Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΣΤΟΝ "ΠΕΡΙΠΟΙΗΤΗ ΦΥΤΩΝ" ΟΙ ΗΡΩΕΣ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΜΠΕΚΕΤΙΚΟ ΖΕΥΓΟΣ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

«Περιποιητής φυτών» σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου  

 

Κατασκευασμένη έτσι κι αλλιώς για να είναι ευέλικτη, η Νέα Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου το βράδυ του Σαββάτου μάς υποδέχτηκε με ανεστραμμένη τη συνήθη διάταξη των καθισμάτων στην πρώτη παράσταση του «Περιποιητή φυτών» του Παύλου Μάτεσι υπό τη σκηνοθετική ματιά του Έκτορα Λυγίζου.
Το εντελώς επίπεδο σκηνικό θύμιζε το δάπεδο ενός σπιτιού όταν από αυτό έχουν αφαιρεθεί οι τοίχοι. Τα επιμέρους δωμάτια, δηλαδή,  ξεχώριζαν από το διαφορετικό πάτωμα - άλλοτε μωσαϊκό, άλλοτε πλακάκι ή ξύλινο παρκέ. Και στις άκρες του ισορροπούσαν οι ερμηνευτές, κάθε φορά που χρειαζόταν  να μετακινηθούν.
Πάνω σε αυτόν τον πολύ ενδιαφέροντα σκηνικό χώρο που μοιάζει με πίστα ηλεκτρονικού παιχνιδιού βρίσκονταν εκούσια παγιδευμένοι οι δύο παραιτημένοι από την κανονική ζωή άντρες, ο Φρίξος του Γιώργου Συμεωνίδη και ο Κωνστάντιος του Δημήτρη Παπανικολάου.
Έξω από αυτό το πλαίσιο και περιμετρικά του κινείται ο πιστός τους «μαθητής» ο «Περιποιητής φυτών», Μιχάλης Κίμωνας.
Σε μια πρόταση με τόσο έντονους σωματικούς κώδικες δεν δίνεται βεβαίως η δυνατότητα να αναπτυχθούν ατομικές ερμηνείες. Οι τρεις ηθοποιοί φαίνεται να έχουν εμπεδώσει τους κανόνες αυτού του στησίματος και να δίνουν την αίσθηση ενός δεμένου υποκριτικού συνόλου.
Η σωματικότητα είναι το κλειδί και σε αυτή τη σκηνοθετική πρόταση του βραβευμένου – για το κινηματογραφικό του έργο «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» - Έκτορα Λυγίζου, ο οποίος και εδώ δουλεύει με τα γνώριμα θεατρικά του εργαλεία. Η έμφαση στον σωστό τονισμό και την εκφορά του λόγου, η φροντίδα πάνω στη χειρονομία του ερμηνευτή, επίσης ιδιαίτερα εμφανείς.
Οι ήρωες -όπως σωστά έχει επισημανθεί- θυμίζουν μπεκετικό ζεύγος. Ωστόσο σε αυτό το έργο του Μάτεσι φαίνεται να υπάρχουν ορισμένα προβλήματα, κυρίως στη δομή, που μοιάζουν ανυπέρβλητα. Η σταδιακή εμπλοκή του θεατή που είναι πάντοτε ζητούμενο στις σκηνοθεσίες του Λυγίζου είτε αφορά Τσέχωφ, είτε Ευριπίδη, θα μπορούσε ενδεχομένως κι εδώ να είχε επιτευχθεί, εάν επρόκειτο για ένα πιο πρόσφορο έργο.

Έλενα Γαλανοπούλου
ΠΗΓΗ: tospirto

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO