σε όλους όσους επιθυμούν να αναπτύξουν τη συγγραφική τους ικανότητα. Επιλεγμένο υλικό του εργαστηρίου θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Τέχνης.
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να αποστείλουν βιογραφικό σημείωμα στο email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Τηλέφωνο επικοινωνίας: καθημερινά 10πμ-3μμ: 210-3222760 (Άννα Ουμπελόντε)
Εγγραφές: καθημερινά 10πμ-3μμ και 6μμ-8μμ στο Θέατρο Τέχνης-Υπόγειο (Πεσμαζόγλου 5)
Εισηγητές
Ανδρέας Φλουράκης (10 συναντήσεις)
Μαριάννα Κάλμπαρη (8 συναντήσεις)
Πλάτων Μαυρομούστακος (6 συναντήσεις)
Master class
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων θα πραγματοποιηθούν master classes από διακεκριμένους συγγραφείς και σκηνοθέτες.
Διάρκεια / Ημερομηνίες
Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014- Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015
Αναλυτικά
Δευτέρα 17 Νοεμβρίου 2014- Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2015 / (6 εβδομάδες)
Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015- Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015 / (2 εβδομάδες)
Σύνολο 72 ώρες
Κάθε συνάντηση με τους εισηγητές θα είχε διάρκεια 3 ακαδημαϊκές ώρες με διάλλειμα.
Τόπος
Βιβλιοθήκη Μουσείου Μπενάκη (Κουμπάρη 1) και Θέατρο Τέχνης
Κόστος
400 Ευρώ (σε δύο ισόποσες δόσεις των 200 Ευρώ, η πρώτη έως Παρασκευή 7 Νοεμβρίου, η δεύτερη έως Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου).
360 Ευρώ για τους σπουδαστές που θα καταβάλλουν όλο το ποσό πριν από την έναρξη των μαθημάτων.
Βιογραφικά:
Ανδρέας Φλουράκης
Ο Ανδρέας Φλουράκης κατέχει μάστερ Θεατρικής Γραφής (Μ.Α. Writing for the Stage and Broadcast media) και δίπλωμα κινηματογράφου. Από 2001 έχει διδάξει τεχνικές Θεατρικής Γραφής στο Κέντρο Θεάτρου Ι.Τ.Ι., στο Θέατρο Επί Κολωνώ, στο Θέατρο των Αλλαγών, στο Πανεπιστήμιο του Κάνσας (K.U.) κ.α. Το 2003 διακρίνεται στον διαγωνισμό μονόπρακτων του Θεάτρου Τέχνης, το 2004 του απονέμεται η υποτροφία Fulbright, ενώ το 2008 βραβεύεται στο διεθνή Διαγωνισμό Μονοδράματος οργανωμένο από την UNESCO-Ι.Τ.Ι. και στο διαγωνισμό μονοπράκτων του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρόδου. Έργα του έχουν παρουσιαστεί στο Θέατρο Τέχνης (2014), στο Θέατρο Επί Κολωνώ (2010, 2011, 2012, 2014), στο Θέατρο Βαφείον (2014), στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών (2013), στο 104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης (2012), στο Εθνικό Θέατρο (Αναλόγιο 2011), στο Θέατρο Ούγκα Κλάρα (2011), στο Φεστιβάλ των Δελφών (2007), στην Πολιτιστική Ολυμπιάδα (2003), στο Θέατρο του Νότου - Αμόρε (2001-2002), καθώς και στο Royal Court Theatre (2001, 2013), Gate Theatre (2003), Tristan Bates (2009) του Λονδίνου, στο Inge Theatre (2005), Hidden Hills (2005) και στο Hotink festival (2007), στο Queens Theatre in the Park (2009) στις Η.Π.Α. κ.α. Το 2013 εκπροσώπησε στην Ελλάδα στο Royal Court Theatre "THE BIG IDEA: PIIGS, Νέα έργα για την οικονομική κρίση στην Ευρώπη".
Μαριάννα Κάλμπαρη
Απόφοιτος της δραματικής σχολής του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ και του πανεπιστημίου της ΣΟΡΒΟΝΝΗΣ–PARIS IV (τμήμα φιλολογίας και επικοινωνίας). Στο Παρίσι, σπούδασε επίσης υποκριτική στο στούντιο του Ανδρέα ΒΟΥΤΣΙΝΑ (Atelier du theatre des cinquante) και σκηνοθεσία στο CHARPENTIER ART STUDIO. Έχει σκηνοθετήσει θεατρικές και μουσικές παραστάσεις στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ, στο ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ, στο ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, στο ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ και στα θέατρα: ΑΡΓΩ, ΧΥΤΗΡΙΟ, BIOS, OLVIO, ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ, ΜΙΚΡΟ ΠΑΛΛΑΣ και ΜΕΤΑΞΟΥΡΓΕΙΟ (στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας –Μονόλογοι 2003). Εχει γράψει θεατρικά έργα που έχουν ανέβει σε δική της σκηνοθεσία («Μια ανάσα ακόμα», «Νέο αίμα» κ.ά. ) και σε σκηνοθεσία των: Μίμη Κουγιουμτζή («Μια φορά κι ένα λεπτό») , Δημήτρη Λιγνάδη («Βιομαγεία»), Φρόσως Λύτρα («Τα τραίνα κοιμούνται τη νύχτα»). Τέσσερα θεατρικά έργα για παιδιά και μεταφράσεις-διασκευές της έχουν ανέβει σε σκηνές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ως ηθοποιός, συνεργάστηκε με το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ, το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, τον ΤΕΧΝΟΧΩΡΟ-ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΜΑ, το ΔΗΠΕΘΕ ΡΟΔΟΥ, τον ΕΛΛΗΝΙΚO ΚΟΣΜΟ (Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού). Διδάσκει υποκριτική στη δραματική σχολή του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ από το 2005. Έχει επίσης διδάξει στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, στη ΣΧΟΛΗ ΜΩΡΑΪΤΗ και στη δραματική σχολή ΠΡΑΞΗ ΕΠΤΑ. Από το Σεπτέμβριο του 2014 είναι καλλιτεχνική διευθύντρια του ΘΕΑΤΡΟΥ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ.
Πλάτων Μαυρομούστακος
Γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Απόφοιτος Σχολής Μωραΐτη (1976), Πτυχιούχος Νομικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών (1981), Διδάκτωρ Institut d' Etudes Théâtrales, Université de La Sorbonne Nouvelle -Paris III (1987), με θέμα Θεατρικός χώρος - σκηνικός χώρος στο σύγχρονο Νεοελληνικό Θέατρο. Πρόεδρος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών όπου διδάσκει από το 1991. Έχει προσκληθεί από Πανεπιστήμια της Ευρώπης (Οξφόρδη, Παρίσι, Βερολίνο, Δουβλίνο, Πράγα, Κοΐμπρα, κ.ά.), Αμερικής (Brown, Harvard, Princeton, Emory, Yale, New School, CUNY κ.ά.) και Αυστραλίας. Έχει δημοσιεύσει περί τα 250 άρθρα σχετικά με ζητήματα ιστορίας του ελληνικού θεάτρου. Διατηρούσε στήλη κριτικής στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία (1997 – 1999). Ιδρυτικό μέλος Ευρωπαϊκού Δικτύου Έρευνας και Τεκμηρίωσης Παραστάσεων Αρχαίου Ελληνικού Δράματος (1997) και συντονιστής Εντατικού Προγράμματος Μαθημάτων του δικτύου (2002-2014). Έχει συνεργαστεί με αθηναϊκά και περιφερειακά θέατρα, ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς πολιτισμού. Εκδόσεις: Ένα θαμπό χειρόγραφο. (1994), Μολιέρος (2002), Το θέατρο στην Ελλάδα 1940-2000. Μια επισκόπηση (2005 - 20114), Σχεδιάσματα ανάγνωσης. (2006), Αντί Κριτικής. (2006), Κάρολος Κουν. Οι Παραστάσεις. (Επιστ.Επιμ. καταλόγου έκθεσης του Μουσείου Μπενάκη, 2008 - 20092), Γιάννη Σιδέρη: Ιστορία του Νέου Ελληνικού Θεάτρου τόμοι Α΄, Β΄1 & Β΄2, Β΄3, (Επιστ.Επιμ. 1990, 1999, 2000, 2009, 2010), Δημοτικό Θέατρο Πειραιά (Επιστ.Επιμ. 2013), κ.ά.