Διαβάσαμε την πολύ ενδιαφέρουσα κριτική της Ι. Κλεφτόγιαννη για την παράσταση "Πάπισσα Ιωάννα" που ανέβηκε στην Πειραιώς 260.
Η «ανάγνωση», που κλείνει το μάτι με χιούμορ στον θεατή, προτείνει βάσιμες ταυτίσεις: η Πάπισσα πατάει στα χνάρια των παιδικών βημάτων της Κορνηλίας, ο δε Πυγμαλίωνάς της Φρουμέντιος ταυτίζεται σε σημεία με τον Ροΐδη, ο οποίος παρουσιάζεται ερωτευμένος με την Ιωάννα-Γαλάτειά του.
Η σκηνική δράση, με τις υπέροχες γυμνές ερωτικές περιπτύξεις της Ιωάννας και του Φρουμέντιου, μπαινοβγαίνει στο μυθιστόρημα και στη βιογραφία της Κορνηλίας και η σωματικότητα των ηθοποιών αλληλοσυμπληρώνεται από τα θαυμάσια βίντεο, στα οποία εμφανίζονται ως Από Μηχανής θεοί οι άγιοι που αποκαλύπτονται στην Ιωάννα. Εδώ υπάρχει και το σατιρικό σχόλιο του σκηνοθέτη για τον αναθεματισμό του Ροΐδη από υστερικές σύγχρονές του θεούσες με πλακάτ διαμαρτυρίας!
Η παράσταση από ένα σημείο και μετά τρέχει και σε καταλαμβάνει με την καλοκουρδισμένη δομή και τον δεμένο θίασο. Ιδανικές επιλογές αποδεικνύονται για το ρόλο της Ιωάννας η Γιούλικα Σκαφιδά και της Κορνηλίας η Ράνια Οικονομίδου.
Λιτή η αισθητική(κυριαρχεί το μαύρο ράσο στα κοστούμια της Εύας Νάθενα), με ένα σκηνικό (του Δ. Πολυχρονιάδη) γεμάτο ξύλινες προθήκες με ανθρωπόμορφες κούκλες που παραπέμπουν στον Μεσαίωνα αλλά και ηθοποιούς «μαρμαρωμένους » που ξαφνικά ζωντανεύουν.
Χ.Κ.
Πηγή: clickatlife.gr