Το έργο
Ο Αμερικανός Rob Βecker, ξεκίνησε την καριέρα του ως ερμηνευτής stand-upcomedy και μέρος του show του ήταν ένα κομμάτι για τα προβλήματα επικοινωνίας και τις παρεξηγήσεις που δημιουργούνται ανάμεσα στις σχέσεις γυναικών και αντρών λόγω των διαφορών των δύο φύλων. Μετά την μεγάλη του επιτυχία, άρχισε να μεγαλώνει το κείμενό του μέχρι που έγραψε έναν μονόλογο ικανό να ανέβει στο Broadway, ονομάζοντάς τον: «Υποστηρίζοντας τον Άνθρωπο των Σπηλαίων», που ακόμα και σήμερα διατηρεί τον τίτλο του πιο μακρόχρονα παιγμένου soloshow!
Η αλήθεια είναι πως η μάχη των δύο φύλων αποτελεί ένα από τα πιο ασφαλή, must έως και κλισέ θέματα στην κωμωδία και ιδιαίτερα στο stand-up comedy. Το στοιχείο όμως που καθιστά το συγκεκριμένο έργο τόσο μεγάλη επιτυχία, είναι το γεγονός πως γράφτηκε από έναν άντρα που υποστηρίζει μεν το φύλο του, φανερώνει όμως μεγάλη και αληθινή λατρεία για τις γυναίκες και μολονότι κάποια κομμάτια του έργου, τα πιο «επιστημονικά», είναι αυτά που το βγάζουν λιγάκι από την τροχιά της κωμωδίας και της διαδραστικότητας με το κοινό, είναι όντως απαραίτητα, μιας και αυτά αποτέλεσαν την βάση της ιδέας και ολόκληρης της επιχειρηματολογίας του κεντρικού ήρωα.
Ο Σωτήρης (στην ελληνική εκδοχή του έργου), βρίσκεται να ανοίγει διάλογο με το κοινό έξω από το σπίτι του, μετά από έναν καβγά με την γυναίκα του, την Μαίρη, που τον έδιωξε, και προσπαθεί να αναλύσει και να αιτιολογήσει το χάσμα ανάμεσα στον τρόπο σκέψης των γυναικών και των ανδρών, προσπαθώντας να αποδείξει ότι παρά τις διαφωνίες και τις διαφορές τους, οι άντρες αγαπούν εξίσου, απλώς έχουν διαφορετικό τρόπο να το δείχνουν.
Η παράσταση
Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης επανήλθε φέτος στον ρόλο του Σωτήρη και παραδίδει μάθημα κωμωδίας με την αεικίνητη ενέργειά του και την ετοιμότητα με την οποία απαντάει στους θεατές, τους οποίους εντάσσει από την αρχή στο παιχνίδι και τους κρατάει ως συμπαίκτες του καθ’ όλη την διάρκεια του έργου. Με αξιοθαύμαστη γενναιότητα και ολοκληρωτική αφοσίωση ρίχνεται ψυχή τε και σώματι, δίχως αυτολογοκρισία και φραγμούς και το αποτέλεσμα είναι ένα ερμηνευτικό ρεσιτάλ σε ένα είδος που απαιτεί πέρα από μια φυσική κλίση και ιδιοσυγκρασία, πολλή και σκληρή δουλειά, ενώ η κάθε στιγμή είναι ένα διακύβευμα και είναι πολύ εύκολο να χαθεί το μέτρο ή η ειλικρίνειά της, γεγονός που φυσικά, ποτέ δεν συμβαίνει χάρη στο απίστευτο ένστικτο του ηθοποιού.
Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης έχει εμπλουτίσει το αρχικό κείμενο με πολλές διαδραστικές παρεμβολές, γεγονός που βοηθάει να διατηρηθεί η φρεσκάδα της παράστασης και γεγονός που επίσης οδηγεί πολλούς από τους θεατές στο να την δουν εκ νέου, μέσα στην πολύχρονη πορεία της, γελώντας και πάλι σαν να είναι η πρώτη φορά.
Παράσταση που πέρα από την ευφυϊα του κειμένου και της ατάκας, διακρίνεται για την σκηνική ευφυϊα και το μοναδικό κωμικό ταλέντο του πρωταγωνιστή, που ακούραστος κερδίζει γυναίκες και άντρες ταυτόχρονα σε ένα λουτρό γέλιου, τόσο απαραίτητο στην εποχή μας!
Ειρήνη Μάρκου για το mytheatro.gr