Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΙΡ" ΣΤΟ "ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ": ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ, ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΑΠΕΙΡΙΑ. ΤΟΥ Δ. ΤΣΑΤΣΟΥΛΗ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.



Διαβάσαμε την κριτική του Δ. Τσατσούλη (Ο Δ. Τσατσούλης είναι καθηγητής Σημειωτικής του Θεάτρου και Θεωρίας της Επιτέλεσης στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών) στην Ελευθεροτυπία για τον "Βασιλιά Λιρ" στο Θέατρο Τέχνης και επιλέξαμε κάποια αξιοσημείωτα κεφάλαια της επιχειρηματολογίας του.

"Με ένα από τα κορυφαία έργα του Σέξπιρ, τον «Βασιλιά Λιρ» (1606) καταπιάστηκε σκηνοθετικά ο ηθοποιός Γιάννης Παπαγιάννης σκηνοθετώντας στον πρωταγωνιστικό ρόλο τον πατέρα του, παλιό ηθοποιό Δημήτρη Παπαγιάννη, που απείχε από τη σκηνή τα τελευταία χρόνια. Μια κίνηση οπωσδήποτε συγκινητική και που προσδιόρισε τη σκηνοθεσία αλλά και τη διασκευή του έργου που έκανε ο ίδιος ο σκηνοθέτης".

Η παράσταση διαθέτει, ωστόσο, μια άνιση υποκριτικά διανομή. Χάρης Εμμανουήλ (Γκλόστερ), Δημήτρης Λιόλιος (Εντγαρ) και Νικόλας Παπαγιάννης (Εντμουντ) μαζί με τον αδικημένο από το καθόλα άστοχο κοστούμι του ως ενδυματολογική επιλογή του ρόλου του Σωτήρη Τσακομίδη (Τρελός) αποτελούν τα θετικά υποκριτικά στοιχεία της παράστασης που, δυστυχώς, δεν συνδιαλέγονται με τους υπόλοιπους ηθοποιούς.

Αντιρρήσεις μπορούν να διατυπωθούν και ως προς τη διασκευή που ανέλαβε ο ίδιος ο σκηνοθέτης. Και η οποία μάλλον κινήθηκε με βάση το έμψυχο υλικό που είχε στη διάθεσή του παρά με τις ανάγκες της τραγωδίας.

Δυστυχώς, η διασκευή-σκηνοθεσία ολοκληρώνει την παράσταση με το θάνατο του Λιρ και όχι με το τέλος που σοφά προβλέπει το έργο. Απειρία ανάγνωσης; Ή, απλώς, επιθυμία η παράσταση να κλείσει με τη θέωση του πρωταγωνιστή-Λιρ;

ΠΗΓΗ: Ελευθεροτυπία

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO