Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

H ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΧΕΛΙΚΑ ΛΙΝΤΕΛ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

Aνχέλικα Λίντελ


Διαβάσαμε στην Ελευθεροτυπία την ενδιαφέρουσα κριτική του Δ. Τσατσούλη για την παράσταση της Ανχέλικα Λίντελ "Και τα ψάρια βγήκαν να πολεμήσουν ενάντια στους ανθρώπους". Το κείμενο δίνει την δική του ερμηνεία σε μια πολιτική καταγγελία που είναι το ουσιαστικό νόημα του έργου.

 Πολιτική καταγγελία

Αφορμή οι εντεινόμενοι και σήμερα πνιγμοί μεταναστών στη Μεσόγειο. Επί σκηνής, δύο πρόσωπα με άδηλη ταυτότητα, η Πουτάνα, που εκφέρει το λόγο και ο αποδέκτης του λόγου, κύριος Πουτάνα, που παραμένει βουβός. Ενδιαμέσως, μια Φωνή, εκείνη της ίδιας της συγγραφέως, ουσιαστικά ένα άλλο εγώ της Πουτάνας, που δηλώνει με πικρό σαρκασμό την απελπισία της για την επικρατούσα πολιτικο-κοινωνική κατάσταση απέναντι στους Αφρικανούς επίδοξους μετανάστες, την αδιαφορία των Ευρωπαίων ηγετών αλλά και των παραθεριστών στις πλούσιες παραλίες της Ισπανίας απέναντι στα πτώματα «των νέγρων» που ξεβράζει η θάλασσα. Είναι τόσοι πολλοί που πλέον τα ψάρια της Μεσογείου, τρεφόμενα από αυτούς, αποκτούν βλέμμα, μάτια ανθρώπινα. Αυτό το βλέμμα καλεί η Πουτάνα τον κ. Πουτάνα να αντιμετωπίσει. Κάνοντας συγχρόνως μια ειρωνική αντι-εθνικιστική αναδρομή, εξυμνώντας ακριβώς τις αρετές του ισπανικού έθνους.

Απέναντι σε αυτή τη σκηνική κραυγή που μόνο με εκείνη που εξέπεμψε ο Αρτό από ραδιοφώνου μπορεί να παρομοιαστεί, αυτή την «πληγή» που ούτε Βίβλος μπόρεσε να συμπεριλάβει, ο Θέμελης Γλυνάτσης αντιπαρέβαλε μια απόλυτα μεταμοντέρνας αισθητικής παράσταση: τοποθέτησε τα δύο πρόσωπα σε δύο στενόμακρες πλατφόρμες φωτιζόμενες εκ των έσω, ενώ ενσάρκωσε με ηθοποιό επί σκηνής -την Αλεξάνδρα Ντεληθέου- τη φωνή οφ της Ανχέλικα, τοποθετημένης δίπλα σε μια τετράγωνη γούρνα με νερό (σκηνικά: Αδριανός Ζαχαριάς) με το ένα χέρι να κυματίζει ψαρίσια βαμμένο σε ασημογάλαζους τόνους. Κι ενώ η Πουτάνα (Σοφία Μαραθάκη) είναι ντυμένη με εξαιρετικό λευκό φόρεμα που παραπέμπει υφολογικά σε άλλους αιώνες, ο κ. Πουτάνα (Νέστωρ Κοψιδάς) φοράει λευκό σακάκι πάνω από λευκά εσώρουχα, χωρίς παντελόνι, κυριολεκτικά ξεβράκωτος (κοστούμια: Μαργαρίτα Δοσούλα). Αμφότεροι, με αποστασιοποιητικά βαμμένο λευκό πρόσωπο.

Ηχητική σκηνή

Ο λόγος εκφέρεται από τα γυναικεία πρόσωπα σε ποικίλους ρυθμούς και εντάσεις με συνεχές υπόβαθρο το υποχθόνιο ηχητικό άκουσμα (Silent Move) που υποβάλλει εξωπραγματική διάσταση στη σκληρή γλώσσα που ζωγραφίζει αποτρόπαιους λεκτικούς πίνακες. Οι ηθοποιοί κινούνται σχεδόν ανεπαίσθητα, καρφωμένοι στις πλατφόρμες τους, φωτισμένοι παράδοξα από τη Μελίνα Μάσχα, τονίζοντας τις σουρεαλιστικές εκτινάξεις του λόγου. Κι ενώ η Σοφία Μαραθάκη πραγματώνει έναν φωνητικό άθλο, η Αλεξάνδρα Ντεληθέου ξερνά την απόγνωση της Ανχέλικα, ο Κοψιδάς δεν βγάζει παρά άναρθρους, απόκοσμους, τρομακτικούς ήχους. Συγκλονιστικοί.

Κείμενο γροθιά, παράσταση εξαιρετική, καλλιτεχνική πρόταση αμιγώς φεστιβαλική. Ετσι μόνο η καταγγελία μπορεί να γίνει τέχνη, διαφέροντας από την καθημερινή δημοσιογραφία.

Πηγή φωτογραφίας:enet.gr

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO