Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

"ΚΟΛΕΞΙΟΝ": ΟΙ "ΕΥΘΡΑΥΣΤΕΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΠΟΡΣΕΛΑΝΕΣ" ΤΗΣ Ε.ΣΚΟΤΗ. ΤΟΥ Λ. ΠΟΛΕΝΑΚΗ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

 

Από την κριτική του Λ. Πολενάκη για την "Κολεξιόν" του Πίντερ που παίζεται στο θέατρο Εμπορικόν, επιλέξαμε μια ιδιαίτερα λογοτεχνική παράγραφο που περιγράφει την σκηνοθετική, υποκριτική και μουσική δράση της παράστασης.

Το έργο «Κολεξιόν» του Πίντερ δίνεται στο «Εμπορικό Θέατρο» και θα «πάει» τον Οκτώβρη, λόγω της δικαιολογημένα τεράστιας επιτυχίας του. Η σκηνοθεσία της Ελένης Σκότη, στην πολύ καλή μετάφραση του Δήμου Κουβίδη, βλέπει το έργο σωστά και το τοποθετεί στο πρέπον κλίμα ρευστότητας και σε ατμόσφαιρα απροσδιοριστίας, με ισορροπημένες εντάσεις και μετρημένο το συναίσθημα. Αγκαλιάζει τα πρόσωπα με άπειρη στοργή και κατανόηση, τα δίνει ως εύθραυστα, σπάνια σκεύη μιας πολύτιμης συλλογής από ανθρώπινες πορσελάνες, κάθε μια με τη μοναδικότητά της. Ο λόγος τους ρέει μουσικά και η κίνησή τους είναι ποιητική. Τα «αγγίζει» μόλις και αποδίδουν τον κατάλληλο κατά περίπτωση ήχο. Περνάει συγχρόνως την υπόγεια κοινωνική κριτική του Πίντερ. Ο Δημήτρης Καταλειφός μεταμορφώνεται μαγικά σε μια αριστοκρατική, ευγενή, αυθεντική, αγγλική πορσελάνη. Η Λουκία Μιχαλοπούλου γίνεται ένα άκρως ευαίσθητο ανθρώπινο σκεύος, μια πληγωμένη, αλλά δυνατή, εκλεκτή, κινέζικη (China blue) πορσελάνινη γυναικεία μορφή του σιωπηλού πάθους. Ο Αλέξανδρος Μαυρόπουλος δίνει έκτακτα την ανερχόμενη κοινωνικά μικροαστική, «φαιά», χωμάτινη «πορσελάνη» (καολίνη). Ο Δημήτρης Μοθωναίος, ένα γνήσιο δείγμα της «τραχείας», πλούσιας σε οξείδια αργίλου, πάσης χρήσεως, πορσελάνης. Το ευρηματικό σκηνικό και τα ωραία κοστούμια της Εύας Μανιδάκη, οι χαμηλοί φωτισμοί του Νίκου Βλασσόπουλου, η ισότονη μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, τα μοτίβα του Βιβάλντι ως λυρικοί επισκέπτες κοσμούν την παράσταση.

Πηγή: ΑΥΓΗ

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO