Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"ΕΝΟΙΚΙΑΖΕΤΑΙ", ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΤΩΝ ΠΡΟΣΔΟΚΙΩΝ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

Το «Ενοικιάζεται» αποδείχτηκε όμως εν μέρει άνισο, κατώτερο των προσδοκιών που υποσχόταν στην έναρξή του.

«Βλέπω ένα έργο Τέχνης» σκεφτόμουν

όταν πρωτοξεκίνησε η παράσταση των Peeping Tom «Ενοικιάζεται» στην Πειραιώς 260. Η σκεπή σειόταν από την καταρρακτώδη βροχή που είχε πλημμυρίσει το λεκανοπέδιο της Αττικής, ήμασταν όλοι μουδιασμένοι από το κυβερνητικό λουκέτο στην ΕΡΤ κι όμως, επί σκηνής, υπήρχαν επτά θεότρελοι Βέλγοι που μας έκαναν να ταξιδέψουμε για 75΄ μακριά από την καθημερινότητα, σε μέρη πιο σουρεαλιστικά και φιλοσοφημένα… Αυτά σκεφτόμουν στην αρχή, όταν ο συναρπαστικός Κορεάτης χορευτής-ένας μετρ της σωματικής αποδόμησης- SeolJin Kim άρχισε να κινείται σπασμωδικά, σαν νευρόσπαστο, στο σαλονάκι του σκηνικού, υπηρετώντας σαστισμένος την υποτιθέμενη κυρία του, την Marie Gyselbrecht –μια φιγούρα βγαλμένη θαρρείς από τον βωβό παλιό κινηματογράφο αλλά και με μια παράταιρη …αλμοδοβαρική νότα στο όλο της στήσιμο.

«Είναι απίθανοι» σκεφτόμουν όσο έβλεπα τους Peeping Tom - ο επταμελής θίασος και οι …τεχνικοί τους που συμμετέχουν σαν κομπάρσοι- να τρέχουν πανικόβλητοι στα τέσσερα, σαν ποντίκια, και να κρύβονται πίσω από τις μπερζέρες και τις πορφυρές κουρτίνες του σκηνικού-αναφορά στη φλαμανδική ζωγραφική του 15ου αιώνα. Αξέχαστες θα μου μείνουν οι άριες της σοπράνο Eurudike De Beul όπως και η πιανίστικη εκδοχή που μας επεφύλασσε για το τέλος ο 75χρονος πατέρας της, Leo De Beul, στο «Wild is the wind». Σαν μια ωδή στη μοναξιά και τη φθορά, την απώλεια και την ανασφάλεια, το πέρασμα του χρόνου και της νιότης, τις σχέσεις αγάπης και εξάρτησης, το «Ενοικιάζεται» διέθετε εξίσου ποιητικότητα όσο και χιούμορ, σουρεαλισμό όσο και ρομαντισμό. Παρά τις συναρπαστικές ιδέες και την ατόφια φαντασία, παρά τις αναρίθμητες προσωπικές και οικογενειακές ιστορίες που μας αφηγούνταν με τα σώματα και τις μοιραίες αντιδράσεις τους οι περφόρμερ/χορευτές, το «Ενοικιάζεται» αποδείχτηκε όμως εν μέρει άνισο, κατώτερο των προσδοκιών που υποσχόταν στην έναρξή του. Σε αντίθεση με τις παλιότερες δουλειές τους στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, η φετινή παράσταση των Peeping Tom έμενε διαρκώς στον αέρα –ποτέ δεν δικαιολόγησε τον τίτλο της- και γινόταν συχνά φλύαρη έως και πληκτική, καθώς χώλαινε σε εκείνο που τους έχει κάνει να ξεχωρίζουν από τις άλλες σύγχρονες χοροθεατρικές ομάδες: την αίσθηση ενός «από κάτω κειμένου» που να αιτιολογεί τα όσα δεξιοτεχνικά εκτελούνται επί σκηνής. Υπήρχαν κι εδώ πολλές μικρές «ιστορίες», δίχως όμως να απαρτίζουν ένα σώμα κειμένου που να οριοθετεί τις επιμέρους αφηγήσεις. Αυτό δεν σημαίνει πως ήταν αποτυχημένη η επιλογή να κληθούν στο Φεστιβάλ Αθηνών οι «Ηδονοβλεψίες» (αυτό σημαίνει «Peeping Tom») του Βελγίου. Κάθε άλλο. Ίσως, μάλιστα, το «Ενοικιάζεται» να μπορεί να εκληφθεί σαν μια πρώτη εξοικείωση του αθηναϊκού φεστιβαλικού κοινού με το ιδιότυπο κωμικοτραγικό ύφος και την πολυγλωσσία των σκηνικών μέσων μιας ομάδας που έχει κάθε λόγο να μας απασχολεί με τις δουλειές της.

ΠΗΓΗ: Αθηνόραμα

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO