Κάνω συλλογή από θεατρικά προγράμματα χρόνια τώρα.
Σιγά, η μόνη είμαι; Αγαπώ να τα βάζω στη σειρά, να τα ξανατοποθετώ στη βιβλιοθήκη, να ξαναθυμάμαι την ημερομηνία, το θέατρο, την παρεούλα με την οποία είδα την κάθε παράσταση. Έτσι παρασυρμένη από τη συνήθεια το σαββατοκύριακο αυτής της τελευταίας αποκριάς έκανα ένα γρήγορο πέρασμα στα εξώφυλλά τους. Κάποια τα ξαναξεφύλλισα. Η Αγία Ιωάννα έκοψε 50.000 εισιτήρια. Το περίμενα απαντώ. Από την πρώτη στιγμή το περίμενα. Όλο το κείμενο μέσα στο πρόγραμμα, σε υπέροχα ελληνικά. Να ανατρέχω, να ανατρέχουμε όποτε είναι αναγκαίο. Όλοι οι Μπρεχτ μαζί στο ράφι μου. Δίπλα στην Αγία Ιωάννα το «κάτι σαν πρόγραμμα» της Στέγης. Κατερίνα Ευαγγελάτου τεράστια γράμματα πάνω πάνω. Ακολουθεί ο τίτλος «Ο Καλός άνθρωπος του Σετσουάν» χωρίς ιδιαίτερη χρωματική επισήμανση και κάτω κάτω με μικρά: του Μπέρτολτ Μπρεχτ. Ένα κομμάτι, σκληρό χαρτί διπλωμένο στα τέσσερα το πρόγραμμα της ακριβοθώρητης Στέγης που έχει μια τάση εκ προοιμίου να συμπράττει με καλλιτεχνοανθρώπους που μπορούν να «πτωματοποιούν» τους αθάνατους. Ο Νίκος Μαστοράκης μάζεψε τον κόσμο που ήθελε να ακούσει αυτά που πετσοκόπηκαν από τη λογοκρισία της εξουσίας χιλιάδες χρόνια. Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ήθελε περισσότερο να παίξει με μεγέθη. Αυτομεγεθύνθηκε, διέπραξε ύβρη και στο τέλος τα έκανε θάλασσα. Πια δεν είμαι η μόνη που το πιστεύω.
ΧΡΥΣΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ