Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΟΜΗΜΕΝΗ ΜΕ ΕΤΕΡΟΚΛΗΤΑ ΥΛΙΚΑ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

«Καλώς ήρθατε Ντετέκτιβ Πουαρό» σε σκηνοθεσία Φρόσως Λύτρα

 

Το σκηνικό είναι έτοιμο στημένο. Μια Bugatti του 1934, μια Linkoln sport του '27, ένα Ford του 1906. Κι ο Κλιντ Ιστγουντ να ποζάρει με το γνώριμο αλήτικο ύφος του οδηγώντας μια Jaguar Coupe  των 60s.  Βαδίζεις ανάμεσα στα ίχνη του χρόνου,  σε αυτοκίνητα που πριν έναν αιώνα και κάτι άρχισαν να τον δαμάζουν. Και καθώς η νύχτα έξω είναι βροχερή και αφιλόξενη, ο χώρος σού δημιουργεί μια αίσθηση παράξενης οικειότητας.


Η εμπειρία του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου έχει ήδη δώσει έναν ευχάριστα εκκεντρικό χαρακτήρα στην παράσταση της Φρόσως Λύτρα «Καλώς ήρθατε ντετέκτιβ Πουαρό», καθιστώντας την ίσως το πιο ενδιαφέρον site specific θέαμα που η ίδια έχει ως τώρα παρουσιάσει. Το ταξίδι στο χρόνο όπως συμβολοποιείται από τα ακινητοποιημένα εκθέματα του μουσείου αφομοιώνει φυσικά την ιστορία μυστηρίου που καλείται να εξιχνιάσει ένα ακόμα ίχνος του παρελθόντος: ο ήρωας της Αγκάθα Κρίστι, Ηρακλής Πουαρό.
Τόσο ο χώρος όσο και η παράσταση συνεργάζονται σε μια αναδρομή σε τοπίο εποχής, που ασκεί νομοτελειακά μια γοητεία. Η σκηνοθέτης αφήνει έξυπνα το μουσείο να επιβληθεί με την ατμόσφαιρα και την πληθωρική εικαστικότητά του στην παράσταση, οργανώνοντας από εκεί και πέρα το ρυθμό, καλλιεργώντας το σασπένς και σχεδιάζοντας την κίνηση – η οποία αξιοποιεί και όλα τα επίπεδα της αίθουσας. Το αποτέλεσμα θα ήταν σαφώς πιο ζωηρό αν το δραματουργικό κομμάτι (ειδικά στην αρχή όπου το παρόν αναζητά ένα εύρημα για να κουμπώσει με το παρελθόν) δεν εμφάνιζε μπόλικα κενά και αστοχίες.
Το μη αναμενόμενο, που φαίνεται πως βρίσκεται στο κέντρο της σκηνοθετικής φιλοσοφίας της Φρόσως Λύτρα, εξυπηρετεί και η επιλογή του Χρήστου Φερεντίνου στο ρόλο του Ηρακλή Πουαρό. Ο Φερεντίνος στην αρχή, μπαίνει στην παράσταση υποδυόμενος τον εαυτό του και σταδιακά ενδύεται στο διάσημο ντετέκτιβ – και πάλι φέροντας την προσωπική του σφραγίδα. Το αφηγηματικό κομμάτι που αρχικά επωμίζεται μοιάζει να του προκαλεί λίγο τρακ, αλλά σύντομα, και σε συλλειτουργία με τους ηθοποιούς, βρίσκει το τέμπο και την επικοινωνιακή του χάρη, εξασκημένη στα πολλά χρόνια της παρουσίας του στην τηλεόραση.


Στο πλευρό του, βρίσκονται τρεις έμπειροι ηθοποιοί, οι Σωκράτης Αλαφούζος, Εβελίνα Παπούλια και Λήδα Ματσάγγου, που δίνουν αξιοπρεπείς αν και αναμενόμενες ερμηνείες ως μέλη της δολοφονικής πλεκτάνης που στήνεται με φόντο μια παγωμένη έπαυλη στο Λονδίνο του περασμένου αιώνα. Αυτοί είναι όμως που κρατούν και τα ηνία της παράστασης, αφού στο σύνολο του 13μελούς θιάσου θα διακρίνουμε αδιάφορες έως και ερασιτεχνικού επιπέδου ερμηνείες.
Οπως με ετερόκλητα υλικά είναι δομημένη και η παράσταση, το ίδιο πολυσυλλεκτικό είναι και το κοινό της. Στις ομολογουμένως, γεμάτες κερκίδες των θεατών θα συναντήσουμε από παραδοσιακούς αναγνώστες της Αγκάθα Κρίστι, νεαρούς φίλους του αυτοκινήτου, αλλά και κοινό του δημοφιλούς Χρήστου Φερεντίνου που ήθελε να τον δει να πειραματίζεται σε ένα θέαμα εκτός τηλεοπτικής εμβέλειας. Ωστόσο, αν οι απρόσμενες συνθέσεις λειτούργησαν με έναν τρόπο στο θεατρικό μέρος, το κοινό δεν έδειξε να συναντάται μέσα από τις διαφορετικές προσδοκίες, παρά μόνο σε ένα ασθενικό χειροκρότημα στο φινάλε.

Στέλλα Χαραμή

ΠΗΓΗ: tospirto

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO