Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Ο ΧΛΕΣΤΑΚΟΦ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗ ΗΤΑΝ ΧΑΡΜΑ ΟΦΘΑΛΜΩΝ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Θα πρέπει να ξεκινήσω με μια ομολογία:

δεν συνωστίζομαι στους φανατικούς θαυμαστές του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Τη σκηνική σιγουριά του αρκετές φορές την έχω εκλάβει ως προπέτεια, με αποτέλεσμα κάθε φορά που επιλέγω να δω παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί, να προσέρχομαι στην πλατεία του θεάτρου (και) με διαθέσεις όρνεου. Όλοι μας έχουμε τις αδυναμίες μας, και τις προκαταλήψεις μας. Και είναι αλήθεια, η μεγαλύτερη χαρά έρχεται όταν οι τελευταίες καταρρίπτονται. Όπως τώρα, στον «Επιθεωρητή». Ο Χλεστακόφ του Μαρκουλάκη ήταν, εκτός από χάρμα οφθαλμών, πηγή απόλυτης ικανοποίησης. Αν η ερμηνεία του ήταν ζυγαριά θα την έπαιρνε για το μαγαζί του ο πιο τίμιος μπακάλης της πόλης. Τοποθετημένος μετωπικά στην πλατεία, σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της παράστασης από το σκηνοθέτη (Σπύρος Ευαγγελάτος), στιγμή δεν έπεσε στην παγίδα να μας «κολακέψει».

Με οίστρο που θα ζήλευε γεναριάτικη γάτα, έχτισε ένα φλογισμένο ρόλο κίντερ-έκπληξη. Πίσω από την γκαζωμένη κίνηση και την γκροτέσκα μάσκα, μας έδωσε την ευκαιρία να αντιληφθούμε πως ο «ψευδοεπιθεωρητής» του –αυτός ο υπαλληλάκος που οι διαφθαρμένοι προύχοντες της μικρής πόλης στην τσαρική Ρωσία, από παρεξήγηση, τον περνούν για επιθεωρητή και τον εξαγοράζουν με χρήματα, προκειμένου να κάνει τα στραβά μάτια για τις ατασθαλίες τους– είναι ένα κακομαθημένο παιδί, που βρήκε το βάζο με το μέλι και βούτηξε και τα δυο του χέρια μέσα. Θα τον δικαιολογήσουμε; Όσο και τους τυφλούς της Ζακύνθου ή τον Έλληνα δημόσιο υπάλληλο που χρηματίζεται σκεπτόμενος: τι είναι τα χιλιάδες ευρουδάκια που κλέβω μπροστά στα εκατομμύρια των μιζών; Όταν φύγει δε από τη σκηνή, αφήνοντας τους απατεώνες απατημένους και τρομαγμένους στην ανακοίνωση της άφιξης του αληθινού επιθεωρητή, αρνιόμαστε να τον ξεχάσουμε. Γιατί, αν είναι ο καθρέφτης της προμετωπίδας του έργου «Δεν πρέπει να τα βάζεις με τον καθρέφτη, φταίει η φάτσα σου», μας έχει υποχρεώσει να τον κοιτάμε αναρωτώμενοι: «Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, υπάρχει μεγαλύτερος απατεώνας από εμένα;»

Θέατρο Ακροπόλ, Ιπποκράτους 9-11, 210 3643.700

Athens Voice

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO