Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"CABARET". ΕΛΕΙΠΕ ΩΣΤΟΣΟ ΚΑΤΙ...

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

«Cabaret» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου

 

Η Τάνια Τσανακλίδου, η Μαρία Ναυπλιώτου και ο Δημήτρης Λιγνάδης αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές της βραδιάς εν τη απουσία ισχυρής σκηνοθετικής άποψης ή και τόλμης.

Η πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου «Cabaret» με την υπογραφή του Κωνσταντίνου Ρήγου που δόθηκε με κάθε λαμπρότητα την περασμένη Παρασκευή στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, έμοιαζε να σηματοδοτεί την έναρξη της φετινής θεατρικής περιόδου.
Η επιλογή του συγκεκριμένου έργου κρίθηκε σοφή για τη φετινή σεζόν που δείχνει μια ξεκάθαρη τάση στο μιούζικαλ, για πρώτη ίσως φορά τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Τοποθετημένο στο Βερολίνο του 1930 και στη σκιά του ναζιστικού εφιάλτη, το πολυβραβευμένο έργο του John van Druten σε στίχους  Fred Ebb και μουσική John Kander, ηχούσε τραγικά επίκαιρο στην Αθήνα του σήμερα. Κι έκανε ορισμένες φορές το κοινό να ανατριχιάσει. Κυρίως στο δεύτερο πιο σφιχτό και με καλύτερο -κατά κοινή ομολογία-  ρυθμό δεύτερο μέρος του.
Κι αν έπρεπε να ξεχωρίσει κανείς το καλύτερο στοιχείο της παράστασης δεν θα ήξερε ποιον να προτάξει, ανάμεσα σε μια σαρωτική, χαρακτηριστικά άνετη και άμεση Τάνια Τσανακλίδου (στον ρόλο της Φροϊλάιν Σνάιντερ) που «έκλεψε» με την είσοδό της τη σκηνή και κατέκτησε τους θεατές. Ανάμεσα σε μια φίνα Μαρία Ναυπλιώτου (ως Σάλλυ Μπόουλς) που ξετύλιξε για ακόμη μια φορά το πολύπλευρο ταλέντο της σε χορό, τραγούδι και υποκριτική σαγηνεύοντας το κοινό. Ή στον καταλύτη της βραδιάς, τον πάντα εξαιρετικό Δημήτρη Λιγνάδη που έδωσε «ψυχή» στον ρόλο του Κομπέρ, πλάθοντας έναν πολυεπίπεδο χαρακτήρα που διατρέχει με τον καλύτερο τρόπο το έργο από την έναρξη ως το φινάλε, διατηρώντας την ένταση και το συναίσθημα στις κατάλληλες θερμοκρασίες.
Πλάι τους όλοι οι υπόλοιποι ηθοποιοί έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους: Μιχάλης Μητρούσης, Γιώργος Νανούρης, Νάντια Μπουλέ και Παναγιώτης Μπουγιούρης.
Εύστοχη η απόδοση στίχων από τον Νίκο Μωραΐτη. Τα χορευτικά μέρη έμοιαζαν φτωχά. Η ορχήστρα υπό τον Δημοσθένη Γρίβα, καλοκουρδισμένη.
Έλειπε ωστόσο κάτι. Ήταν η ισχυρή σκηνοθετική άποψη ή και η τόλμη. Το γνώριμο αισθητικό ύφος που διέτρεχε τις περισσότερες μέχρι σήμερα δουλειές του Κωνσταντίνου Ρήγου στο θέατρο, από τις σκηνικές συνθέσεις  «Bossa Nova» και «Τιτανικός», έως και το ανέβασμα ενός ήδη έτοιμου θεατρικού έργου, τα «Κόκκινα φανάρια», έμοιαζε να απουσιάζει. Η πρόθεση ήταν προφανώς να δοθεί έμφαση στο ίδιο το έργο, ένα απαιτητικότατο μιούζικαλ. Κι αυτό από μόνο του δεν είναι καθόλου κακό, εάν υπήρχε μια ισχυρότερη σκηνοθετική κατεύθυνση που θα «έδενε» την όλη πρόταση, και δεν θα άφηνε τη διάχυτη αίσθηση μιας αμηχανίας να κυριαρχεί (ιδίως στο πρώτο μέρος) ούτε θα βάσιζε το αποτέλεσμα αποκλειστικά πάνω στις καλές ερμηνείες των ηθοποιών.

Έλενα Γαλανοπούλου

ΠΗΓΗ: tospirto

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO