Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΞΑΙΣΙΕΣ...ΜΕ ΦΩΝΕΣ: ΕΚΘΑΜΒΩΤΙΚΗ ΖΩΖΩ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΜΑΡΙΩ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΕΞΑΙΣΙΕΣ...ΜΕ ΦΩΝΕΣ


Η μουσική είναι μια παγκόσμια γλώσσα, που στην παράσταση αυτή,  δικαίως έχει τον πρώτο ρόλο. Φεύγοντας από την παράσταση έχεις καταλάβει πόσο ίδιοι και πόσο διαφορετικοί ήμαστε με τους προγόνους μας. Η Θεσσαλονίκη στις αρχές του περασμένου αιώνα ήταν μια πόλη πολυπολιτισμική και αυτό είναι το πρώτο στοιχείο που μας δίνει αυτή η παράσταση  (οι Εβραίοι στις αρχές του περασμένου αιώνα ήταν πολύ περισσότεροι στη Θεσσαλονίκη και από τους Οθωμανούς και από τους Έλληνες, για αυτό και ακούσαμε πολύ σωστά  ακόμη και Σεφαραδίτικα τραγούδια), μας ταξίδεψαν μουσικά, αλλά και με άλλους τρόπους,  όχι όμως πάντα όπως έπρεπε, και τι εννοώ΄  καλή η ενδυματολογική προσπάθεια (αλλά επειδή η θέση μου ήταν μπροστά) έχω τις ενστάσεις μου, όπως’  στους παραδοσιακούς χορούς είδα χορευτές να φορούν αθλητικά παπούτσια (ανεπίτρεπτο), στη Θεσσαλονίκη μια πόλη που γέμισε με πρόσφυγες οι περισσότεροι ήταν ρακένδυτοι βρώμικοι ξυπόλητοι ή με πανιά δεμένα στα πόδια από υφάσματα που περίσσευαν, πεινασμένοι, η φτώχεια αιωρούνταν στις πρόχειρες παράγκες που έστηναν για να επιζήσουν, αυτό εδώ  δεν το ένιωσα!!!   Στο θέατρο η εικόνα είναι πιο δυνατή από οτιδήποτε και αυτή είναι που σε πείθει και σε μεταφέρει νοητά σε άλλες εποχές, αν έχει ψεγάδια δεν μπορεί να σε συγκινήσει.

Οι στιγμές που συγκινήθηκα πραγματικά και ανατρίχιασα ήταν όταν ένα παλληκάρι αδύνατο ψηλό με σγουρό μαλλί  (που ας με συγχωρέσει μέχρι σήμερα δεν κατάφερα να μάθω το όνομα του, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα απασχολήσει το πανελλήνιο αυτή η φωνή και εμένα φυσικά) έψαλε ένα βυζαντινό ύμνο, αλλά και σε ότι άλλο τραγούδησε, ανεπανάληπτος.

Επίσης συγκινητική και η παρουσία της Ζωζώς που δικαιολογεί το μύθο που υπάρχει γύρω από το όνομα της, δεν μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από πάνω της, εκπέμπει φως, και με την αμεσότητα της και την στωικότητα στο λόγο της, σε κάνει να νιώθεις ότι αν μπορούσε όλους εμάς θα μας είχε καθημερινά στο σαλόνι της γιατί είμαστε η τροφή της, ο αέρας που αναπνέει, από εμάς (το κοινό) παίρνει ενέργεια και συνεχίζει να είναι δροσερή και όμορφη, ότι περιμένει την στιγμή που θα αρχίσει η παράσταση πως και πως, γιατί χαίρεται μ αυτό που κάνει, και το κάνει σωστά, είναι η μόνη που έχει απεύθυνση  στο λόγο της προς τους θεατές, κάτι που δεν εισπράττεις από την Μαριώ που είναι πιο διεκπεραιωτική και με περιορισμένες δυνατότητες.

Σε γενικές γραμμές υπερπαραγωγή αυτή η παράσταση, που πρέπει να απλωθεί και να μεταφερθεί παντού στην Ελλάδα, για να μας δείχνει ότι είναι σημαντικά αυτά που μας ενώνουν, και ασήμαντα αυτά που μας χωρίζουν,  ότι το ταξίδι δεν τελειώνει εδώ, και οι λαοί είναι κομμάτια ενός παζλ που χρειάζεται κάθε κομμάτι για να έχουμε μια εικόνα.

ΠΗΓΗ: culture.thessaloniki-portal.gr

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO