Μη χάσετε τις προσκλήσεις

Το onlytheater.gr στο facebook Το onlytheater.gr στο twitter Το onlytheater.gr στο youtube
Print

ΚΕΡΔΙΣΕ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ Ο "ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ" ΤΗΣ Λ. ΚΙΤΣΟΠΟΥΛΟΥ

Written by OnlyTheater. Category: ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΛΛΩΝ Μ.Μ.Ε.

Ματωμένος Γάμος

 

Διαβάσαμε μια ενδιαφέρουσα κριτική της Άννυς Κολτσιδοπούλου στην Καθημερινή για την παράσταση «Ματωμένος γάμος» του Λόρκα που παρουσιάστηκε, σε σκηνοθεσία της Λένας Κιτσοπούλου, στο Φεστιβάλ Αθηνών. H παράσταση θα επαναληφθεί στην Πειραιώς 260-κτίριο Η στις 15, 16 και 17 Σεπτεμβρίου.

Από τα σαλόνια της Σύρας στα αλώνια της Γρανάδας. Οπου σε άλλον γάμο και γι’ άλλους λόγους -πάντα ερωτικούς- «ο θάνατος το στρώνει». Η Λένα Κιτσοπούλου, που έχει κάνει σκόνη την έννοια του «ρηξικέλευθου», τόσο σε συγγραφικό όσο και σε σκηνοθετικό επίπεδο, άλλοτε ενθουσιάζοντάς μας κι άλλοτε αφήνοντάς μας αποσυνάγωγους στα «γλέντια» της, στέκει απέναντι στον Λόρκα και στον «Ματωμένο γάμο» του με το θάρρος της φαντασίας της και τo μεταφραστικό κύρος του Νίκου Γκάτσου. Πιστεύω ότι οι ιδέες της, αν και τραβηγμένες (σε χρόνο), ευφυείς, ακόμη και αυτάρεσκες, είχαν ευανάγνωστο στίγμα καταγωγής και οι περισσότερες έδεναν με το ατίθασο πνεύμα και τον αγροτικό μοντερνισμό του Λόρκα. Από τη χρησιμοποίηση των τριών λυόμενων οικίσκων για τη σήμανση των χαμόσπιτων ενός αγροτικού οικισμού (Ελλη Παπαγεωργακοπούλου) και τη «μετατροπή» των φωτισμένων τους παράθυρων σε «τηλεοπτικές οθόνες», απ’ όπου μόνον ακούμε αλλά δεν βλέπουμε τις πρώτες σκηνές του έργου, μέχρι την εξαιρετική σε εκτέλεση ιδέα, η μάνα αλλά και μια πεθερά να παίζονται από άνδρες, όλα ήταν κερδισμένα στοιχήματα. Το «τραπέζι του γάμου», φορτωμένο με λεπτομέρειες, σχόλια, στιγμιότυπα από την ελληνική επαρχία, αν δεν έχανε το μέτρο και δεν ξεχείλωνε, θα είχε θέση σατυρικού δράματος... πριν από την τραγωδία. Την οποία, με όλες τις χρήσιμες ή άχρηστες παρεμβολές και υπερβολές, έβγαλαν πέρα λεβέντικα οι ηθοποιοί με «προεξάρχοντες» τον Ν. Καραθάνο (μάνα), την Ε. Κολιανδρή (νύφη), τη Β. Βολιώτη (γυναίκα του Λεονάρντο) σ’ έναν από τους καλύτερους ρόλους της.

Πηγή: kathimerini.gr

Συνδεθείτε για να υποβάλετε σχόλια.

Joomla Templates and Joomla Extensions by sjtemplates.com
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ

  • ΚΡΙΤΙΚΗ

Στο onlytheater.gr αρθρογραφούν: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΟΥΡΤΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΑΡΚΟΥΛΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΙΓΝΑΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΟΛΙΑ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ, ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΑΛΤΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΗ ΡΑΝΤΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΛΟΥΛΗΣ, ΑΡΓΥΡΗΣ ΞΑΦΗΣ, ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΑΛΜΠΑΡΗ, ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΟΝΤΑΚΗ, ΛΕΝΑ ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑ, ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ, ΗΡΩ ΣΑΪΑ, ΑΝΝΑ ΑΔΡΙΑΝΝΟΥ, ΑΝΝΙΤΑ ΚΟΥΛΗ, ΡΑΛΛΙΑ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΑΝΟΥΡΗΣ, ΡΟΥΛΑ ΠΑΤΕΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΡΑΚΟΝΤΑΕΙΔΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ, ΜΑΝΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΩΤΑΚΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΡΕΠΠΑΣ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΑΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΕΥΣΤΑΘΙΑ.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ:

info@onlytheater.gr

Like στο Facebook

Follow στοTwitter

ΕΙΔΑ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΣΤΟ "ΘΗΣΕΙΟ", ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΟΝΕΚΕΡ. ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΔΙΓΕΝΗ

Βερολίνο. Δεκαπενταύγουστος, 1961. Χαράζουν τη συνοριακή γραμμή, να υψωθεί το Τείχος. Χριστούγεννα, 89. Στρατηγοί κάνουν προσωμοίωση κατάστασης πολέμου. Παριστάνουν ότι έχει ξεσπάσει  3ος Παγκόσμιος. Η Στάζι προστατεύει το κόμμα από το λαό.
Επιστροφή, 1961. Άνθρωποι ξυπνούν το πρωί, αποκομμένοι από συγγενείς, δουλειά, σχολεία. Κάποιοι βλέποντας το αγκαθωτό συρματόπλεγμα, πηδούν απο παράθυρα. Ένας πράκτορας της Στάζι, ανά 23 άτομα. (όταν επί Στάλιν, 1 Κα-γκε-μπίτης ''πρόσεχε'' 5.830 πολίτες)

Διαβάστε περισότερα...

Onlytheater Team

Επικοινωνήστε μαζί μας

Email:
Θέμα:
Μήνυμα:

Συνδεθείτε

Για να συνδεθείτε, συμπληρώστε τα στοιχεία σας, αφού δημιουργήσετε λογαριασμό (Create an account)

Καλώς ήλθατε στο Only Theater!

Αναζήτηση

ONLYVIDEO