Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

Η "ΕΛΕΝΗ" ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

Η Ελένη από τα ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου και Καλαμάτας

Με ένα κερδισμένο στοίχημα έμοιαζε

το βράδυ της Δευτέρας την ώρα της υπόκλισης, στο σχεδόν γεμάτο Ηρώδειο, η παράσταση της «Ελένης» σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη. Η ισορροπία έμοιαζε να έχει επιτευχθεί και το αποτέλεσμα να αφήνει ευχαριστημένους τους θεατές. Το ιδιαίτερο έργο του Ευριπίδη, που είναι μοιρασμένο ανάμεσα στην τραγωδία και την κωμωδία, υπηρετήθηκε με το σωστό μέτρο και στα δύο του είδη και κατάφερε να χαρίσει ένα ανάλαφρο και λυτρωτικό αποτέλεσμα, χάρη και στο ευτυχές του τέλος.


Το σκηνικό, απόλυτα ταιριαστό με το Ρωμαϊκό Ωδείο, ήταν λιτό. Μια μικρή λιμνούλα περιμετρικά σηματοδοτεί τον ποταμό Νείλο μιας και βρισκόμαστε στην Αίγυπτο. Ενώ, στο κέντρο της σκηνής, είναι τοποθετημένος ο τάφος του Βασιλιά στον οποίο καταφεύγει συχνά ως ικέτιδα η Ελένη. Τα κοστούμια, αν και δεν ήταν μεταξύ τους αρμονικά, ήταν ωστόσο ταιριαστά σε μια τέτοιου είδους παράσταση.
Η ερμηνεία της Πέμης Ζούνη ως Ελένη ήταν βεβαίως τεχνικά αρτιότατη, χωρίς ωστόσο να δείχνει προθυμία να ξεφύγει από τις ερμηνευτικές «ευκολίες» που έχει χτίσει με τα χρόνια. Την έκπληξη έκανε ο Μενέλαος του Αντώνη Καφετζόπουλου ο οποίος εμφανίστηκε ως άνθρωπος των σπηλαίων και έδωσε μια σπάνια ερμηνεία που τη χαρακτήριζε ένα ραφιναρισμένο χιούμορ το οποίο δεν εκβίαζε το γέλιο του κοινού. Παρόλο που το κατέκτησε απλόχερα.
Βεβαίως η πρόσληψη αυτού του ευριπίδειου έργου μέχρι σήμερα θα ήταν τελείως διαφορετική αν ο Σεφέρης δεν είχε γράψει το περίφημο ομώνυμο ποίημά του. Η παράσταση του Βασίλη Νικολαΐδη δεν θα μπορούσε να το αγνοήσει. Με τους στίχους του που υπογραμμίζουν άλλωστε και το βασικό του μήνυμα, τη ματαιότητα των πολέμων, έκλεισε η παράσταση: «τόσος πόνος τόση ζωή/ πήγαν στην άβυσσο/ για ένα πουκάμισο αδειανό για μιαν Ελένη».

ΠΗΓΗ: tospirto

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO