Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΜΕ ΤΗ ΓΟΥΝΑ". ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

Αφροδίτη με τη γούνα

 

Και φέτος, το θέατρο «Θησείον» αναμετράται με την 7η τέχνη. Κι αν πέρυσι κατάφερε να μας εκπλήξει ευχάριστα σε μια μάχη που αρχικά έμοιαζε άνιση με τις αριστουργηματικές «Ζωές των άλλων», φέτος επιχειρεί κάτι αντίστοιχα δύσκολο: να ριχτεί στο πεδίο της μάχης παράλληλα με την κινηματογραφική προβολή της νέας –ομότιτλης και βασισμένης στο θεατρικό– ταινίας του Ρομάν Πολάνσκι. Ο λόγος φυσικά για την «Αφροδίτη με τη γούνα» που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου.


Η αίσθηση αποχωρώντας από την αίθουσα ήταν πως αυτή τη φορά, η θεατρική εκδοχή κέρδισε στα σημεία την κινηματογραφική. Ακόμη κι όταν η τελευταία φέρει μια βαρύτατη υπογραφή όπως είναι εκείνη του Ρομάν Πολάνσκι. Κι αυτό, αφενός γιατί η βάση είναι ένα καθαρά θεατρικό έργο. Εκείνο που συνέγραψε ο αμερικανός θεατρικός συγγραφέας Ντέιβιντ Άιβς. Τα όσα επεσήμαναν οι κινηματογραφικοί κριτικοί ως αδυναμίες της ταινίας: από τη μια το ότι εκτυλίσσεται σχεδόν αποκλειστικά μέσα στον χώρο ενός θεάτρου και αφετέρου η τάση για ακαδημαϊσμό και η ροπή στη φιλοσοφία, φαίνεται πως μέσα στο πλαίσιο μιας θεατρικής παράστασης μετατρέπονται σε «ατού» και λειτουργούν σαφώς καλύτερα.


Είναι όμως κι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο αυτή η θεατρική πρόταση υπερτερεί έναντι της κινηματογραφικής – εάν βεβαίως θεωρείται δόκιμη η σύγκριση ανάμεσα σε δύο εντελώς διαφορετικά είδη. Και πρόκειται για την ελληνίδα πρωταγωνίστρια, τη Βάντα της Βίκυς Παπαδοπούλου που απογειώνει την παράσταση του Οικονόμου και μάλιστα σε έναν ρόλο κόντρα σε αυτό που έχουμε συνηθίσει για την ίδια.


Εισβάλλει στη σκηνή θέλοντας να μοιάσει σαχλή, φτηνιάρα, φλύαρη και στη συνέχεια μεταλλάσσεται σε μοιραία γυναίκα, ικανή να ξυπνήσει τον πόθο και να γίνει η κυρίαρχος του παιχνιδιού.


Σύμφωνα με την υπόθεση του «Venus in Fur» ο Τόμας (Γιώργος Παπαγεωργίου) φέρελπις θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης που έχει γράψει πρόσφατα του έργο «Η Αφροδίτη με τη γούνα» διασκευάζοντας το ομότιτλο παλιό μυθιστόρημα του «Venus in Furs» του αυστριακού Λέοπολντ Βον Μαζόχ, βιβλίο από το οποίο βγήκε ο όρος «μαζοχισμός», αναζητά μια νέα, όμορφη, θελκτική και εύστροφη ηθοποιό για την κεντρική ηρωίδα. Καμιά δεν πληροί τους όρους μέχρι να εμφανιστεί σαν σίφουνας η Βάντα. Η οντισιόν ξεκινά και παράλληλα ένα ιδιότυπο μεταξύ τους παιχνίδι στη διάρκεια του οποίου τα όρια ξεπερνιούνται και οι ρόλοι θύτη και θύματος διαρκώς ανατρέπονται.
Μπορεί η πρόταση του Οικονόμου να μην καταφέρνει να αποδώσει το μέγεθος του αισθησιασμού που υπόσχεται, τα 90 λεπτά της παράστασης όμως κυλούν γοργά και ευχάριστα για το κοινό του Θεάτρου Θησείον που δεν χάνει ούτε λεπτό το ενδιαφέρον του χάρη στις συνεχείς ανατροπές. Ανατροπές που έχουν να κάνουν και με ένα ιδιόμορφο και εξίσου απολαυστικό παιχνίδι θεάτρου μέσα στο θέατρο.

Έλενα Γαλανοπούλου

ΠΗΓΗ: Tospirto

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO