Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΟΤΙ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟΝ ΧΑΤΖΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΡΟΤΑΣΗ"

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

"Διπλό βιβλίο" στο 104

 

Δημήτρης Χατζής. Μίλησε για την Ελλάδα, την έννοια πατρίδα, τον Έλληνα, την ταυτότητα, τη συνείδηση, το Νόστο, τον έρωτα, την Ιδεολογία. Και ενώ το έπραξε για μια πολύ συγκεκριμένη ιστορική συγκυρία, ο χρόνος απέδειξε ότι στόχευε στη διαχρονία. Τα ανθρώπινα ζητήματα, πράγματα τόσο αληθινά και τόσο πολύ δικά μας, με τα οποία καταπιάστηκε, διαπερνάνε την εποχή τους και προσγειώνονται στο δικό μας παρόν χωρίς να έχουν αφυδατωθεί από το συναίσθημα και τα ανθρωπιστικά προτάγματα.

Ήταν επομένως είδηση το ότι η ομάδα «Pequod», η οποία μας είχε πρωτοσυστηθεί με ένα «Γλάρο» χωρίς φτιασίδια, τόλμησε πέρσι να καταβυθιστεί στο λογοτεχνικό σύμπαν του ανεβάζοντας σκηνικά το «Διπλό Βιβλίο» (στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών), που τώρα επαναλαμβάνεται στο «104».

Περιμέναμε, κρίνοντας από τα πρώτα δείγματα γραφής που δόθηκαν μέσω του Τσέχοφ, ότι η παράσταση της ομάδας πάνω στον Χατζή θα ήταν πρόταση. Ότι ακριβώς λόγω του υλικού της, θα μπορούσε να γίνει ακόμη και σταθμός για τη νεοελληνική σκηνή αλλά και για τη σύγχρονη -συχνά άσφαιρη κι ανερμάτιστη- μεταφορά της λογοτεχνίας στο σανίδι που έχει γίνει τάση. Διαψευστήκαμε. Όχι γιατί προδόθηκε ο Χατζής και το πνεύμα του.

Η ομάδα φαίνεται πως έσκυψε πάνω από την πρώτη ύλη με τρυφερότητα. Θα προσέθετα, με σεβασμό. Ίσως ο σεβασμός να είναι και το πρόβλημα. Καθήλωσε τη σκηνική πράξη κι εγκλώβισε την ομάδα στην κατάσταση ενός ανέμπνευστου μετ-αναλογίου. Ο τρόπος που αναβιώνουν οι λέξεις, οι εικόνες, οι σχέσεις, τα συναισθήματα και οι ακυρωμένες ιδεολογίες του πρωτοτύπου είναι επίπεδος και μονόχορδος.

Υπάρχουν στιγμές παρόλα αυτά που ενώ οι ηθοποιοί, η Αγγελική Παπαθεμελή, ο Δημήτρης Ξανθόπουλος, η Νικολίτσα Ντρίζη, ο Γιάννης Κλίνης και η Χριστίνα Μωρόγιαννη μοιράζονται- καλοκουρδισμένοι μεταξύ τους-την πρόζα, μεταγγίζoυν στο θεατή καθάριο συναίσθημα. Αναλαμπές είναι μόνο. Όμως ταρακουνούν. Όπως συμβαίνει όταν ξεστομίζουν «Δεν την έχω την πατρίδα μου στην πατρίδα. Ξένοι γινήκαμε όλοι. Κι εγώ, ένας άνθρωπος χωρίς ταυτότητα, χωρίς τίποτα, ούτε παρελθόν ούτε πατρίδα». Μόνο ιδωμένος ως μια πολιτική κατάθεση σε μια συγκυρία κρίσιμη ο Χατζής -που είναι αφάνταστα πολιτικός- μένει στην πρόταση των Pequod αλώβητος.

ΙΩΑΝΝΑ ΚΛΕΦΤΟΓΙΑΝΝΗ

Click@Life

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO