Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΠΕΤΥΧΕ ΤΟ "ΠΕΙΡΑΜΑ" ΤΟΥ "ΠΡΟΜΗΘΕΑ ΔΕΣΜΩΤΗ";

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.



Προμηθέας Δεσμώτης


Την παράσταση του "Προμηθέα Δεσμώτη" δια χειρός Έκτορα Λυγίζου είδε και σχολιάζει ο Γ Σμυρνής στο monopoli.gr.


Μία προχωρημένη εκδοχή του «Προμηθέα Δεσμώτη» , με ισχυρές καινοτομίες στην σκηνοθετική του προσέγγιση παρουσιάστηκε για μία μόνο παράσταση στην Επίδαυρο. Την σκηνοθεσία της τραγωδίας του Αισχύλου υπογράφει ο Έκτορας Λυγίζος.

Στην ανάγνωση του Λυγίζου, η τραγωδία ενός αλύγιστου ήρωα γίνεται η τραγωδία ενός προδομένου συντρόφου που χαράζει τη δύσκολη πορεία της συμφιλίωσης με την απώλεια. Έτσι, η επική τραγωδία του Αισχύλου επιχειρήθηκε να μετατραπεί σε μια πορεία αυτογνωσίας και ενηλικίωσης.

Η παράσταση  χρησιμοποίησε δύο ηθοποιούς για κάθε ρόλο. Για παράδειγμα, τον Προμηθέα τον ερμηνεύει τόσο ο Έκτορας Λυγίζος, όσο και η Στεφανία Γουλιώτη και το ίδιο ισχύει για όλους τους ρόλους.

Επίσης, το σκηνικό της παράστασης (μια εμπνευσμένη δημιουργία της Κλειώς Μπομπότη) είναι ένα τεράστιο άγαλμα του Προμηθέα τοποθετημένο στο πάτωμα της σκηνής. Και το είδωλο αυτό, έτσι όπως είναι στατικό, συμβολίζει τα δεσμά και την ακινησία του δεσμώτη Τιτάνα. Γύρω από αυτό το τεράστιο άγαλμα οι ηθοποιοί παίρνουν θέσεις και παίζουν τους ρόλους τους, με τον ιδιαίτερο τρόπο, που τους έχει μοιράσει ο σκηνοθέτης.

Η παράσταση δεν έχει τόσο πολύ τη διάθεση αποδόμησης του Προμηθέα. Περισσότερο είναι ένα πείραμα σκηνοθετικό, με αμφίβολα αποτελέσματα. Ο τρόπος που είναι τοποθετημένοι οι διπλοί ρόλοι σε μπερδεύει για το ποιος παίζει ποιον- πόσο μάλλον όταν όλοι φοράνε ίδια ρούχα. Ειδικά, πάνω στις στιχομυθίες αυτό το μπλέξιμο καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση- ενίοτε και κουραστική.

Επίσης, αυτός ο μυστήριος τρόπος, με τον οποίο οι ηθοποιοί "πατάνε" (και δεν "πατάνε") πάνω στους ρόλους δυσχεραίνει τη δουλειά τους.  Η αίσθησή μου, παρακολουθώντας την παράσταση, είναι ότι έβλεπα ένα χορό να βγάζει όλο το έργο και όχι ηθοποιούς με διακριτούς ρόλους. Και δυσκολευόμουν πάρα πολύ να ταυτιστώ με το έργο, καθώς μου φαινόταν αρκετά ψυχρό και αποστασιοποιημένο.

Επίσης, η παράσταση αυτή και τα ευρήματά της, νομίζω ότι θα ταίριαζαν περισσότερο σε κλειστό χώρο. Το χαμηλόφωνο, στα μέτρα του ανθρώπου, παίξιμο και οι νεωτερισμοί της παράστασης, έτσι όπως έπρεπε να απλωθούν στον τεράστιο χώρο της Επιδαύρου, χάνονταν. Παράλληλα, απουσίαζε το τραγικό στοιχείο, ενώ υπήρχαν κάποιες αναλαμπές χιούμορ κυρίως στην Ινώ, αλλά και στον ίδιο τον Προμηθέα, ειδικά μέσα από την ερμηνεία του Λυγίζου.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ: Ο Έκτορας Λυγίζος αντιμετώπισε την τραγωδία του Αισχύλου με έντονη διάθεση πειραματισμού. Όμως, το αποτέλεσμα ήταν μια δύσκολη στην παρακολούθηση παράσταση- ειδικά για το χώρο της Επιδαύρου. Δεν έδινε εύκολα πάτημα στους ηθοποιούς, για να δημιουργήσουν ρόλους. Κι ενώ προσπάθησε να δημιουργήσει έναν «Προμηθέα Δεσμώτη» πιο κοντά στα ανθρώπινα, έτσι όπως συμπιέζει τη δραματικότητα του, δημιουργεί κάτι απρόσωπο, με το οποίο δύσκολα ένας άνθρωπος μπορεί να ταυτιστεί.



Πηγή:www.monopoli.gr

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO